hdd die kortsluiting geeft, voor mij de 1e keer.

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
specs.
gigabyte 7kt400 mobo , axp 2400, 350 watt goede voeding, 2 x maxtor ata 133 hdd, 2 opticals.

pc ging soms na aanzetten na 2 seconden weer uit. dan denk je aan de voeding. vervangen. geen effect. ander (shuttle) mobo. deed het wel maar gaf allemaal bsods, terwijl hij eerst heel stabiel was, als hij tenminste wilde. mobo nieuw uit doos gelijk gaar dus. goed, asus a7v8x-x er in. deze had weer de opstartklacht.

alles dus losgetrokken en één voor één er in gedaan. nu blijkt dat één van de maxtor 120giggers de problemen veroorzaakt. je hoeft hem alleen maar aan de voeding te hebben zitten, niet eens aan de ide, en de pc gaat gelijk uit.

het gekke is dus dat die maxtor het in een andere pc wel prima doet. en dat ie met het instabiele shuttle mobo dus ook wilde.

ik heb nu dus die maxtor 120gig die raar deed in een andere pc geghost naar een verse maxtor 120gig. nieuwe schijf in de pc: prima.

nu heb ik dus 2 dingen opgemerkt: dat asus mobo zet dus de hele boel uit als hij iets niet goed vindt gaan. netjes. 2: hdd's kunnen kortsluiting veroorzaken (of zoiets dergelijks) ben ik nou gek of hebben meer mensen zoiets meegemaakt?

Verwijderd

Hmzz...
Zo iets heb ik ook gehad,alleen ietsjes anders,als ik mijn HD als master aansloot en nog een slave dr bij dan herkende die pc mijn Master HD Niet,alleen mijn slave schijf.
Maar als ik die MAster HD alleen aansluiten dan herkent de bios hem wel.
Dus conclusie:Me mobo is stuk.
Waarschijnelijk bij jou dan ook.....?

• smvs
  • Niet online
ik had de hdd alleen maar in de power.. dat was genoeg om hem te laten flippen.

maarja de klant belt me op dat hij weer hetzelfde heeft. met een nieuwe schijf. dus het is iets anders vaags.

Verwijderd

smvs schreef op 13 december 2003 @ 18:13:
ik had de hdd alleen maar in de power.. dat was genoeg om hem te laten flippen.

maarja de klant belt me op dat hij weer hetzelfde heeft. met een nieuwe schijf. dus het is iets anders vaags.
*TIP*
Kijk even naar die voeding,ik heb nu mijne verandert en geen problemen meer mee:)
Waarschijnelijk maakt niet goed contact!

• smvs
  • Niet online
dan denk je aan de voeding. vervangen. geen effect.
er zit dus al een nieuwe voeding in.

[ Voor 49% gewijzigd door smvs op 13-12-2003 21:20 ]

Verwijderd

smvs schreef op 13 december 2003 @ 21:20:
[...]

er zit dus al een nieuwe voeding in.
Beetje Jammer,bij mij hielp het wel.....

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 12:19

Remko_

[IRF]

Het uitgaan met opstarten had ik ook maar dat kwam ergens anders
door want zo zag mijn atx connector eruit :
http://www.hackfiles.net/pc/voeding.jpg

Gewoon een voeding die niet helemaal lekker was :)
Qtec 400 was het en had ook last van dat hd's gewoon uitvielen
onder het draaien
Qtec 550 erin en netjes lopen hoor :)

• smvs
  • Niet online
ja ik heb dus een target 350 watt voeding er in die ik al het hele jaar in iedere pc doe die ik verkoop en die dingen zijn gewoon voldoende voor de bruutste pc's. en dit is dus zowel mobo als voeding nummer 2.

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 12:19

Remko_

[IRF]

smvs en op het werk gaan er bij ons wekelijks zon kleine 8/10 voedingen terug naar target omdat het zon brak spul is

• smvs
  • Niet online
Remko_ schreef op 14 december 2003 @ 00:43:
smvs en op het werk gaan er bij ons wekelijks zon kleine 8/10 voedingen terug naar target omdat het zon brak spul is
tja ik vind ze dus geweldig.

Verwijderd

loop soldeer puntjes ff na.

en heb je wel een geaard stopcontact ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 23:26 ]

Pagina: 1