Planet rekent extra dataverbruik niet af?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb een Planet standard abonnement. Ik heb dus een datalimiet van 1gb per maand. Per gigabyte meer betaal ik 5 euro extra, tenminste dat staat in de voorwaarden.

Nou had ik van de maand iets van 7gb zitten downloaden. Vandaag kreeg ik de rekening, maar daar stond niks over het extra verbruik in. Ik betaal gewoon het standaardtarief. (zonder die extra kosten dus)

Klopt dit wel, is dat bij iedereen zo, of krijg ik aan het eind van het jaar pas een dikke extra rekening ofzo?

Als ik geen extra kosten zou hebben zou ik wel wat meer gaan downloaden namelijk :)

www.nintendocasemods.com

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik las ergens hier op GoT dat de software/hardware die je dataverkeer moet meten nog niet operationeel is ofzo. Zal ff zoeken.

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-04 08:54
De extra kosten worden inderdaad op dit moment nog voor geen enkel abonnement doorberekend bij Planet.
Dit zal begin 2004 echter wel veranderen... dus maak het niet te gek :)

Verwijderd

ik heb dat abo ook gehad, ben toen overgestapt naar een duurder abo toen ze over die datalimiet begonnen. Voor zover ik weet blijven ze de daarwerkelijke invoering daarvan voor zich uit schuiven.

Ergens op de site van planet moet iets te vinden zijn van een datum (die ze steets blijven veranderen), ik zou zeggen ff zoeken en downloaden maar!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nergunsman schreef op 12 december 2003 @ 19:33:
De extra kosten worden inderdaad op dit moment nog voor geen enkel abonnement doorberekend bij Planet.
Dit zal begin 2004 echter wel veranderen... dus maak het niet te gek :)
Je zegt voor geen enkel abo? Maar ze hoeven toch alleen maar voor het lite abo dataverbruik bij te houden? Heb zelf het middelste abo bij planet, en download flink wat gigjes per maand, en de helpdesk zei ooit een keer tegen me dat het hun worst zal zijn hoeveel ik download.

Verwijderd

Ze meten nog niets, een tijdje geleden, toen ik m'n eigen verbruik wilde opvragen (comfort abbo, nu 1024/320) stond er dat die functie buiten gebruik was. Mazzeltje voor jou dus :) Als ik het zo lees denk ik trouwens dat je beter over kan stappen naar de comfort variant, want je betaalt nu 35 euro, 7*5=35, 35+35=70 en dat is 20 euro meer dan de snellere variant zonder harde limiet :o
Ik haal met die standaard variant zo'n 10 - 20 gig per maand binnen, nooit problemen mee gehad. De FUP die ze hanteren is dus vrij soepel in mijn ogen :)

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 20:38:
Ze meten nog niets, een tijdje geleden, toen ik m'n eigen verbruik wilde opvragen (comfort abbo, nu 1024/320) stond er dat die functie buiten gebruik was. Mazzeltje voor jou dus :) Als ik het zo lees denk ik trouwens dat je beter over kan stappen naar de comfort variant, want je betaalt nu 35 euro, 7*5=35, 35+35=70 en dat is 20 euro meer dan de snellere variant zonder harde limiet :o
Ik haal met die standaard variant zo'n 10 - 20 gig per maand binnen, nooit problemen mee gehad. De FUP die ze hanteren is dus vrij soepel in mijn ogen :)
FUP bij Planet Internet is 30 GB. Je mag gemiddeld per dag 1 GB downloaden :)

• Rudi
Mike Jarod schreef op 12 december 2003 @ 19:37:
[...]
Je zegt voor geen enkel abo? Maar ze hoeven toch alleen maar voor het lite abo dataverbruik bij te houden? Heb zelf het middelste abo bij planet, en download flink wat gigjes per maand, en de helpdesk zei ooit een keer tegen me dat het hun worst zal zijn hoeveel ik download.
Met de komst van een nieuwe abonnementsvorm, zullen het er 2 zijn die een harde datalimiet krijgen. Maar de limiet van het standaard abonnement (de huidige laagste dus), zal flink omhoog gaan. Ws 10gb.

Verwijderd

Nergunsman schreef op 17 december 2003 @ 09:53:
[...]

Met de komst van een nieuwe abonnementsvorm, zullen het er 2 zijn die een harde datalimiet krijgen. Maar de limiet van het standaard abonnement (de huidige laagste dus), zal flink omhoog gaan. Ws 10gb.
moet ook wel, anders ben je in no time door je datalimiet heen met 1mbit.

bij die helpdesk zeiden ze trouwens ook dat het bedrag dat je extra moet betalen nooit hoger wordt als het verschil in prijs met het volgende abo...

