Toon posts:

[XP] Drivers willen niet installeren (kopieren)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond XP helemaal schoon op m'n computer gezet (hd geformatteerd en al). Op zich werkt alles, maar ik heb nu steeds bij het installeren van diverse apparaten dat de files tijdens de installatie niet gekopieerd kunnen worden!

De Wizard komt met een Kopieerfout scherm waarna je moet bladeren naar het betreffende bestand. Maar dat bestand staat er gewoon! Waarom wil hij het dan niet kopieren? Soms kopieert 'ie het wel, maar vaak dus niet, waardoor ik bijvoorbeeld m'n joystick niet aan de praat krijg... :(

Zit er iets fout in het systeem? Zijn sommige bestanden niet overschrijfbaar/verplaatsbaar?!? Waaromkrijg ik steeds zo'n kopieerfout! Ik heb gisteravond al de hele avond zitten kloten met m'n stuur, en nu weer dit. Maar ook andere drivers gaven problemen.

Ik ben enig gebruiker dus met de rechten zit het wel goed, dacht ik...

Het stomme vind ik dus vooral dat de bestanden gewoon staan op de juiste plek. Waarom kopieert 'ie de boel dan niet?!?!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:37

momania

iPhone 30! Bam!

Welke drivers dan :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bijvoorbeeld de Logitech drivers voor m'n ff joystick. Of de USB 2.0 drivers (update van MS). Of de drivers van m'n stuur. En zo voort. Programma's en games installeren gaat gewoon goed, maar als er systeem spul geinstalleerd moet worden gaat het fout. Is m'n systeemmap soms op een of andere manier beveiligd...? Maar als dat zo is, waarom krijg ik dan niet bij ALLE files een foutmelding? Bij m''n stuur kreeg ik bijvoorbeeld die kopieerfoutmelding bij zowat elk file: ik hoefde alleen maar op OK te klikken en het ging weer goed. Totdat ik bij een bepaald file kwam waar hij elke keer niet voorbij kwam. Heeeeeeeel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu in veilige modus geprobeerd en zo maar NIETS werkt. Ik wordt hier echt DOODZIEK van... Heb je een COMPLEET schoon systeem, willen de drives gewoon niet kopieren. Wat is dit nou voor shitterige *$@&ZOOI! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met kopiëren? Is het een lees of een schrijffout?

NB: gebruik voortaan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit ipv meerdere replies onder elkaar als je de laatste reageerder bent in een topic :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kopieerfout: de hardwarewizard laat een schermpje zien dat heet Kopieerfout. Vervolgens geeft hij aan om welk bestand het gaat. Je kunt dan klikken op Ok of Bladeren om het bestand te zoeken. Maar dat bestand staat er gewoon! Maar hij blijft er maar om zeiken... :( Maar of hij dat file nou niet kan lezen of schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

jaKKer

liev ;x She's on Fire

dit had ik ook met een windows 98 systeem.. prutsen en prutsen en prusten niks werkte.. toen heb ik er gewoon nog een keer 98 overheen gedaan.. of nog een keer opnieuw geinstaleerd en toen deed ie het weer, hij pakte nu wel alle drivers zonder errors te geven. Dus probeer maar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja,maar ik heb het systeem er gisteravond opgezet! En ik kreeg zowat meteen dit gedonder! Dan kan een herinstall toch niets uitmaken, zou je zeggen...

Edit:
Okay, ik dacht ff de install te repareren: boot van XP cd, kies de installatie, endan vraagt 'ie om een Administrator wachtwoord. Ik heb nooit een wachtwoord opgegeven dus ik druk gewoon op Enter. Klaar. Niks.

Wat moet je nou weer in hemelsnaam daar invullen?!?

Tjongejonge zeg... Nou heb ik op zich al aardig jaar wat ervaring met computer... Ik vraag me af hoe de 'gewone' thuisgebruiker uit dit soort ellende komt! :(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Laatst online: 23:11

jaKKer

liev ;x She's on Fire

hmm format hem nog eens.. mischien is er iets fout gegaan @ instal.. en mischien is je windows cd brak? dat is ook nog een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik alles nog maar eens overnieuw moet doen, alhoewel ik me afvraag of het nut heeft... :( Nu is er opeens geen geluid meer! En ik krijg die drivers nu dus ook niet geinstalleerd! Het is niet te geloven zeg, wat een gekloot... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(*#&$#$(#* :( :( :(

Ik heb vandaag XP compleet overnieuw geinstalleerd. Helemaal opnieuw, schoon en al. Deze keer heb ik EERST alle hardware en drivers geinstalleerd en... alles werkt perfect! Prachtig! Daarna ben ik verder gegaan met software en zo. Prima allemaal.

