Vast IP van demon via kabel van Chello?

Pagina: 1
Acties:

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24
Ik heb van mijn provider (demon) een vast IP adres. Omdat ik nu kabel heb (met een variablel IP adres) en Demon er gewoon bij houdt, wil ik eigenlijk via dat Demon IP adres mijn mail via SMTP kunnen ontvangen, en een webserver opbouwen (mag niet van chello, but who cares?)

Alleen, hoe kan ik het zo regelen dat mijn Demon IP adres ook bereikbaar is via chello?

Liefst via WindowsNT4, maar eventuele andere oplossingen (FreeSCO?) hoor ik ook graag

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 14:09 schreef Poltergeist het volgende:
Ik heb van mijn provider (demon) een vast IP adres. Omdat ik nu kabel heb (met een variablel IP adres) en Demon er gewoon bij houdt, wil ik eigenlijk via dat Demon IP adres mijn mail via SMTP kunnen ontvangen, en een webserver opbouwen (mag niet van chello, but who cares?)

In princiepe zou het threoretisch gezien mogelijk zijn,

Demon hoeft alleen maar net dat ene adres neit meer te advertisen en chello dat ene adres (Wat buiten alle ranges ligt) wel advertisen... Tja het is een beeeeeetje tegen alles in enzo maar het zou wel kunnen.

maar aangezien het praktisch niet haalbaar is is het antwoord, hellaas voor jouw, NEe.

Alleen, hoe kan ik het zo regelen dat mijn Demon IP adres ook bereikbaar is via chello?

Liefst via WindowsNT4, maar eventuele andere oplossingen (FreeSCO?) hoor ik ook graag

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wat wil je nou eigenlijk? je demon ip-adres (vast ip als ik me goed herinner uit m'n pre-kabel tijd) kun je ook alleen maar bij demon gebruiken. dat ip-adres is namelijk geregistreerd als zijnde van demon en dat wordt niet gerout naar je chello account maar naar demon. niks aan te doen.

als je alleen maar je demon mailaccount wilt uitlezen kun je dat wel gewoon vanaf je chello account doen maar dat heeft helemaal niks met 't ip-adres te maken.
hou er alleen wel rekening mee dat demon de mogelijkheid om van buiten hun netwerk de mail te lezen standaard uit heeft staan en dat je die zelf even voor je eigen account aan moet zetten. ff op de website van demon kijken hoe dat moet.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

heipaal: ben ik de enige die niet begrijpt wat de nut is van het quoten van een stuk tekst zonder er dan op te reageren :? :? :?

Verwijderd

Leg uit....

Ik kom alleen tot dit met deze duidelijk :-) uitleg..

http://www.dns2go.com

• Poltergeist
Op zaterdag 09 december 2000 15:41 schreef /downtime/ het volgende:
heipaal: ben ik de enige die niet begrijpt wat de nut is van het quoten van een stuk tekst zonder er dan op te reageren :? :? :?
Hij reageert in de quote...

• Poltergeist
wat wil je nou eigenlijk? je demon ip-adres (vast ip als ik me goed herinner uit m'n pre-kabel tijd) kun je ook alleen maar bij demon gebruiken. dat ip-adres is namelijk geregistreerd als zijnde van demon en dat wordt niet gerout naar je chello account maar naar demon. niks aan te doen.
Nou, dat wilde ik dus even weten.

Overigens, de email uitlezen via POP3 is inderdaad geen probleem. Ik wilde het alleen via SMTP gaan doen, en daar heb je dus wel dat IP adres voor nodig.

Overigens wel weer een extra reden om met smart op ADSL via Demon te wachten...
Pagina: 1