Verwijderd

en die kost op dit moment hetzelfde als het goedkoopste abbo ;)

hahahaha

overigens vind ik voor €35 euro een 1 gb limiet ranzig duur als optie, zekerals je bekijkt dat je met een filmpie downloaden in een paar uur door je datalimiet heen bent

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 10:18 ]

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 10:17:
overigens vind ik voor €35 euro een 1 gb limiet ranzig duur als optie, zekerals je bekijkt dat je met een filmpie downloaden in een paar uur door je datalimiet heen bent
En daarom zijn dit soort abbo's ook eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die alleen een beetje op het www surfen.

Verwijderd

Dat begrijp ik jah :)
Maar in vergelijking met de andere accounts is het dan wel duur voor wat je krijgt, toch?

• Rudi
Daarom wordt het ook 10gb :)

Verwijderd

Hahahaha, VET !

Dat heeft namelijk ook directe gevolgen voor de andere abbo's en ook direct gevolgen voor FUP ;)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 09:46
ik kreeg van tiscali de informatie dat ze pas vanaf het nieuwe jaar gingen meten....
Misschien dat dat ook bij planet geldt.

Ik heb zelf geen tiscali nog planet, maar als reseller kreeg ik dat te horen :)

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

Staat ook op de website van Tiscali

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 17 december 2003 @ 12:34:
ik kreeg van tiscali de informatie dat ze pas vanaf het nieuwe jaar gingen meten....
Misschien dat dat ook bij planet geldt.

Ik heb zelf geen tiscali nog planet, maar als reseller kreeg ik dat te horen :)
Wat ik trouwens raar vind, is dat men wel een hoge snelheid bied, maar daarbij zeggen dat je het feitelijk niet mag gebruiken...
Want voor een "surf" account heb je een snelheid van 1024 helemaal niet nodig... als je de snelheid op 512k zet, dan heb je ook al meer als genoeg voor surfen... Het verschil in snelheid zit hem ook allang niet meer in de basis activiteiten... en ze hebben dan ook minder gezeur over limieten...

Er zit dus een beetje dubbele moraal in de verhogingen... denken jullie niet ?
Sterker nog... 32k voor gewoon surfen is al meer als genoeg !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 13:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 13:18:
[...]

Wat ik trouwens raar vind, is dat men wel een hoge snelheid bied, maar daarbij zeggen dat je het feitelijk niet mag gebruiken...
Want voor een "surf" account heb je een snelheid van 1024 helemaal niet nodig... als je de snelheid op 512k zet, dan heb je ook al meer als genoeg voor surfen... Het verschil in snelheid zit hem ook allang niet meer in de basis activiteiten... en ze hebben dan ook minder gezeur over limieten...

Er zit dus een beetje dubbele moraal in de verhogingen... denken jullie niet ?
ach, er zit overal wel een dubbele moraal in. het is een vrij land hoor.
er worden ook notebooks verkocht waarvan de grafische chip net voldoende is voor office dingen, maar wel met een >2GHz proc. en dat vinden we ook geen probleem..
Sterker nog... 32k voor gewoon surfen is al meer als genoeg !
ben ik niet met je eens. zelfs tussen analoog (max 56k) en single isdn (64k) zit een wereld van verschil. gedeeltelijk door de techniek, maar ook door de snelheid...

en surfen met breedband gaat nog weer net wat relaxter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 13:21:
[...]

ach, er zit overal wel een dubbele moraal in. het is een vrij land hoor.
er worden ook notebooks verkocht waarvan de grafische chip net voldoende is voor office dingen, maar wel met een >2GHz proc. en dat vinden we ook geen probleem..

[...]

ben ik niet met je eens. zelfs tussen analoog (max 56k) en single isdn (64k) zit een wereld van verschil. gedeeltelijk door de techniek, maar ook door de snelheid...

en surfen met breedband gaat nog weer net wat relaxter.
Ik bedoelde 32KB :)

Dat van die hardware klopt... maar daar kan ik zelf kiezen, dus daar klaag ik niet
over.....

Extra info, net van de pers : http://www.webwereld.nl/nieuws/17171.phtml

Er zijn dus ook providers die zich allerlei problemen niet op de hals halen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 14:58 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

slaay

Natuurbeleven.com

Quote van de planet site:
Het ADSL Standard abonnement van Planet Internet heeft een datalimiet van 1 GB, maar aan deze limiet wordt u, als abonnee, nog niet gehouden. Voor Planet Internet is een eventuele verrekening van de datalimiet nog in onderzoek. Wij kunnen nog geen uitspraken of en wanneer facturering van eventueel meerverbruik van start gaat. Zodra Planet Internet besluit extra verbruik te gaan factureren, zullen wij onze abonnees uiteraard vooraf hierover uitgebreid informeren.
Dit is ook het geval bij Xs4all. Ik denk bij alle providers, muv Hetnet?