Vanmiddag heb ik een nieuwe printer gekocht (Canon i455). Ik wil hem installeren en... krijg ik *@&$@$@$@(^# weer dezelfde errors!!! Wil de computer opnieuw niet files kopieren die er gewoon WEL staan! SHITZOOI!

Het lijkt er dus op dat er iets in mijn systeem is dat op een bepaald moment al die drivers dwarszit! Maar ik zou niet weten wat! Ik wordt hier zo DOODZIEK van! Ik dacht vanmiddah echt dat het allemaal eindelijk in orde was.

Ik kan toch niet ELKE keer als ik nieuwe hardware wil installeren (of nieuwe drivers) helemaal XP opnieuw er op zetten?!? De kale installvan XP gaat wel snel maar alleprogramma's en games en backup van docs kost me de hele dag. Minstens. En ik heb dit nu al twee keer gedaan in twee dagen. Ik wordt er echt doodziek van.

Kan iemand me alsjeblieft helpen?!?!?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 16:36

grimson

domeingrommer

Virus? ... check daar maar eens op ofzo...

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopieer de drivers 'ns naar een folder op je HD en probeer ze daarvan te installeren.
Het _lijkt_ mis te gaan bij lezen van de cd, je weet zeker dat je alle mainboard drivers hebt geinstalleerd?
Vanwege het totaal ontbreken van info omtrent je hardware( NIET HANDIG! :( ) roep ik gewoon iets als via4in1drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het fout bij lezen? of bij schrijven?
Kopieren is namelijk beiden en het is van belang om te weten welke van de 2 nu problemen geeft. In het geval van lezen moet je de fout zoeken bij je chipsetdrivers, CDromspeler etc. Bij schrijffouten kun je het zoeken in systeeminstellingen, diskerrors etc. Bij randomfouten kun je het zoeken in Ram/CPU/Chipset problemen en zwakke voeding.

Kijk ook eens of er hardware / software fouten zijn en wat er in je logfiles opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! JA JA JA!!!!! :) :) :)

Ik ben er achter wat er was! En ik ben achter de oorzaak van nog meer gedonder gekomen de afgelopen maanden (ook met m'n oude computer).

Zie voor meer gelazer dit topic en de volgende topics:
Midnight Club II (PC) wil niet installeren.../
Wheel wil niet installeren... :(/

Ik heb dus bij dr. Watson gekeken (bedankt voor de log-tip!) en zag dat er wat problemen waren geweest met Bitdefender, m'n anti-virus prog. Dat programma laat ik dus NIET (lees NIET!!!) opstarten als XP start, maar alleen als ik het nodig vind. Dus ik denk dan dat er ook niets in het geheugen of zo zit. ik had de opties ook zo ingesteld dat 'ie absoluut niets mocht doen als 'ie niet opgestart was.

Dus ik denk: laat ik Bitdefender eens eraf gooien. Zo gezegd, zo gedaan. Zonder veel geloof start ik vervolgens weer de printerinstallatie en... het gaat goed! YES! Te gek!

Even later dacht ik: laat ik eens proberen MCII te installeren, want die gaf steeds een foutmelding met de cd-drive en setup.dll. Dus ik doe de cd erin en... zomaar, zonder een enkele krimp, begint de installatie en voltooit 'ie 'm ook nog! Da's toch niet te geloven!!! Ik heb zelfs Rockstar gemaild wat er nou met m'n cd aan de hand was!

Ik was eigenlijk van plan een nieuw topic te starten met als titel:

WAARSCHUWING!!! Mijdt Bitdefender als de pest!

Niet te geloven... De shit is dat ik, omdat ik dus tegen legale software ben, Bitdefender eerder dit jaar heb GEKOCHT! Nou, die gaat er dus mooi vanaf! Ik had op m'n oude computer ook vaak last van een blauw scherm bij het afsluiten. En tot m'n verbazing had m'n vrouw dat ook op haar spliksplinternieuwe laptop. Nou begrijp ik waarom: op allebei zit Bitdefender!

Niet te geloven... Wat een ellende allemaal door een prog dat je zou moeten helpen TEGEN ellende! Het prog is zelf een virus!!!

Nou moet ik dus wel op zoek naar een ander anti-virus prog. Norton wil ik niet (vreet je hele systeem op): iemand een tip voor een niet al te dure, systeem vriendelijke av-oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
de SA FAQ weet er wel een paar :)
Pagina: 1