Toon posts:

Radeon 9800 pro gekilled door A7n8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat mijn A7n8x deluxe mb mijn Radeon 9800 pro stuk maakt? In anderhalf jaar tijd ben ik nu toe aan mijn 3e 9800 Pro nadat ik eerst een Hercules 9700 pro had. Na een paar maanden is mijn pc opeens dood en blijkt de Radeon 9800 pro de boosdoener aangezien mijn pc in dezelf config werkt met een oude Radeon 7200 videokaart.
Iemand suggesties?

Asus A7n8x deluxe
AMD 2400+
2x 256 Twinmos DDR
3x HD
2x CDRW
Enermax 350 watt of Q-tec 550 watt
bigtower
Windows XP
Catalyst 3.5 t/m 3.9
DirectX 9
Laatste nforce drivers.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 17:32
lijkt me heel sterk dat je moederbord steeds je videokaart sloopt ;)
en al helemaal zo goed als onmogelijk dat je mobo steeds een 9800 Pro sloopt :P
ik zou dan eerder je voeding verdenken als je het al op je hardware af mag schuiven

heb je al eens getest hoelang een andere videokaart het uithoud?
en van welk merk is die Radeon 9800 Pro?
al getest met verschillende voedingen voor langere tijd?

Verwijderd

Enermax 350 watt is toch genoeg?
en ik ben van plan een bijna identieke PC te bouwen binnenkort:
A7n8X deluxe, Club3d 9800 pro, Q-tec 550 watt, en AMDXP 2800+ en ik schrok even van de topic, maar weet iemand hier wat dan aan de hand is want ik wil niet dalijk ook met kapotte 9800 pro's zitten.

• Crash
merk voeding + wattage wil niet veel zeggen ;)
iedere fabrikant kan wel eens een brakke voeding leveren :P

dus voor de TS: check je voltages eens en kijk of ze een beetje stabiel zijn, zowel idle als onder load

[edit]
Download hier even AIDA32. Hiermee kun je je voltages en nog veel meer mee uitlezen.

Voltages kun je dan vinden onder: Computer --> Sensors :)

[ Voor 32% gewijzigd door Crash op 13-12-2003 11:35 ]

Verwijderd

of je voltages eens in het bios bekijken, zijn dan mss niet full load, maar is toch bijna hetzelfde. En merk je geen rare dingen voor hij kapot gaat? artifacts ofzo? Gewoon van de ene dag op de andere geen beeld meer?

Verwijderd

MM jullie kunnen gelijk hebben, maar ATI heeft wel een hoog uitvals percentage dat kan dus event ook.

En dan heb je een hoop pech zalk maar zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de laatse club3d Radeon 9800 pro ging deze kaart in eens stuk. Bij de andere twee Club3d Radeons kreeg ik eerst artifacts en een instabiele pc voor een paar dagen voordat de videokaart stuk ging. Wat wel opviel was de slechte standaard koelers die club3d monteert. Ik ga bij mijn nieuwe Radeon 9800 pro meteen een zalman koeler monteren.
Ik moet wel zeggen dat ik een Nforce bobo van het eerste type heb. Hoe zijn de 2.0 versies van de Asus Nforce2 mobo a7n8x?

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021
Kmoet zeggen hier zijn mijn Club 3d 9700 aiw pro, nog met zijn standaard cooler, in een shuttle case, en die maakt nie echt veel kabaal, het enigste wat ik hoor bij die shuttle dan is mijn voeding.
En die is maar 220w dus zal je daar met je toekomstige pc 550 daar wel zeker toekomen

que?

• Crash
ik denk dan toch dat het aan die Club3D kaarten ligt :X
dat is namelijk waar ik het meeste over lees bij uitvalpercentages, iig hier op GoT
kun je je kaart niet ruilen voor een ander merk? bijvoorbeeld die van Hercules, aangezien je daar juist goede ervaringen mee hebt :)
heb je voor de rest bovenstaande tips al uitgeprobeert?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 17:39

tweakerbee

dus..?

