Ik heb nu 2 maal een systeem gebouwd met de combi p4c 2600 mhz + Abit IC7. De boxed koelertjes van p4 moeten het toch aardig kunnen doen had ik gehoord. Ik heb in ieder geval win xp geinstalleerd, en paar stress testen gedaan. Temperatuur die daarbij bereikt wordt is 60 graden. Dit is op default vcore (1.50 volt irl) en op 2600 mhz. De heatsink voelt daarbij lauw aan.
Nu dacht ik maar even arctic ceramique tussen de cpu en koeler te doen en nogmaals te testen. Ik kom dan rond de 59 graden uit. Het contact tussen heatsink en cpu is perfect, toen ik koeler er namelijk afhaalde zat hij vacuum op de heatspreader
(ik trok de cpu mee).
Verder komt de systemp niet boven de 27 graadjes.
Nu heb ik het vermoeden dat de temperatuurmeting van de ic7 te hoog is. Iemand die wel een 2.6 ghz (800) + ic7 op lagere temps heeft met boxed koeler?
Of kan iemand mij bevestigen dat de temperatuur uitlezing inderdaad te hoog is ?
Wat ik geprobeerd heb:
-Andere koelpasta (arctic ceramique), heatsink en cpu volledig schoongemaakt.
-Kast open/dicht, zit ook casefan in, maar hielp niet.
Alles is wel rockstable, prime en stresstests etc
. Dit ook op 2.88 ghz (ook max 60 graden stressed).
Nu dacht ik maar even arctic ceramique tussen de cpu en koeler te doen en nogmaals te testen. Ik kom dan rond de 59 graden uit. Het contact tussen heatsink en cpu is perfect, toen ik koeler er namelijk afhaalde zat hij vacuum op de heatspreader
Verder komt de systemp niet boven de 27 graadjes.
Nu heb ik het vermoeden dat de temperatuurmeting van de ic7 te hoog is. Iemand die wel een 2.6 ghz (800) + ic7 op lagere temps heeft met boxed koeler?
Of kan iemand mij bevestigen dat de temperatuur uitlezing inderdaad te hoog is ?
Wat ik geprobeerd heb:
-Andere koelpasta (arctic ceramique), heatsink en cpu volledig schoongemaakt.
-Kast open/dicht, zit ook casefan in, maar hielp niet.
Alles is wel rockstable, prime en stresstests etc