Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raam zagen (dremel)

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ey allemaal,

Ik ben nu bezig met het zagen van en window voor me case maar dat gaat extreem langzaam en ik kom maar niet door de zeikant heen (misschien bang om verder te proberen:P)

tevens is het schijfje ook dikker dan me getekende lijntje:P maakt dit veel uit?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
zijn het gewoon rechte stukken?? dat moet je ook niet met de dremel doen maar met de decoupeerzaag of hoe je dat mag schrijven :D

[ Voor 4% gewijzigd door rhodium op 12-12-2003 16:27 ]

Verwijderd

Het zagen van een window kan je beter met een decoupeerzaag (met ijzerzaagje) doen, bij mij ging dat snel en netjes. Zelfs in een dikke Chieftech case.

(Hmm, Rddr == sneller :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 16:23 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Decoupeerzaag gebruiken met een fijn metaalzaagje, en niet laten happen.

Edit: too late ;)

En het is zijkant trouwens ;) Zeiken doe je op de wc. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 12-12-2003 16:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
het duurt idd lang, dat komt omdat je geen kracht moet geven, maar het schijfje en snelheid alles laat doen. Je moet heel vaak opdezelfde plek slijpen om erdoor heen te komen.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
mdj84nl schreef op 12 december 2003 @ 16:25:
het duurt idd lang, dat komt omdat je geen kracht moet geven, maar het schijfje en snelheid alles laat doen. Je moet heel vaak opdezelfde plek slijpen om erdoor heen te komen.
Ow daarom ging die schijfjes zo snel bij mij :+

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 07:23
of gewoon met een slijptol dat was binnen 2 min klaar >:) .. nu nog een beetje bijwerken :/

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Rddr schreef op 12 december 2003 @ 16:28:
[...]

Nee, dat is een teken dat je te hard drukt. Laat de Dremel het werk doen, daar heb je dat ding immers voor aangeschaft B) Dus rustig duwen en geduld hebben, het duurt ff maar dan zaag je zonder al te veel schijfjes te verbruiken een window.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

ik had vet veel schijfjes nodig en ut schoot niet op had er 3 voor ZEER klein stukje 2de case met decoupeerzaag gedaan rats zo er door heen dewalt power :P

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
decoupeer, haal een paar nette ijzerzaagjes en je bent binnen een paar minuten klaar. Ik heb zo zelfs mijn apart vorm gedaan, alleen door mijn enthousiasme was ik even vergeten dat je bij dunne stukken moet uitkijken met een decoupeer (trekt beetje krom). En als je zoiets gaat doen, tape dan eerst je kastdeel goed in met schilderstape om krassen te voorkomen.

Digital Media Junkie

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tja met mijn oude stalen aopen ging zo'n decoupeer prima op zich.. maar mijn huidige kast (aluminium) bewerk ik toch liever met een dremel

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
SchiedamLauw schreef op 12 december 2003 @ 16:50:
of gewoon met een slijptol dat was binnen 2 min klaar >:) .. nu nog een beetje bijwerken :/
Idd, ik heb voor de rechte stukken de slijptol gebrukt en voor de hoeken de dremel.

Verwijderd

Topicstarter
hehe thx voor alles:) het is uiteindelijk gelukt:p na t molle van 10 schijfjes:D drukte telkens te hard maar daar kwam ik zelf ook achter.. ben nu de rand erin aan met maken:) kga weer verder... tozo!

Verwijderd

hoe kun je met een rond slijpschijffie in je dremel eigenlijk ronde hoeken maken zoals een blowhole? volgens mij gaat dat echt voor geen meter...
ik dacht eerst ff vragen voordat ik men kast verkloot...

Verwijderd

en ik had dan nog een vraag hoe monteer je het beste je plexi glas of raam ( of wat kan je er eingelijsk het beste op doen?) gewoon met raamrubber of van die schroevjes of gewoonuuhm popnagels oid ?

