[Meuk] Welke software in Meuktracker? *

Pagina: 1
Acties:

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Ik zou graag eens weten op welke basis de moderatie gebeurd?
Persoonlijk vind ik dat dit de laatste tijd toch wel heel vreemd gebeurd. Sommige mini updates van een virusscanner worden doorgelaten en andere dingen vind je dan gewoon niet terug, ook al worden ze gesubmit. Heel vreemd...

Zou het niet verstandig zijn om es met de moderators af te spreken wat door te laten? Bvb enkel grote updates? Hierbij bedoel ik bvb enkel een upgrade van mozilla firebird 0.7 naar 0.8 enzo, maar niet bvb wat hier gebeurd: meuktracker: AntiVir Personal Edition VDF 6.23.00.09

Dit is geen flame ofzo, gewoon een rustige vraag om iets eens ter discussie te brengen.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je ook concrete voorbeelden van dingen die niet zijn doorgelaten en andere wel? Dat maakt het wat helderder waar je over wil gaan discussiëren IMHO. Over het algemeen wordt zo ongeveer alles geplaatst, behalve als er erg veel updates binnen een bepaalde tijd komen. Dan wordt er wel eens besloten om niet meer zoveel te plaatsen. Verder is het afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare meukposters hoeveel er gepost wordt. Maar voor zover ik weet wordt er niet snel gezegd dat iets niet in de Meuktracker komt.

Verder heb ik wat gewijzigd in je titel.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Ik denk niet dat wij kunnen zien wat er niet wordt doorgelaten.
bvb
AntiVir Personal Edition 6.22.09.09 6.22.09.09 12-12-2003
AntiVir Personal Edition 6.22.09.09 6.22.09.09 06-12-2003 (dubbel dus)
AntiVir Personal Edition 6.22.05.05 6.22.05.05 09-11-2003
(waarom tussenliggende versies dan weer niet hier?)
AntiVir Personal Edition 6.20.19.49 6.20.19.49 29-07-2003
AntiVir Personal Edition 6.20.15.34 6.20.15.34 10-07-2003
(waarom tussenliggende versies dan weer niet hier?)
AntiVir Personal Edition 6.16.15.69 6.16.15.69 01-12-2002

Mijn voorstel zou bvb zijn om per stuk software vast te leggen wanneer het in de meuk terecht komt..
Bvb
Bij mozilla firebird bij een overgang van 0.7 naar 0.8 (op een tiende dus)
Bij AntiVir Personal Edition bij een overgang van 6.20 naar 6.21, of 6.21 naar 6.22 (op een honderste)

Hierop moet je natuurlijk wel een uitzondering maken als de update heel belangrijk is, bvb een update die systeemkritisch is ofzo.

En verder dan: wat doe je met beta's? Posten of niet?

• Harm
  • Niet online
Waarom wil je het huidige systeem veranderen? Dat is mij eigenlijk nog niet echt duidelijk.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
omdat er gewoon weinig systeem net in zit, eigenlijk geen lijkt mij. Van sommige dingen wordt iedere kleine update gepost, van andere dingen dan weer niet.
Bvb wat houdt mij tegen van iedere nightly build van mozilla firebird te submitten? je kan dit ook zien als een soort beta.
Het zou in mijn ogen professioneler zijn als er een duidelijk objectief systeem achter zit, en niet subjectief zoals het nu gebeurt denk ik.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die laatste update omtrent AntiVir heb ik verkeerd geïnterpreteerd. Daar is dus een nieuwe Virus Definition File voor uitgekomen en ik dacht dat het een nieuwe versie van het programma zelf was. Ik heb ondertussen de post aangepast zodat deze wel de juiste update plaatst.

De Meuktracker voorziet de gebruikers van recente updates, waardoor de update niet al te oud mag zijn. Voor software en drivers geldt de regel dat het niet ouder mag zijn dan twee tot vier dagen, voor een BIOS-update houden we een week aan en firmwares tot ongeveer tien dagen. Nieuwe versies die daarbuiten liggen worden niet geplaatst. Het kan ook zijn dat het programma niet interessant is voor de meuk, maar je kan zeggen dat vrijwel alles geplaatst wordt.
Bvb wat houdt mij tegen van iedere nightly build van mozilla firebird te submitten? je kan dit ook zien als een soort beta.
Niemand houdt je tegen om dat te doen, maar ik kan je nu al zeggen dat nightlies niet geplaatst worden. Dan kanje elke dag een serie updates plaatsen die eigelijk nauwelijks interessant zijn. Een nightly bevat ook maar heel weinig updates waardoor het wachten tot een nieuwe versie veel beter is.

