Win XP sluit niet af (nee niet het reboot verhaal)

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 19:59

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
ik heb dus laatst win xp pro overnieuw geinstalleerd op mijn pc, en nu sluit hij niet goed meer af (zodat onder andere mijn startpagina niet bewaard word en dergelijke). hij gaat dus rustig alle schermen af instellingen worden opgeslagen etc maar blijft bij het scherm windows word nu afgesloten hangen, ook zie ik hier de muis nog steeds en soms kan ik deze ook nog bewegen (vaak niet).
nu heb ik al de searche gebruikt en daar word gesproken over APM inschakelen enzo (nu kan ik dit niet eens vind in mijn scherm van energiebeheer) en het staat volgens mij automatisch aan.
ik zit hier dus met een probleem wat volgens mij nog niet eerder is besproken en heeft een van jullie hier de oplossing voor, want ik word er langzamerhand wel een beetje gek van dat ik steeds raar moet afsluiten of opnieuw opstarten en mijn startpagina steeds opnieuw op tweakers.net moet zetten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Vaak lost een Service Pack dit wel op.... anders heb je nog iets van een util van MS
die een logschrijft tijdens het rebooten, na opnieuw starten kun je dan zien welk process blijft hangen waardoor windows niet wil afsluiten. het heet PMBoot of zoiets, ik weet het niet zeker meer sorry....

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

Slecht afsluiten van XP is een lang verhaal. Volgens mij staat er zelfs een hoofdstuk in de FAQ. Bekend probleem was Soundblaster Live software. Een ander probleem was de NVidia Driver Helper in je Services (gewoon disabelen).

Maar loop hier eens doorheen, het heeft mij in ieder geval geholpen!

http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

• Rubman

Rubman

Topicstarter
bedankt voor de info zal de site gaan bekijken.
ow en vaugh hij herstart ook niet eens dus denk dat het proggie niet zal gana werken want weet niet hoe hij info uit het rebooten moet halen als hij dat niet eens doet.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
sorry maar deze pagina heeft mij niet geholpen het beschrijft het probleem goed maar de oplossing werkt niet, iemand anders nog een id behalve windows opnieuw installeren