Verwijderd

Het monteren van een raam zou ik ZEKER NOOIT doen met popnagels.
Als je een popnagel in een plexiraam of glas doet is de kans groot dat dat ding gaat barsten. Of breken in het geval van glas.
Ik heb gewoon mijn raam aan het paneel geplakt met bisonkit blijfd zeer goed zitten.
Gewoon ff naar de hubo en dan vragen om bisonkit voor plexiglas op metaal.
Half uurtje laten drogen (moet eigenlijk meer maar wie luisterd daar nou naar :P).
En dan monteren, het raam komt nooit meer los.

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:05:
hoe kun je met een rond slijpschijffie in je dremel eigenlijk ronde hoeken maken zoals een blowhole? volgens mij gaat dat echt voor geen meter...
ik dacht eerst ff vragen voordat ik men kast verkloot...
hmm, dremel om zijn as draaien denk ik, zodat je een cirkel krijgt
en ik had dan nog een vraag hoe monteer je het beste je plexi glas of raam ( of wat kan je er eingelijsk het beste op doen?) gewoon met raamrubber of van die schroevjes of gewoonuuhm popnagels oid ?
gewoon met dubbelzijdige tape, had ik ook, mijn raam scheurde toen ik het eruit wilde halen (voor een paintjob) zo goed zat het vast (ik gebruikte teveel geweld 8)7 )

[ Voor 34% gewijzigd door Raegin op 12-12-2003 22:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 22:31:
Het monteren van een raam zou ik ZEKER NOOIT doen met popnagels.
Als je een popnagel in een plexiraam of glas doet is de kans groot dat dat ding gaat barsten. Of breken in het geval van glas.
heb zelf wel het raam met een grote batterij popnagels vastgezet.

zolang je een ringetje aan de achterkant doet van het raam, kan er weinig gebeuren.

heb een klein carroserieringetje om de achterkant heen gedaan (aan de kant van het raam)

dan rustig de nagel een beetje uitzetten. het ringetje dan nog 1 keer goed tegen het raampje aanzetten, en dan doorhalen :+

zit zo vast als een huis, en vind het ook wel mooi.. als je dan een hele partij erin doet, en je case zilvergrijs spuit, dan komt dat model van Spyker (ook met dat popnagel motief wel redelijk dichtbij! ;) )

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ben gister begonnen met zagen in mijn window voor mijn Rammsteinmod (waar hier nog nergens iets over te vinden is overigens) en ik heb dat met een dremeltje gedaan omdat ik niet hou van dat rechte gedeuns. Ik heb een hoop krommingen erin zitten (zie plaatje).
Ik ging eerst als een speer door mijn slijpschijfjes heen tot ik erachter kwam dat ik dingen gebruikte voor hout en plastic e.d.
Bij de lokale doe-het-zelf-zaak dus even metaalslijpschijfjes gehaald en daarmee geprobeerd. Deze zijn harder en gaan langer mee.
Dit is het resultaat: (de randjes moeten nu nog afgewerkt worden maar dat gebeurt morgen)

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/stash/casemod/uitgesneden_zijkant.JPG

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

Rddr schreef op 12 december 2003 @ 16:28:
[...]
Geloof mij, fatsoenlijke slijpschijfjes doen ook wonderen. Ik heb die dingen gebruikt die bij mijn Kinzo zaten. En eerlijk gezegt WAARDELOOS !! Bras is dat. Die kinzo is goed :).. maar die schijfjes die er standaard bijzitten zijn ruk. Breken ook snel af. He`k ook gehad, en één belanden in mijn gezicht ! :( niet er doorheen ofzo maar je schrikt er wel enorm van. Beter koop je van die Glasvezel slijpschijfjes daarvoor. Die gaan EN lang mee EN breken niet snel af MAAR zijn wel fuckin duur dikke 11pleuro bij de Praxis in Venray.

Nog een tip:
Trek eerst dun een kleine lijn met je dremel of het geen wat je uit wil slijpen, en ga dan pas door het plaat werk heen, zo voor kom je namelijk ook dat hij snel weg kan schieten. En als je er op een plaats door heen bent, zorg er dan voor dat de as van het slijpschijfje en het plaatwerk op een lijn zitten, ongeveer en dan rustig het schijfje er doorheen laten vreten. En geloof mij met die glasvezel gaat dat harder als die meuk die er standaard bij zit :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Wat kun je het beste doen tegen de enorme vonkenregen die vrijkomt bij het dremelen? Gewoon handschoentjes aan en een B) op?