Een goed voorbeeld zijn de updates van Asus. Zij brengen elke dag wel een stuk of acht nieuwe (beta-)BIOS'en uit en dan meestal voor de nieuwe planken. Daarbij worden insignificante bugs de wereld uit getrapt dat het gewoonweg niet interessant is voor het gros. Wij hanteren dan ook al een jaar de regel dat een beta-BIOS van Asus niet meer geplaatst worden, tenzij er een opmerkelijke update is doorgevoerd.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 12 december 2003 @ 17:13:
Die laatste update omtrent AntiVir heb ik verkeerd geïnterpreteerd. Daar is dus een nieuwe Virus Definition File voor uitgekomen en ik dacht dat het een nieuwe versie van het programma zelf was. Ik heb ondertussen de post aangepast zodat deze wel de juiste update plaatst.
Misschien was gewoon verwijderen nog netter ;) Alhoewel dat idd nogal moeilijk is met reeds opmerkingen erbij.
Niemand houdt je tegen om dat te doen, maar ik kan je nu al zeggen dat nightlies niet geplaatst worden. Dan kanje elke dag een serie updates plaatsen die eigelijk nauwelijks interessant zijn. Een nightly bevat ook maar heel weinig updates waardoor het wachten tot een nieuwe versie veel beter is.
Sommige dingen blijven in dat opzicht wel heel subjectief om te beoordelen. Dit vind ik bvb ook nauwelijks interessante updates:

meuktracker: AOL Instant Messenger 5.5.3501 beta
meuktracker: Avant Browser 8.02 build 207
meuktracker: BearShare 4.4.0 beta 20 (met moeite iets veranderd)
meuktracker: CDCheck 3.1.0.10 beta
meuktracker: TweakCheck 0.5.2 beta (2 pietluttige verbeteringen in changelog)

Gewoon om maar even een paar voorbeelden aan te halen.

Bedankt toch alvast voor de duidelijke uitleg!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
nightlies posten zou dus niet gaan, maar dan komt plots dit ertussen van één of andere vage Internet Explorer rip van een nog vagere website.

http://www.tweakers.net/meuktracker/5319

Zelfs niet van het bedrijf waar de software ontwikkeld wordt, ik vraag me trouwens af hoe legaal dit is.... nightlies van firebird komen tenminste van de softwaremaker zelf.
Hier wil ik dus niet pleiten voor het posten van nightlies é, ik snap gewoon niet wat dit ertussen doet....

Sorry, maar nu snap ik de logica helemaal niet meer ze...

• Robin
  • Niet online
Een nieuwe versie van Internet Explorer heeft een flink stuk meer meukwaarde dan de zoveelste nightly van Mozilla en Opera. Dat er nu opeens een vage site wordt gebruikt is natuurlijk niet de bedoeling, maar dat nu een andere website wordt gebruikt dan die van Microsoft kan natuurlijk vookomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Robin op 28-12-2003 12:56 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Een nightly verschijnt iedere dag op dezelfde plek, terwijl het uitlekken van een beta-versie van Internet Explorer redelijk zeldzaam is en niet op een standaard plaats gebeurt.

Nu is dat ding toevallig wel een fake en staat daarom niet meer op de frontpage, maar dat heeft verder weinig met het beleid te maken.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 28 december 2003 @ 12:31:
Een nieuwe versie van Internet Explorer heeft een flink stuk meer meukwaarde dan de zoveelste nightly van Mozilla en Opera. Dat er nu opeens een vage site wordt gebruikt is natuurlijk niet de bedoeling, maar dat nu een andere website wordt gebruikt dan die van Microsoft kan natuurlijk vookomen.
Dit is geen nieuwe versie, dit is een geripte versie. Kvind het trouwens tof dat hij weg is. :)
En ik wil dus ook geen promotie doen voor nightlies te posten é, dit past hier idd totaal niet.
Ik dacht gewoon dat het posten van zo'n geripte versies niet echt legaal waren. :)

Toch bedankt voor snelle reactie.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
meuktracker: WinRAR 3.30 beta 5
meuktracker: WinRAR 3.30 beta 4
meuktracker: WinRAR 3.30 beta 2
meuktracker: WinRAR 3.30 beta 1
quote: laatste changelog
1. Previous beta could fail to create high ASCII folder names,
when unpacking RAR archive in non-Unicode operating systems
(Windows 9x).

