Toon posts:

Crossover Frequency bepalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben begonnen met het ontwerpen van mijn HT-boxjes. Dus de center en de rear boxen.

Na mijn front-boxen al zelf gebouwd te hebben weet ik wat er allemaal bij komt kijken, maar ik loop een beetje stuk op iets.

Ik ben van plan om net als in mijn fronts, Visaton-units te gebruiken in de center enzo. En de mensen van Visaton hebben hier ook mooi op ingespeeld door een zogenaamde databank te maken met al hun units.

Hierin staan de T/S parameters en alle benodigde grafieken. Dit is heel mooi.
Maar ik kan geeneen programma vinden waarin ik ze kan laden om ze over elkaar te leggen! (bij mijn fronts heb ik het laten doen door iemand die er zeer goed in is, maar zijn programma kan ik niet vinden :) , alleen de lite versie en hierin kan ik die functie niet vinden of zit er niet in)

Ik heb dat Speakerpro geprobeerd, van Visaton zelf, maar daarin kan ik ook niks vinden om de bestanden in te laden.
Ik heb ook XoverSim geprobeerd, maar het databank prog. van Visaton maakt 3 files aan:
*.frd
*.tsp
*.zda

XoverSim leest de frd wel, maar heeft ook een *.zma?? nodig, en die is er niet bij (alleen een zda...?? ).

Weet één van jullie een (gratis!) programma waarin ik deze bestanden wel kan laden en zo de crossover-frequency kan bepalen? Of heeft zo'n programma en wilt die wel delen met mij? :)

Hartstikke bedankt, Flx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 19:18 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb hier gspeakers, dat is een linux programma, daarmee kun je dit soort dingen wel doen (wel maar een heel simpel model hoor). Echt zijn de filters die het programma maakt een beetje vreemd en ik vertrouw het allemaal niet voor 100%. Maar het is nog in ontwikkeling, dus wat niet is kan nog komen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
*Kleine kick*

Niemand? :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

JWO

ik heb wel wat mooi's voor je contact me maar even op j.w.osinga@home.nl ;)