Dich bis echt unne foëzen haas

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van extra kosten op de rekening voor data gebruik bij adsl (behalve in belgie ofzo). Zelfs bij zonnet en tiscali en hetnet niet :o. Volgens mij vinden alle providers het maar heel moeilijk en kost het bijhouden en administreren voor iedereen veel en veel meer dan dat het oplevert (zeker bij limieten boven de 3gbyte).

Overigens grappig ook dat hetnet adsl voordeel surfen gewoon 384kbps blijft (met achterlijke datalimiet die misschien hoger wordt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rudi
JvS, Hetnet Voordeel Surfen zal inderdaad zn huidige snelheid behouden, maar de datalimiet zal naar 1.5 Gig gaan.
En er komt weer een extra abonnement bij (Instap Surfen) dat de huidige specs van Voordeel zal overnemen.

Verwijderd

Ik vind dat Planet niet helemaal correct,ben namelijk aan het rondkijken voor een adsl aansluiting en als ik bij de abonnementen van planet kijk zie ik dat ik vanaf comfort geen datalimiet heb,kijk ik verder hebben ze het ineens weer over fair use policy.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is overal bij "geen datalimiet" zo rjw

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 18 december 2003 @ 12:23:
Dat is overal bij "geen datalimiet" zo rjw
Dat weet ik maar het is wel misleidend :r

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 15:03
Fair use Policy is ook geen harde limiet. Af en toe 40 gb per maand zal je niet op gepakt worden. Als je maandelijks er overheen zit zul je wel een waarschuwing krijgen.
Dat kotsen lijkt me wat overbodig ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 15:43:
[...]

Dat weet ik maar het is wel misleidend :r
ehm nou nee. iedereen weet dat letterlijk onbeperkt internet gewoon heel erg duur is. daarom is zo'n fup meer dan logisch...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:10:
[...]

ehm nou nee. iedereen weet dat letterlijk onbeperkt internet gewoon heel erg duur is. daarom is zo'n fup meer dan logisch...
Als je student bent of medewerker van een hogeschool of universiteit niet ;)

www.surfsneladsl.nl -> letterlijk onbeperkt internet voor EUR 59/mnd. Enige voorwaarde is dat je dus verbonden bent aan een op SURFnet aangesloten instelling :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op 19 december 2003 @ 08:50:
[...]

Als je student bent of medewerker van een hogeschool of universiteit niet ;)

www.surfsneladsl.nl -> letterlijk onbeperkt internet voor EUR 59/mnd. Enige voorwaarde is dat je dus verbonden bent aan een op SURFnet aangesloten instelling :)
ja duh. surfnet is geen commerciele instelling. ze worden gesubsidieerd door (en gebruiken de infrastructuur van) de overheid.
bovendien kun je surfnet nooit aansprakelijk stellen als er eens iets mis is met de verbinding,etc.. dan kan het wel goedkoper ja.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:23:
[...]

ja duh. surfnet is geen commerciele instelling. ze worden gesubsidieerd door (en gebruiken de infrastructuur van) de overheid.
bovendien kun je surfnet nooit aansprakelijk stellen als er eens iets mis is met de verbinding,etc.. dan kan het wel goedkoper ja.
Gesubsidieert? gelijk afkappen dan... als ze toch ergens op moeten bezuinigen....

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 22:47

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 11:32:
[...]

Gesubsidieert? gelijk afkappen dan... als ze toch ergens op moeten bezuinigen....
Maar ze willen juist de ICT en de kenniseconomie(naja, half dan...) verbeteren, en dan SURFnet slopen is zeker geen optie.
vanke014 schreef op 12 december 2003 @ 20:46:
[...]

FUP bij Planet Internet is 30 GB. Je mag gemiddeld per dag 1 GB downloaden :)
Oh.. Waar haal je dat vandaan?
Ik heb Comfort, oid iig het middelste, en ik ga daar regelmatig overheen.
Ik heb zelfs een tijdje iedere dag 3GB per dag gedownload, maar daar ben ik toch voor de zekerheid mee gestopt.
Nooit wat van gehoord.

Verwijderd

Brons schreef op 19 december 2003 @ 13:34:
[...]

Maar ze willen juist de ICT en de kenniseconomie(naja, half dan...) verbeteren, en dan SURFnet slopen is zeker geen optie.
Dat zal allemaal wel, maar is een internet verbinding van die omvang is toch geen vereiste dan? En al helemaal niet van belastingcenten... stimuleren prima.....
Pagina: 1