2. Some of truncated GZIP archives caused the previous beta to
stop responding.
Er gaat nu toch niet beweerd worden dat dit "een flink stuk meerwaarde" heeft?

Winrar is een fantastisch stukje software, maar "don't push it...."

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ga je nou iedere keer dit topic omhoog schoppen als jij iets niet nuttig c.q. interessant vindt? Je hebt er toch geen last van ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-01-2004 00:01 ]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 19:36
Wouter Tinus schreef op 10 januari 2004 @ 00:00:
Ga je nou iedere keer dit topic omhoog schoppen als jij iets niet nuttig c.q. interessant vindt? Je hebt er toch geen last van ofzo?
Psies, wat moet er dan gebeuren? Alleen updates van bijv. 3.20 naar 3.30 of om de beta? Ik vind het juist fijn dat elke update van een programma in de meuktracker staat, dan ben ik ten minste altijd up to date.

Software die echt vaak uitkomt (nightly's, Asus betaBIOSen, enz) worden al gescipped en ik kan me voorstellen dat best een aantal mensen problemen heeft met die fouten in WinRAR en die zijn blij dat ze in de meuktracker zien dat er een nieuwe versie uit is.

Misschien dat jij dat wat minder boeiend vindt, maar ja we kunnen niet iedereen tevreden stellen, toch? Dus kunnen we er beter wat teveel inzetten, zodat mensen eruit kunen filteren wat ze nuttig vinden (ik neem tenminste aan dat jij niet alle software download en installeert die in de meuktracker voorbij komt :? ;) ).

Als er dus niet iedere week een update uitkomt van een programma, komt het gewoon in de meuktracker (ik denk dat Media Player Classic zo een beetje de grens zit met elke 1 a 2 weken een update).

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
njah, laat maar, topic closed.

Reacties zeggen genoeg. Duidelijk dat jullie als nieuwsposters geen kritiek kunnen aanvaarden.

[ Voor 38% gewijzigd door Dextro op 10-01-2004 00:13 ]

• Harm
  • Niet online
Dextro schreef op 10 januari 2004 @ 00:10:
Duidelijk dat jullie als nieuwsposters geen kritiek kunnen aanvaarden.
We kunnen best met kritiek omgaan, maar we kunnen het ook weerleggen en dat is wat Wouter en Kheldar doen. Ons publiek is breed en we proberen dus zoveel mogelijk verschillende producten en diensten aan te bieden. Als dat in jouw geval niet de meuktracker is, dan lijkt me dat je de meuktracker moet mijden ofzo. Er zijn anderen die het wel handig vinden en daar doen we het voor. Als je andere programma's in de meuktracker wil zien staat het je vrij om te submitten :).

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
1. Gistren iets gesubmit. Nog niets gezien. ;)
2.
quote: Robin Vreuls
Dan kanje elke dag een serie updates plaatsen die eigelijk nauwelijks interessant zijn. Een nightly bevat ook maar heel weinig updates waardoor het wachten tot een nieuwe versie veel beter is.
Sorry, maar dit lijkt mij dus compleet hetzelfde als met winrar beta's.
Als deze zinnen niet gezegd waren geweest, dan had ik ook dit stukje topic niet geschopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dextro op 10-01-2004 00:35 ]

• Harm
  • Niet online
Dextro schreef op 10 januari 2004 @ 00:33:
Sorry, maar dit lijkt mij dus compleet hetzelfde als met winrar beta's.
Als deze zinnen niet gezegd waren geweest, dan had ik ook dit stukje topic niet geschopt.
Om eerlijk te zijn zie ik wel een verschil tussen elke dag (of elke twee à drie dagen) en om de twee weken (zoals bij WinRAR het geval is). Daarnaast, sommigen vinden het interessant en dus plaatsen wij ze.

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17
Maar ik denk dat Dextro hier bedoeld: Wat is dat verschil. (4 dagen, 1 week of minimaal 10 dagen.)
Ik zou dat trouwens ook wel graag willen weten.
Lijkt me dat daar wel een soort van beleid voor is.

[ Voor 12% gewijzigd door Goof2000 op 10-01-2004 01:04 ]

• Robin
  • Niet online
Dextro schreef op 09 januari 2004 @ 23:39:
Er gaat nu toch niet beweerd worden dat dit "een flink stuk meerwaarde" heeft?

