herlderheid beeldscherm 107B

Pagina: 1
Acties:

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 16:27
hoi
ik heb een philips 107B beeldscherm en ik heb een geforce mx 200. Ik draai mijn computer nou op 1152 x 864 en dan kan ik maximaal 72 Hz doen.
nou mijn vraag: waarom is mijn beeldscherm zooo super laag? toen ik deze een jaar of 7 geleden kocht, moeste ik brightness en contrast op zo'n 60 - 70 % zetten om goed helder beeld te krijgen en nou alsk ze allebei op 100 procent zet is m'n beeld nog maar magertjes. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb deze helderheids probleem nou een jar of 4 maar khebber nooit echt op gelet want ik zat niet vaak aan deze computer. Maar nu wel, dus wat kan ik er aan doen?
ik heb heel tweakers afgezocht maar kkon geen topic vinden en in de FAQ stond ook niet veel en van google werdk ook niet wijzer. als iemand een een topic weet of een oplossing zouk da fijn vinden
tnx!

To Beezze or not to Beezze

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
beezze schreef op 12 december 2003 @ 17:22:
hoi
ik heb een philips 107B beeldscherm en ik heb een geforce mx 200. Ik draai mijn computer nou op 1152 x 864 en dan kan ik maximaal 72 Hz doen.
nou mijn vraag: waarom is mijn beeldscherm zooo super laag? toen ik deze een jaar of 7 geleden kocht, moeste ik brightness en contrast op zo'n 60 - 70 % zetten om goed helder beeld te krijgen en nou alsk ze allebei op 100 procent zet is m'n beeld nog maar magertjes. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb deze helderheids probleem nou een jar of 4 maar khebber nooit echt op gelet want ik zat niet vaak aan deze computer. Maar nu wel, dus wat kan ik er aan doen?
ik heb heel tweakers afgezocht maar kkon geen topic vinden en in de FAQ stond ook niet veel en van google werdk ook niet wijzer. als iemand een een topic weet of een oplossing zouk da fijn vinden
tnx!
Mijn 107 draait al sinds het begin op 98% helderheid en wordt er niet slechter op. Er is een faq voor donkere monitoren, moet ik even searchen...

Een handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren

Die lage frequentie van de monitor is inderdaad bagger, ik kan er niet mee werken boven de 1024x768, anders knippert het me teveel...

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 12-12-2003 17:29 ]

Verwijderd

heb zelf ook zo`n kast staan [kijk er nu naar] bij mij staan de regelaars eigenlijk al sinds de aankoop bijna vol open [80 a 85 %]maar het beeld is nog steeds perfect.
_/-\o_

je kan eens kijken hoe de kleurtempratuur staat in het menu dan pak je user color 1 en dan ram je je alle kleuren ongveer naar 85 % ofzo en dan is tie ineens weer een stuk helderder. ;)

of kijk hoe het beeld is als je hem op 9300 K hebt staan. dan zou hij redlijk te lezen moeten zijn.

maar het kan ook aan he geforce kaart liggen die er niet bekend om staan dat ze perfect signaal geven mischien het gamma wat opfokken[zekker tijdens games].

veel suc6

[draait bij de weg op 1280x1024 @ 60 hz]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 17:31 ]

• beezze
tnx, ff lezen!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Heb je in je monitor setup een video level instelling van 1.0 Volt en 0.7 Volt?
Schakel hier dan eens tussen. Het is maar een gokje, ik weet niet of je er wat
aan hebt.

Is dit een verschijnsel dat plots is opgetreden of is het in de loop der jaren ont-
staan?

[ Voor 23% gewijzigd door NaZGuLL op 12-12-2003 17:37 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• beezze
ligt niet aan m'n geforce want khad deze copmuter eerst met een andere monitor, en die leverde gewoon helder beeld, maar bij deze niet.
kzal is kijke bij de kleuren

• beezze
kheb dat niet van 1.0 volt en 0.7 volt

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Oke

[ Voor 98% gewijzigd door NaZGuLL op 12-12-2003 17:39 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Verwijderd

NaZGuLL schreef op 12 december 2003 @ 17:39:
De video level setting kan op de monitor zelf worden ingesteld, in iedergeval
op mijn monitor!
heb zo`n gevoel dat je geen 107b hebt en op deze kasten zit die functie niet.

• beezze
het is in de loop der jaren gebeurd

Pagina: 1