Toon posts:

'Horizontale inkrimping' van 19 inch CRT Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met mijn monitor, hij is een jaar oud en sinds een maand begint het beeld op alle resoluties kleiner te worden (vooral in horizontale richting)
Eerst kon ik dit nog bijstellen via het OSD maar nu lukt dat niet meer omdat ik zoom en horizontal size op max heb staan.

Mijn monitor is een 19 inch Flatscreen CRT van het merk Novita, heeft iemand anders ook ervaringen met dit verschijnsel of kan iemand een oplossing aandragen, laat ff weten...

Dewi Zweers

Verwijderd

denk dat een van je afbuigspoelen of de voeding daarvan een beetje de geest aan het geven is.

wat nog wel eens wil helpen is een keer degausen.

als dat niet helpt dan heb ik zo`n gevoel dat ie zijn langste tijd heef gehad.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ai ai.. dat probleem heeft mijn zwager met z'n Novita 17" ook gehad => terug gebracht naar de winkel (in Duitsland krijg je 2 jaar garantie op je PC) en een nieuwe gekregen.

Mijn vriendin heeft ook een Novita 17" en heeft dit probleem nog niet gehad. Maar ik moet zeggen, ben niet erg te spreken over de kwaliteit van het ding.. af en toe verspringen de kleuren een beetje.. Monitor aan/uit en het is weer in orde.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
degausen heeft geen effect, kan het misschien helpen om met een beetje magneet rond het scherm te gaan pielen of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 17:36:
degausen heeft geen effect, kan het misschien helpen om met een beetje magneet rond het scherm te gaan pielen of niet?
nee want dan vermoord je hem waarschijnlijk zeker krijg je allemaal rare kleurtjes. en dan kun je geen garantie cliamen en nu waarschijnlijk wel.