Winrar is een fantastisch stukje software, maar "don't push it...."
Waar zou de wereld naartoe gaan als er geen beta's uitgebracht zouden worden. Ik snap ook niet dat je alleen valt over WinRAR en niet de zoveelste update van de Detonators, Catalyst of Media Player Classic. Dat zijn toch de meest geplaatste updates van de laatste twee tot vier maanden. Bovendien zie ik in het changelog van WinRAR 3.30 beta 5 toch wel een nodige bugfix: 'Some of truncated GZIP archives caused the previous beta to stop responding'. Een update die eigelijk niet gemist mag worden.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dextro schreef op 10 januari 2004 @ 00:10:
Reacties zeggen genoeg. Duidelijk dat jullie als nieuwsposters geen kritiek kunnen aanvaarden.
Dit heeft niets met kritiek aanvaarden te maken, dit heeft te maken met je mening doordrukken. Jij hebt je punt duidelijk gemaakt (dat je een systeem wil zien), wij hebben ons punt gemaakt (dat er niet echt vaste regels voor te stellen zijn), einde verhaal. Je kunt vervolgens wel ieder keer blijven schoppen om opnieuw je mening toe te lichten, maar daar schiet niemand iets mee op.

Stel je voor dat je een topic opent [Nieuws] Welk nieuws op de frontpage? omdat je reviews van koelers niet nodig vindt, en niet snapt waarom de ene koeler wel besproken wordt en de ander niet. Dan zeggen wij dat dat deels van het nieuwsaanbod afhankelijk is, deels van de innovativiteit van het product en deels van de persoonlijke voorkeuren en beschikbaarheid van de nieuwsposters. Vervolgens ga je iedere keer als er iets over een koeler gepost wordt dat topic schoppen "ik wil een systeem zien", "ik snap niet waarom dit geplaatst wordt", "deze heeft geen meerwaarde". Wat moeten wij daar dan mee? Iedere keer hetzelfde verhaal ophangen ofzo, of meteen drastisch gaan reorganiseren omdat we één klacht krijgen van iemand die per se overal regels en FAQ's voor wil zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-01-2004 10:08 ]

• pven
  • Niet online
'Vroeger' voegde ik nog regelmatig meuk toe via de submit-knop en zag daar zeer regelmatig iets van terug op de FP. Sinds een paar maanden voeg ik bijna niets meer toe aan de meuktracker, omdat ik er toch niets van terug zie ... Mij er druk om maken doe ik niet, ik rest mijn case en voeg vanaf heden gewoon niets meer toe aan de meuktracker ...

edit:
Aangezien ik verder idd niets toe te voegen heb aan deze discussie (nofi), houd ik mijn mond en ga ik op ReadOnly.

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 10-01-2004 11:23 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

pven schreef op 10 januari 2004 @ 10:02:
'Vroeger' voegde ik nog regelmatig meuk toe via de submit-knop en zag daar zeer regelmatig iets van terug op de FP. Sinds een paar maanden voeg ik bijna niets meer toe aan de meuktracker, omdat ik er toch niets van terug zie ... Mij er druk om maken doe ik niet, ik rest mijn case en voeg vanaf heden gewoon niets meer toe aan de meuktracker ...
Bedankt voor deze mededeling, zou je nu ook nog even willen uitleggen wat dit met de discussie te maken heeft?

