Toon posts:

Login script windows 2000 path

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een "prachtig" VBscript had geschreven dat een random achtergrond pakt voor windows wilde ik dit instellen als login script. Bij windows NT 4 moest dit in %systemroot%\system32\rep\import\scripts geplaats worden om het te gebruiken. Echter bij windows 2000 bestaat deze map niet. Ik heb overal gezocht naar wat deze map dan wel moest zijn maar ik kan niets vinden. Zelfs bij de help staat alleen bij dat het in de default map moet worden geplaatst :/
Weet iemand waar ik het script moet plaatsen?

alvast bedankt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je hebt een sysvol folder in windows 2000 en dit staat ECHT wel in de help maar goed. Sysvol wordt dus gerepliceerd naar andere domain controllers en clients zien die folder ook als de netlogon share.

Verwijderd

Ik lees niks hoor over een Domain Controller.. :-)

Volgens mij maakt het geen kont uit waar je dat script zet, je kunt immers met een policy aangeven welk script uitgevoerd moet worden.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 19:48:
Ik lees niks hoor over een Domain Controller.. :-)

Volgens mij maakt het geen kont uit waar je dat script zet, je kunt immers met een policy aangeven welk script uitgevoerd moet worden.
system32\repl\import\ << dat vind je alleen op Domain Controllers. Mocht je dit nog niet weten kan ik je een paar goede boeken aanraden. Een policy wordt geladen op moment dat een profile geladen wordt met inloggen en dit zal dus in een default share moeten staan die bij windows bekend is en kan dus niet zomaar een share zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry dat ik dat niet gezet heb. Ik gebruik windows 2000 pro.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 20:31:
ow sorry dat ik dat niet gezet heb. Ik gebruik windows 2000 pro.
daar kun je geen logon scripts vanaf draaien nee..

en zou fijn zijn als TS voortaan dat vermeld inderdaad.... |:(

[ Voor 28% gewijzigd door mutsje op 12-12-2003 21:55 ]

Verwijderd

Je kunt onder Windows 2000 wél gebruik maken van een login script.
Rechtsklik je computer en dan manage. Open Local Users and Groups en zoek de user waar je een logon script aan wilt koppelen.
In het tabblad Profile kun je dan een volledig pad naar het loginscript ingeven.. dus naar jouw .vbs bestandje.

S6

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja maar niet van een logon scipt op normale manier dat het in de sysvol komt te staan.. daar duid ik dus op.

Verwijderd

mutsje schreef op 12 december 2003 @ 19:54:
[...]

system32\repl\import\ << dat vind je alleen op Domain Controllers. Mocht je dit nog niet weten kan ik je een paar goede boeken aanraden. Een policy wordt geladen op moment dat een profile geladen wordt met inloggen en dit zal dus in een default share moeten staan die bij windows bekend is en kan dus niet zomaar een share zijn.
Ja, ga jij me ff een paar goede boeken aanraden, lijkt me spannend. Het gaat hier om een LOGON script, dus dat er een profile wordt geladen lijkt me onvermijdbaar.

Ook met Windows 2000 Professional kunnen logon scripts gebruikt worden Mutsje.

Maar goed, gpedit.msc -> user -> scripts -> logon -> klik klik -> tadaa!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
eens kijken.

70-210 boek over windows 2000 professional
70-215 boek over windows 2000 server
70-216 boek over implementing network in a windows envirnoment

mocht je de isbn nummers ook nog willen moet ik ff zoeken op bol.com :+

Verwijderd

mutsje schreef op 13 december 2003 @ 23:09:
offtopic:
eens kijken.

70-210 boek over windows 2000 professional
70-215 boek over windows 2000 server
70-216 boek over implementing network in a windows envirnoment

mocht je de isbn nummers ook nog willen moet ik ff zoeken op bol.com :+
Ze staan hier in de kast, onder anderhalf jaar stof ongeveer, dus bespaar je de moeite. Bovendien geef je net de drie makkelijkste aan, maar dan kan jij natuurlijk ook niet weten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mutsje is nou eenmaal een beetje Server-minded (je zou kunnen zeggen hij is een server :P )

in ieder geval, als TS even had aangegeven of het Server of Professional geweest was, zou het een boel bakkeleien gescheeld hebben.

Be that as it may: TS heeft nu 2 plaatsen / manieren om z'n scripts te laten uitvoeren gekregen.
hopelijk helpt dat 'm verder :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jongens - ga hier nou geen pissing contest van maken, daar schiet niemand iets mee op.

Door niet voldoende informatie te geven, heb je deze situatie zelf gecreeerd, mutsje had z'n goedbedoelde tip misschien wat mooier kunnen verwoorden. In ieder geval gaat hier niets leuks meer uitkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.