Meerdere Videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Hoe zit het daarmee ?

Ik heb nu een Geforce en 1 monitor. Kan ik naast m'n geforce er ook een Matrox G400 dualhead inzetten, en dan dus met 3 monitoren werken? En hoe zit het dan met de 2d en 3d kwaliteit? :?

En "spring" je dan met je muis naar de andere schermen ?

Zou wel gaaf zijn :9 :Y)

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

De G400 is toch een AGP kaart :?
En een mainboard met 2 AGP sloten is er bij mijn weten niet.
Daarbij , wat moet je in godsnaam met 3 monitoren ?

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 14:08 schreef BitBit3r het volgende:
En "spring" je dan met je muis naar de andere schermen ?

Zou wel gaaf zijn :9 :Y)
dit had en m8 van mij een tijd geleden ook is best wel kewl;). Maar ja het is of die dual head of die geforce dus je moet een keuze maken:(

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

kan je anders niet gewoon een agp kaartje en daarnaast een pci kaartje gebruiken?
of krijg je dan een gekloond scherm?

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik heb een onboard agp (bus, niet slot) kaartje
en ernaast 3dfx voodoo5 5500 pci.

Kan ik uhm... 2 monitors tegelik gebruiken? Dat het gekloont is, maakt niet uit, wel handig met cursus geven.

http://mrfloris.com

Verwijderd

ik zou het niet weten......ik heb het alleen zien werken en die dude had altijd zijn case dicht dus ik kon niet zien wat voor kaarten ie had of hoe ie ze geconnect had

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Idd wat als je 1 pci en 1 agp videokaart hebt?
Kan je dan wel 2 verschillende schermen gebruiken ?

Wat er ook gebeuren moogh...

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Het is mogelijk, echter niet alle vid. kaarten werken samen. Het verstandigste is om twee gelijke vid. kaarten te gebruiken. Je moet: 1) een os hebben wat dit aan kan (w2k bv) of 2) speciale software (vaak ook speciale kaart) om het op een os te draaien wat niet meerdere vid. kaarten ondersteund.

Bij w2k kan je instellen hoe je scherm reageert en ondersteund tot 10 vid. kaarten (nu het systeem nog, buiten servers). Het wordt wel (als je het aanzet) 1 groot scherm, dus niet afzonderlijke. Je kan wel zeggen (ff instellen) dat WORD bijv. op een bepaalde mon. staat. Als je 2 mon hebt kan je ze bv. zo instellen dat het een desktop naast elkaar wordt, maar ook boven elkaar is mogelijk.

I play my enemies like a game of chess...

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Oh ja, het kan dus de volgende combinatie zijn: 1x AGP en max 9 x PCI of max 10 x PCI. ISA, EISA, MCA, VLB worden NIET ondersteund.

Kweet niet wie hier nog mee werkt, maar goed voordat je weer vragen krijgt.

I play my enemies like a game of chess...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
hallo mensjes,

ik heb een Trident 4 MB(PCI) en een viper 550(AGP) naast elkaar werkt perfect. Ik draai overigens gewoon Windows 98 SE.

Overigens, ik heb wel 1 klein probleem: Mijn Trident BIOS geeft aan dat er 2MB op het kaartje zit, terwijl het toch echt een 4MB kaartje is(ben al terug geweest naar de winkel en ze hebben em daar ook getest voor mij). Hoe komt dit? moet ik em in een ANDER PCI slot douwen ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Zozo RJ op tweakers.net
haha

Verwijderd

Heb het zelf al een keer geprobeerd, met een viper v770 in AGP en een v550 in PCI.
Je moet dan wel een goed OS (win2k)
Natuurlijk moeten ze wel goed kunnen samenwerken met elkaar( en een beetje modern zijn)
Verder moet je veel kloeien om eindelijk een beetje gode verdeling te krijgen over 2 beeldschermen. Dan veel geluk met je drie!
(8>

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
waarom perse win2000 dan??

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ah dat zou beter zijn AGP Geforce 2mx en een pci Voodoo 3-2000 mte elk een monitor*D
Pagina: 1