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 10 januari 2004 @ 10:06:
[...]
Bedankt voor deze mededeling, zou je nu ook nog even willen uitleggen wat dit met de discussie te maken heeft?
Waarom zou die dat uitleggen moeten, als iedereen bij iedere mededeling ook nog eens moet gaan uitleggen wat dat met de discussie te maken heeft, zijn we wel even bezig.
Het heeft toch alles met deze discussie te maken, het gaat toch over de moderatie of niet dan, dat je dat niet ziet, of ben je nu wat geirriteerd daar door, en kom je met z'n opmerking.
Het klopt toch gewoon wat ze zeggen, gisteren waren er 2 mouseware updates, de ene stond bij software-update en de andere bij driver-update, het is dan wel snel verbeterd, maar het zegt genoeg over de knullige geklungel van de submit.
En verder zie ik ook soms updates van een bepaalde produkt, en dan de tussenliggende updates van die bepaalde produkt zie je niet terug, totdat de submitter het weer eens toevallig ziet, dan zie je het er weer tussen.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:29:
Waarom zou die dat uitleggen moeten, als iedereen bij iedere mededeling ook nog eens moet gaan uitleggen wat dat met de discussie te maken heeft, zijn we wel even bezig.
Omdat offtopic mededelingen de discussie vertroebelen en daarom dus niet de bedoeling zijn.
Het heeft toch alles met deze discussie te maken, het gaat toch over de moderatie of niet dan, dat je dat niet ziet, of ben je nu wat geirriteerd daar door, en kom je met z'n opmerking.
pven zegt helemaal niets over de moderatie, hij zegt alleen dat hij voortaan niets meer toe zal voegen. Nou fijn, leuk, dat voegt toch helemaal niets toe aan de discussie?
Het klopt toch gewoon wat ze zeggen, gisteren waren er 2 mouseware updates, de ene stond bij software-update en de andere bij driver-update, het is dan wel snel verbeterd, maar het zegt genoeg over de knullige geklungel van de submit.
Heeft totaal niets met het beleid te maken.
En verder zie ik ook soms updates van een bepaalde produkt, en dan de tussenliggende updates van die bepaalde produkt zie je niet terug, totdat de submitter het weer eens toevallig ziet, dan zie je het er weer tussen.
Ja en dus? Moeten we alle updates behandelen? Besef je wel dat Dextro precies het tegenovergestelde zegt, dat lang niet al die tussenupdates interessant zijn en dat ze daarom maar weggelaten moeten worden.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 18:06

grimson

domeingrommer

Ik heb ook mijn bedenkingen bij de meuktracker.

'Opeens' worden er bepaalde updates niet meer genoemd ??? Vreemde zaak
Tijdje geleden al gesubmit:

Intel® Chipset Software Installation Utility versie 5.1.1.1002
http://downloadfinder.int...Professional&submit=Go%21

Deze is altijd langsgekomen en wordt nu opeens niet meer getoond ???

Ook de Intel Netwerkkaart drivers worden opeens niet meer getoond terwijl er al meerdere updates langs zijn gekomen, ja laatst kwam een losse driver langs die eigenlijk niet relevant was ( meuktracker: Intel GigaBit LAN 7.2.18.10 ). Dit terwijl Intel netwerkkaarten best veel gebruikt worden !

Hier staat de laatste versie 8.3
http://downloadfinder.int...ProductID=61&DwnldID=4275

In principe vind ik het leuk om meuk te submitten maar als je ziet wat voor troep er langs komt en essentiële software 'spontaan' niet meer wordt opgenomen is dit niet echt bevordelijk om meer meuk te submitten.
Doe er wat aan ! :)

/edit
Oja.. jullie doen het best goed hoor :) alleen is deze discussie best interessant omdat ik ook bepaalde vragen had over waarom meuk wel of niet wordt opgenomen in de meuk tracker.

[ Voor 15% gewijzigd door grimson op 10-01-2004 10:53 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Robin
  • Niet online
Ik kan mij herinneren dat ik afgelopen week iets van Intel uit de Q heb gehaald omdat deze te oud zijn om in de Meuktracker te plaatsen. Een meukert kan een enkele keer wel eens een uitzondering maken voor een update, maar dat moet niet te vaak gebeuren. Dat het opeens niet meer langskomt is te wijten aan ons en de submitters. We zijn een groot deel afhankelijk van de submits omdat wij niet genoeg tijd hebben om alle sites af te struinen naar updates, waardoor het mogelijk is dat een belangrijke update overgeslagen wordt :).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het blijft mensenwerk, dus natuurlijk worden er dingen gemist. Beetje onzinnig om meteen te suggeren dat we ervoor gekozen hebben om programma x of driver y te negeren.

• grimson

grimson

domeingrommer

Intel® Chipset Software Installation Utility heb ik meteen de eerste dag gesubmitted toen hij te dowloaden was (12/12/2003). Ik geloof jullie dat jullie deze misschien een keer niet meenemen. (Te oud om op te nemen was hij toen zeker niet maar hij blijft wel te belangrijk naar mijn mening om hem niet op te nemen)

Maar de Intel Netwerkkaarten stuurprogramma's 'wijgeren' jullie wel collectief :)
Zie meuktracker: Intel PRO 100/1000 6.4
De laatste versie die jullie hebben meegenomen is 6.4

Daarna kwam zover ik weet nog versie
8.0
8.2
8.21
en nu dan als laatste 8.3 !

