Toon posts:

(xp) WiFi Netwerk tussen 3 PC's en Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ADSL lijn (basic abb. van xs4all) over een router lopen (Alcatel Speedtouch 580i) die is wireless.

nu willen we hier een netwerk VIA de router opzetten en wel tussen 3 pc's

even een soort situatie schets:

de router zit aan PC1. PC 2 en PC3 moeten in het netwerk opgenomen worden
nu heb ik dus voor PC2 en PC3 een wireless PCI kaartje gekocht, maar dat fladderde alleen maar een heeeel dun quickinstall blaadje uit. voor de rest geen uitleg.

nu vraag ik mij af hoe dit te doen, er is een prgramma bijgeleverd bij de kaartjes

Specs:
PC1:
Pentium II 350 Mhz
256 MB Geheugen
hier zit de router aan vast

PC2:
AMD Athlon 2400+
512 MB Geheugen
E Tech 802.11b compatible PCI wireless kaart

PC3:
AMD Athlon 2200+
256 MB Geheugen
E Tech 802.11b compatible PCI wireless kaart

Het is dus de bedoeling dat er tussen deze 3 pc's een netwerk via de router opgezet wordt.

--> Dit netwerk moet ook gezschikt zijn voor filesharing en internet

Verwijderd

Waarom heb je in godsnaam een router aan een PC aangesloten :? Die PC deelt internet naar de router die dat op zijn beurt weer doet naar de clients?

Verwijderd

Topicstarter
je vergeet dat dat moet,

in de handleiding staat dat je de router met een netwerk kabeltje aan moet sluiten op de desbetreffende pc.

ik ben inmiddels ook al iets verder met PC 2 en PC 3 met die PC's sta ik nu in verbinding met de router, maar nog steeds geen netwerk, en de installatiesoftware van de router kan de router niet vinden omdat, zo zegt ie de pc niet op de router is aangesloten in het netwerk.

????

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 10:37:
je vergeet dat dat moet,

in de handleiding staat dat je de router met een netwerk kabeltje aan moet sluiten op de desbetreffende pc.
Hoezo 'desbetreffende pc'?

Als je die pc ook gebruik wil laten maken van het internet, dan moet je inderdaad een kabeltje (of uiteraard een link via WIFI) tussen router en pc. Maar je router moet je gewoon regelrecht aan internet hangen zonder tussenkomst van een pc.... Die pc hang je dus achter je router en niet je router achter je pc :D
ik ben inmiddels ook al iets verder met PC 2 en PC 3 met die PC's sta ik nu in verbinding met de router, maar nog steeds geen netwerk, en de installatiesoftware van de router kan de router niet vinden omdat, zo zegt ie de pc niet op de router is aangesloten in het netwerk.

????
Ik weet niet of je router nog speciale cliënt-side software nodig heeft om dat ding te configureren, maar met een beetje mazzel kan dat dus gewoon met een browser.

Draai eens de netwerkwizard op je pc's.
Tik daarna in de adresbalk van een browser op 1 van die pc's eens het volgende in: http://192.168.1.1 Hoewel je ook op deze link kan klikken.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Je netwerk hoort er echt wel iets anders uit te zien...
Ik heb even een tekening gemaakt, vergeef me hoe het er uit ziet (ben nogal ziek)

Afbeeldingslocatie: http://145.99.192.9/netwerk.jpg