[XP] Harddisk vervangen (data kopieëren)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:19
Hallo tweakers,

In mijn pc heb ik twee schrijven van 60 GB, beide WinXP bootable.

Nu wil ik één van deze twee vervangen door een 120GB schijf, hoe raden jullie mij aan te werk te gaan?

Ik wil eigenlijk alle data van die schijf kopieëren alvorens deze te verwijderen.

Mijn vragen:
- Hoe partitioneer ik mn nieuwe 120GB schijf? (vanuit XP? Als NTFS)
- Hoe kopieëer ik alles van mijn Primary Slave naar deze nieuwe 120Gig schijf

Alvast bedankt
Greetz, Chris

Verwijderd

Partition magic, Ghost? Ik vraag me af of je zelf al een poging hebt ondernomen om dat op te zoeken :)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05
Ghost werkt toch niet met NTFS.. of was het nu alleen de laatste versie :?
Volgens mij kun je het beste met PM werken..

Ik heb ghost nog wel eens de ervaring gehad, dat hij niet alles mee over neemt, en dan moet je alsnog alles opnieuw installeren.. |:(

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Als je WD schijven hebt, op de site staat en programmatje waarmee je een compleete partitie van de ene naar de andere kan kopieren, ook zodat hij bootable blijft. Ik weet niet of dit proggie ook werkt voor niet WD schijven.

linkje

[ Voor 14% gewijzigd door Sosabowski op 12-12-2003 17:00 . Reden: linkje ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Aangezien dit je eerste topic is wil ik je even wijzen op Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en dan met name op FAQ topicstart.
Zoals je daar kunt lezen wordt er van je verwacht dat je zelf eerst bedenkt hoe je je probleem op kunt lossen. Kun je zelf niets bedenken dan kun je de search/google/andere sites raadplegen en als je er dan nog niet uit komt mag je een topic openen. In je topic vermeld je wat je gedaan hebt.

Nu even over je vraag: dit kan natuurlijk op vele manieren. Als je windows niet opnieuw wilt installeren zou ik een image maken van de partitie waar windows op staat en dit image op de 120 GB schijf zetten. Dan kun je vanuit windows de 120GB schijf partitioneren. Daarna hang je de 60GB schijf even in je computer of je pompt de data over via een netwerk.

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 20:38
dan heb je nog Acronis TrueImage....ook handig...zelfde effect als ghost...

kdenk eerlijk gezegd dat je zelf nog nie egt gezocht hebt want dit moet tog een redelijk makkelijke opdracht zijn!
:|

Verwijderd

nextware schreef op 12 december 2003 @ 16:56:

Ik heb ghost nog wel eens de ervaring gehad, dat hij niet alles mee over neemt, en dan moet je alsnog alles opnieuw installeren.. |:(
Ghost werkt gewoon ok met NTFS, iig 2003 Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat ghost niet alles kopieert :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 17:04:
[...]

Ghost werkt gewoon ok met NTFS, iig 2003 Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat ghost niet alles kopieert :?
Idd, eventueel met -ntil opstarten, dan werkt het gewoon goed. Zelfs met de versie voor ghost 2003.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nextware schreef op 12 december 2003 @ 16:56:

zo te zien heb je er ervaring mee.
ghost werkt perfect, ook met ntfs. maar in dit geval maakt het niet uit wat de TS doet, beide programma's zijn geschikt

edit: mmm, lekker op tijd van me.,...

[ Voor 58% gewijzigd door Mr.Nobody op 12-12-2003 17:25 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Pagina: 1