Ik heb ze allemaal direct gesubmit omdat ik deze drivers graag in de gaten houd.
Dus mijn conclusie is dat jullie de Intel Netwerkkaarten niet meer opnemen in de meuktracker terwijl jullie dat eerst wel deden. Ook naar mijn mening zijn deze drivers best essentiëel te noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door grimson op 10-01-2004 11:15 ]

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 10 januari 2004 @ 10:37:
[...]
Ja en dus? Moeten we alle updates behandelen? Besef je wel dat Dextro precies het tegenovergestelde zegt, dat lang niet al die tussenupdates interessant zijn en dat ze daarom maar weggelaten moeten worden.
Das idd mijn persoonlijke visie, maar dat is nu niet het punt. Voor mijn part mogen alle beta's ook gepost worden, maar er mag geen discussie mogelijk zijn wat er dan in moet en wat niet. DAT is waar het mij om te doen is.

Ondertussen is het ook duidelijk dat ik dus niet alleen met vragen zit :) Ik wil niet echt mijn mening doorduwen, ik wil gewoon een open discussie zoals er nu bezig is. Dit maakt dat iedereen es verder nadenkt over de meuktracker.
Wouter Tinus schreef op 10 januari 2004 @ 10:06:
[...]
Dit had nu net alles te maken met de discussie. Wie wil er nu de moeite doen om dingen te submitten als op voorhand al vaststaat dat het er toch niet zal inkomen? En je kan dit op dit moment totaal niet weten want er bestaan nu net geen duidelijke overeenkomsten over.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dextro schreef op 10 januari 2004 @ 14:51:
Das idd mijn persoonlijke visie, maar dat is nu niet het punt. Voor mijn part mogen alle beta's ook gepost worden, maar er mag geen discussie mogelijk zijn wat er dan in moet en wat niet. DAT is waar het mij om te doen is.
Dat is zoals gezegd niet haalbaar. Er verschijnen dagelijks tientallen nieuwe programma's en producten waar een driver/firmware/BIOS bij hoort. Je kunt hoogstens een aantal algemene richtlijnen geven, maar het is geen doen om een lijst bij te gaan houden van zaken die wel, hoe vaak of niet verschijnen.
Dit had nu net alles te maken met de discussie. Wie wil er nu de moeite doen om dingen te submitten als op voorhand al vaststaat dat het er toch niet zal inkomen? En je kan dit op dit moment totaal niet weten want er bestaan nu net geen duidelijke overeenkomsten over.
Ga nu a.u.b. niet overdrijven, er verschijnen dagelijks zeker 4 tot 10 meukposts en die zijn vrijwel allemaal door iemand ingestuurd, dus dat op voorhand al vaststaat dat het er niet inkomt is simpelweg niet waar. Nee, je hebt er inderdaad geen zekerheid over als je iets submit, en dat is dan ook één van de eerste dingen die je verteld wordt als je op de submitpagina komt:
Houdt er rekening mee dat wij dagelijks zeer veel suggesties krijgen ingestuurd, die onmogelijk allemaal geplaatst kunnen worden.
Als je daar niet mee kunt leven dan moet je gewoon niet submitten, want wij kunnen nooit garanderen dat we de stroom van submits bij kunnen houden of dat jij de eerste bent die iets instuurt.

• grimson

grimson

domeingrommer

Het blijft mensenwerk, dus natuurlijk worden er dingen gemist. Beetje onzinnig om meteen te suggeren dat we ervoor gekozen hebben om programma x of driver y te negeren.
Ik heb nu uitgelegd in dit topic dat er dus inderdaad wel een meukintem wordt genegeerd.
Jammer dat er nu geen antwoord komt van jullie. Ik ben wel benieuwd waarom er dus meuk wordt genegeerd.

Ik neem aan dat als iets ooit in de meuktracker terecht is gekomen dat dan ook dit item wordt bijgehouden ?
(Uiteraard op echte major versie verschillen)

[ Voor 5% gewijzigd door grimson op 10-01-2004 17:58 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

grimson schreef op 10 januari 2004 @ 17:57:
Ik neem aan dat als iets ooit in de meuktracker terecht is gekomen dat dan ook dit item wordt bijgehouden ? (Uiteraard op echte major versie verschillen)
Nee, dat iets in het verleden is verschenen is geen enkele garantie voor de toekomst. Anders zou de hoeveelheid meuk per dag alleen maar kunnen groeien, terwijl er in de praktijk een duidelijk bovengrens is.

