Toon posts:

[winXP] geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Windows XP Home systeem, maar ik kan op geen manier het netwerk aan de gang krijgen....

CPU : P4 3GHz
moederbord : MSI 845PE NEO
geheugen : 512 MB DDR PC3200

Ik heb een DHCP server draaien die goed werkt; andere XP machines pakken perfect een IP adres.

Op de hub en op de NIC is te zien dat er een link is.
Als ik het commando ipconfig geef, dan geeft XP ip adres 0.0.0.0 of 169.etc adres. Wanneer ik ipconfig/renew geef, dan krijg ik de melding dat de DHCP server niet reageert.

Als ik een vast IP adres ingeef; en ik geef een Ping naar een ander systeem, dan krijg ik een time-out. Pingen naar de "probleem" machine is tevens time-out.

In het configuratie scherm heb ik de netwerkkaart al op 100 full mode en 10 full mode geprobeert, niks...
Ik heb al meerdere keren XP opnieuw geïnstalleerd; en meerdere netwerkkaarten geprobeert in diverse PCI sloten, maar nog steeds geen reactie...

Weet iemand wat dit kan zijn????

Alvast Bedankt

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
-edit- niks gezegd

[ Voor 82% gewijzigd door Euc- op 12-12-2003 19:40 . Reden: stom gelezen ]

Heuj!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Werkt het wel als je gewoon een vast ip geeft ipv een dynamisch ip adres?

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 12 december 2003 @ 19:39:
Werkt het wel als je gewoon een vast ip geeft ipv een dynamisch ip adres?
Heb ik al geprobeert (is al beschreven)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 19:41:
[...]

Heb ik al geprobeert (is al beschreven)
ik zie dat nergens beschreven staan hoor. wat heb je ingesteld toen je vast probeerde?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Wellicht ligt het dan aan een verkeerde kabel? andere kabel geprobeerd?

Want als jez elf de ips inramt, zou het gewoon moeten werken namelijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zou idd naar de hardwarekant kijken :)

Toch maar ---> Network Troubleshooting :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als er een verkeerde kabel in zit horen de leds afaik niet de branden :)

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem als Twan.

Ik heb twee machines staan; 1 op XP pro EN, Asus A7V8X, AMD 2000+, 512 mb pc 2700 en een Asound 10/100M netwerkkaart,
en de ander pc op XP pro NL, P3 733mhz, 96 mb sdram en tevens een Asound 10/100M netwerkkaart.
Ik gebruik een crosscable om de pc's te verbinden. Chello verbindt mijn pc via een motorola modem met het internet.

Via de wizard lukt het niet om de netwerkverbinding tot stand te brengen. De pc stelt de NIC's dan in op een 169.254.*.* reeks. Pingen lukt dan niet.

Als ik de NIC's handmatig instel op 192.168.0.1 (server) en 192.168.0.2 (workstation) dan kan ik alleen de server pingen. Workstation kan niet gepingd worden.

Ik heb de faq van Network Troubleshooting helemaal doorgelopen en ook dus alles handmatig ingesteld.

Wat gaat er verkeerd??? Meer info nodig? MAC adress instellen? Zou dat helpen?

Ik hoor het graag van jullie _/-\o_

Oja, de leds op de NIC's branden! Ik heb twee X-kabels en beide beide kabels branden ze.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 12:59 ]

Verwijderd

full-duplex aanzetten
kabels doormeten
netwerkkaarten opnieuw installeren?

Verwijderd

Ikheb helemaal hetzelfde probleem sinds kort. Ik heb winxp 2 keer opnieuw geinstaleerd, ook SP1 erbovenop. ik heb al mijn firewalls en norton systemworks en degelijke systeem programmas erafgezwierd omdat ik dacht dat zij het mss verneukten. dat hielp ook niet.
De fout gebeurde gewoon van 1 dag op de andere, ineens werkt het niet
ik heb al netwerkkaarten verwisseld enzo. op diezelfde pc heb ik wel nog een andere windows draaien(ook xp) en die werkt perfect op eht internet, het ligt dus alleen aand e cp/ip van die winxp versie. maar net die wil ikbehouden omdat al mijn werk en programma's daarop geisntaleerd zijn. dus veranderen zie ikniet zitten. de pc werkt ook niet op een lokaal netwerk wat dus ok aantoont dat het duidleijkaan het TP/IP ligt, maar dat is allemaal al opnieuw geisntaleerd geweest. Kan er iemand mij helpen? :|
MVG funcky

Verwijderd

Bij mijn 8rda+ had ik dit ook.. Bleek gewoon de onboard NIC te zijn die nog niet geinstalleerd was.. Daarna ging alles perfect!
Pagina: 1