Club3D heeft ook wel een groot deel van de markt in handen + ze hebben een goede (agressieve) prijsstelling. Dat spreekt de tweaker aan, dus zullen ze sneller deze kaart kopen.

Zelf ook toevallig vandaag een nieuwe Radeon9800Pro in een PC gezet die enkele weken terug kapot was gegaan. Ook eerst artifacts (zelfs in Windows / 2D) en toen ging hij snel vastlopen.
Nieuwe kaart en de PC loopt weer als een zonnetje.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

als je zorgt voor 3-4 casefans met goede airflow die recht in de slots en de HDD's blazen dan is er toch niks aan de hand met de Club3d? dan bespaar je nog best wel veel geld ook denkik.

misschien ligt het aan de revision van je mobo.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 23:34 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 21:57:
Bij de laatse club3d Radeon 9800 pro ging deze kaart in eens stuk. Bij de andere twee Club3d Radeons kreeg ik eerst artifacts en een instabiele pc voor een paar dagen voordat de videokaart stuk ging. Wat wel opviel was de slechte standaard koelers die club3d monteert. Ik ga bij mijn nieuwe Radeon 9800 pro meteen een zalman koeler monteren.
Ik moet wel zeggen dat ik een Nforce bobo van het eerste type heb. Hoe zijn de 2.0 versies van de Asus Nforce2 mobo a7n8x?
euh je zegt dat je mobo je kaarten killt en schuift het dan af op de koeling van Club3d? rare kronkel. En ik zou als ik jou was die koeler niet vervangen, je bent dan namelijk sowieso je garantie kwijt, en die zou ik in jouw geval toch proberen te claimen; die kaarten behoren te functioneren: zò oud kunnen ze toch niet zijn?!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:57:
Enermax 350 watt is toch genoeg?
en ik ben van plan een bijna identieke PC te bouwen binnenkort:
A7n8X deluxe, Club3d 9800 pro, Q-tec 550 watt, en AMDXP 2800+ en ik schrok even van de topic, maar weet iemand hier wat dan aan de hand is want ik wil niet dalijk ook met kapotte 9800 pro's zitten.
Ik kan niets over het probleem zeggen, maar ik heb zelf een a8n8x deluxe icm met een hercules 9800 pro. En die werkt perfect, geen probs en ik heb hem al meer dan een half jaar, dus het is volgens mij iig niet iets met de combo.
ps. ik heb zelf een enermax 450watt voeding (431 was het geloof ik)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Heb je de voeding al eens nagemeten?
Wat zijn de temperaturen van de videokaart/kast?
Is de PC geaard zoals het hoort?

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Beetje oud topic, maar wil toch even reageren.

Ik heb klachten gehad met een systeem van een klant van mij. a7n8x Deluxe bordje met een Gigabyte 9800 Pro 256mb (GV-R98P256D). De videokaart gaf strepen met OpenGL applicaties en nu heb ik via garantie een nieuwe (zelfde type). Bij het installeren van de kaart en het aandrukken gaat de pc niet aan. Zodra ik daarna de kaart eruit haal, gaat de pc meteen aan. De kaart doet het in een ander systeem wel gewoon. (extra voeding in beide gevallen aangesloten)

Vervolgens heb ik een bordje van mezelf gebruikt (a7n8x - normaal gewoon) en deze geprobeerd. Zodra ik deze aansluit gaat het AGP error lampje branden. Dit gebeurd nu bij beide moederborden en met diverse videokaarten. Het rare is dat beide moederborden prima hebben gewerkt, beide videokaarten werken dus ook!

Bij het vervangen van geheugen en voeding heeft geen enkele combinatie meer zin.

Het enigste wat ik niet getest heb is de processor, maar ook die werkt gewoon prima met de oude kaart (die kapot was) en met de vervangende kaart die ruim een maand getest is door de klant. Ik heb gezocht hiet op GOT en vind van alles van voltage settings, maar dit kan ik niet testen omdat ik geen beeld krijg.

Iemand die iets kan verzinnen?

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Toevoeging: Heb ook een Asrock bordje geprobeerd. Ook deze levert problemen op.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Pagina: 1