Dat die netwerkdriver die jij noemt daadwerkelijk genegeerd wordt geloof ik niet. Je hebt wel gelijk als je zegt dat het een belangrijk stuk software is, maar een netwerkkaart is een typisch voorbeeld van een stuk hardware dat "gewoon werkt". Ik geloof nooit dat er tussen de standaard driver van Windows of Linux en de allerlaatste van Intel een praktisch merkbaar verschil aan te wijzen is, op misschien een psychologisch effect na. Dat kan een goede reden zijn om andere updates voorrang te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-01-2004 18:15 ]

• grimson

grimson

domeingrommer

Dat die netwerkdriver die jij noemt daadwerkelijk genegeerd wordt geloof ik niet. Je hebt wel gelijk als je zegt dat het een belangrijk stuk software is, maar een netwerkkaart is een typisch voorbeeld van een stuk hardware dat "gewoon werkt". Ik geloof nooit dat er tussen de standaard driver van Windows of Linux en de allerlaatste van Intel een praktisch merkbaar verschil aan te wijzen is, op misschien een psychologisch effect na. Dat kan een goede reden zijn om andere updates voorrang te geven.
Consequent zou zijn als jullie een meukitem gaan voeren ook alle updates gaan vermelden. Jullie laten tenminste ook een rijtje zien met alle voorgaande updates in de meuktracker. Dat schept een verwachting dat er (major) versies van een item wordt bijgehouden.

Dit is tenminste de verwachting die de meuktracker bij mij wordt opgewekt. (misschien ook bij meerdere tweakers). De meuk items zijn dus geen ééndags vliegen.

De standaard Intel Pro100 driver van Window kan bijvoorbeeld geen onboard Intel Pro VE netwerkkaart aan. De Windows XP drivers zijn ook vaak feature arm, ze bieden alleen de basiswerking aan. Jullie vermelden wel alle Detonator versies terwijl die ook standaard in Windows zit (ook een oude). Hier wordt dus ook met 2 maten gemeten.

Wat betreft dus dat een driver update alleen psychologisch effect heeft is onderuit te halen door de releasenotes door te nemen. Fabrikanten leveren niet voor niets een driverupdate uit als de standaard driver zou voldoen.

Mijns insziens;
Meuk die jullie eenmaal posten ook consequent bijhouden in vervolg updates :).

/edit
Dat jullie soms door de bomen het bos niet meer zien omdat er zoveel meuk gesubmit wordt is naar mijn mening ook een beetje jullie eigen schuld.
Nogmaals als jullie een meukitem toevoegen (nieuw item) dan zijn jullie zelf verantwoordelijk naar de Tweaker gebruiker om ook eventuele updates toe te voegen. Voeg je een item toe dan moet je dus ook de verantwoordelijkheid nemen om deze ook bij te houden anders een schifting maken tussen items die wel of niet gevoerd worden. Jullie hebben het dus zelf in de hand.

[ Voor 22% gewijzigd door grimson op 10-01-2004 19:19 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

grimson schreef op 10 januari 2004 @ 19:11:
Consequent zou zijn als jullie een meukitem gaan voeren ook alle updates gaan vermelden. Jullie laten tenminste ook een rijtje zien met alle voorgaande updates in de meuktracker. Dat schept een verwachting dat er (major) versies van een item wordt bijgehouden.
Dat gebeurt bij veel software ook gewoon. Het enige wat ik heb gezegd is dat er geen garantie is dat ieder pakket/driver dat een keer in de meuktracker terecht is gekomen tot in de eeuwigheid met dezelfde frequentie zal worden bijgehouden. Je snapt zelf toch zeker ook wel dat anders op een gegeven moment drie man fulltime bezig zijn om alles bij te houden?
De standaard Intel Pro100 driver van Window kan bijvoorbeeld geen onboard Intel Pro VE netwerkkaart aan. De Windows XP drivers zijn ook vaak feature arm, ze bieden alleen de basiswerking aan. Jullie vermelden wel alle Detonator versies terwijl die ook standaard in Windows zit (ook een oude). Hier wordt dus ook met 2 maten gemeten.
Onzin, het verschil tussen Detonators is te merken in features, beeldkwaliteit, crash/bug-fixes, compatibliteit en prestaties. Ik heb nog nooit iemand gezien die sneller kon internetten met z'n nieuwe netwerkdrivers, of die een andere driver nodig had om dat versie 7.64 niet compatible is met 3com-hubs. Een netwerkkaart doet het of doet het niet, updaten is alleen nodig als je net een kaart met een nieuwe MAC-chipset heb gekocht of als je last hebt van een of andere zeer obscure bug.
Dat jullie soms door de bomen het bos niet meer zien omdat er zoveel meuk gesubmit wordt is naar mijn mening ook een beetje jullie eigen schuld.
Waar zie jij iemand zeggen dat we door de bomen het bos niet meer zien :?.
Jullie hebben het dus zelf in de hand.
Goh 8)7. Wij kiezen dus voor de huidige manier van werken, niet voor een lijst met wel/niet. We willen de meuktracker helemaal niet gebruiken om een vaste lijst software bij te houden, hij is juist ondere andere bedoeld om interessante nieuwe tooltjes onder de aandacht te brengen en om de door tweakers nuttig gevonden downloads bij te houden, en dat is dus iets wat continu aan verandering onderhevig is.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-01-2004 19:59 ]