En nog iets: Hoe zaag je plexi 100% RECHT? Heb het met de decoupeer geprobeerd en met de ijzerzaag. Niet recht. Stanleymes en breken werkt al helemaal niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Stanleymes en breken werkt niet!?!? Doe je iets fout, gaat hier namelijk prima:

Men neme de plexiglazen plaat. Pakt een goeie dikke plank. (ik had de beschikking over 2 marmeren ex-vensterbanken :)) Maak een diepe groef erin. Met diep bedoel ik ook echt keertje of 10 over plaat heen gaan. en dan, KNAP! mooie rechte breuk.

Je kan het ook met een dremel en plastic schijfjes doen. Maar dan moet je hem niet op al te hoge toeren zetten, krijg je doffe randen in het glas naast je snee

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Stoney3K schreef op 13 december 2003 @ 20:19:
Wat kun je het beste doen tegen de enorme vonkenregen die vrijkomt bij het dremelen? Gewoon handschoentjes aan en een B) op?

En nog iets: Hoe zaag je plexi 100% RECHT? Heb het met de decoupeer geprobeerd en met de ijzerzaag. Niet recht. Stanleymes en breken werkt al helemaal niet.
Bij het dremelen altijd veiligheids voorzorgsmaatregelen nemen. Goede bril en handschoenen zijn aan te raden

Naar een klus bedrijfje gaan en vragen of ze je stukkie plexie even recht willen snijden. Dat doe ik vaak en is nooit een probleem :)

Met een stanley-mes en dan breken werkt overigens ook perfect, gewoon vaak insnijden en dan breken

Een dremel raad ik af, omdat je dan kans hebt dat je plexi glas smelt. (wrijving = warmte = gesmolten plexi)

Verwijderd

Paar keer langs een lineaal recht er langs snijden, vervolgens tussen 2!!!! planken klemmen, en dan afbreken...
Als je het tussen 2 planken doet gaat het perfect recht :)

Verwijderd

Met een slijptol en diamant schijf Werkt perfect (Kost wel veel zo een schijf,alleen jah we hebben ze hier gratis :) )

Verwijderd

Een dremel raad ik af, omdat je dan kans hebt dat je plexi glas smelt. (wrijving = warmte = gesmolten plexi)
kan gewoon wel hoor..

hij smelt er op sommige stukken wel inderdaad doorheen, maar het kan niet echt kwaad.

als je een rechte lijn aanhoudt, en je snijdt er een paar keer doorheen, en knapt dan voorzichtig de rest eraf is er niks aan de hand.

de gesmolten stukjes die erop zitten zijn dan allang keihard, en kun je dan zo verwijderen...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14

Dat ligt een beetje aan de dikte van het plexi

Eigenlijk moet je met een zaag waar je plexi mee zaagt niks anders meer mee zagen.

En handzaag met een goed scherp blad (geen gamma blad) gaat prima (een vaste hand en goed inspannen helpt ook) en dan niet de zaag haaks op het plexi zetten maar onder een flink schuine hoek zagen (zo kun je de zaag veel makkelijker recht houden)

Helemaal perfect is een circelzaagbankje maar dat heeft niet iedereen tot z'n beschikking (ik ook niet helaas) en ook hier geld dat je het zaagblad ENKEL voor plexi mag gebruiken.

Repareren doe je zo.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Ik ben zelf voorstander om het groffe werk met een decoupeerzaag te doen (lekker snel), wel met dik isolatietape je kast kast beschermen tegen de voetplaat van je zaag.
Daarna rustig afwerken met een dremel, vijlen, schuren. Kost je ff, maar dan heb je ook wat ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Een mal maken misschien, of een gelijder langs je het te zagen gedeelte. Kijk wat vaker eigen huis in puin man !! :P je leert zo af en toe nog wel eens wat daaro :P
Pagina: 1