• grimson

grimson

domeingrommer

We willen de meuktracker helemaal niet gebruiken om een vaste lijst software bij te houden, hij is juist ondere andere bedoeld om interessante nieuwe tooltjes onder de aandacht te brengen en om de door tweakers nuttig gevonden downloads bij te houden, en dat is dus iets wat continu aan verandering onderhevig is.
Jullie moeten het hebben van de enthousiaste medewerking van ons Tweakertjes om jullie ter voorzien van tips over nieuwe meuk-releases.
Het is niet bevordelijk om 'af en toe' wel of niet meuk te publiceren als het jullie aanstaat.
Zo heeft de submittende tweaker geen enkel idee of zijn/haar inzet wel of niet gebruikt wordt terwijl bijv. een eerdere (versie) submit van dezelfde meuk wel geplaatst is. Dat werkt demotiverend gewoon.

Consequent bijwerken van eerder geplaatste meuk blijft gewoon het duidelijkst voor alle tweakers.
Nu ik weet dat mijn tig eerder gesubmitte drivers van de Intel NIC en chipset niet geplaatst meer worden bijvoorbeeld terwijl ze wel voorkwamen in de lijst is gewoon vreemd.

Ook als een tweaker zoekt naar bepaalde drivers in de Meuktracker zal hij/zij dus oude stuurprogramma's tegenkomen.
Onzin, het verschil tussen Detonators is te merken in features, beeldkwaliteit, crash/bug-fixes, compatibliteit en prestaties. Een netwerkkaart doet het of doet het niet, ik heb nog nooit iemand gezien die sneller kon internetten met z'n nieuwe netwerkdrivers ofzo. Updaten is gewoon alleen nodig als je net een kaart met een nieuwe MAC-chipset heb gekocht of als je last hebt van een of andere zeer obscure bug, en dus zijn netwerkdrivers gewoon veel minder interessant dan videodrivers.
Misschien is het voor de een van levensbelang dat zijn netwerkkaart goed functioneerd op professioneel gebied. Het lijkt misschien of een netwerkkaart het doet of niet, maar onder water kunnen er zoveel dingen fout gaan waar jij geen weet van hebt. Uiteraard valt het bij een Detonator release eerder op, maar de vergelijking of netwerkkaart drivers ondegeschikt zijn aan grafische stuurprogramma's wil ik niet maken. Het is gewoon waar je waarde aan hecht.

Tenslotte kwam er dus wel een losse niet officiële update van een Intel GB-NIC langs in de meuktracker maar waarom wordt deze dan wel geplaatst in plaats van de officiële NIC bundels van Intel.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

grimson schreef op 10 januari 2004 @ 20:15:
Jullie moeten het hebben van de enthousiaste medewerking van ons Tweakertjes om jullie ter voorzien van tips over nieuwe meuk-releases.
Als we een lijst van wel/niet maken niet meer, dan is het een kwestie van de standaard sites aflopen en verder alles weigeren "want anders is het niet consequent". Geen submits meer nodig dan hoor :z. Die hele ogenschijnlijke willekeur die je ziet wordt juist veroorzaakt omdat we met submits werken. Consequent werken maakt submitten niet aantrekkelijker maar overbodig.
Het is niet bevordelijk om 'af en toe' wel of niet meuk te publiceren als het jullie aanstaat.
Bevordelijk voor wàt?
Zo heeft de submittende tweaker geen enkel idee of zijn/haar inzet wel of niet gebruikt wordt terwijl bijv. een eerdere (versie) submit van dezelfde meuk wel geplaatst is. Dat werkt demotiverend gewoon.
Zoals gezegd; daar moet je mee kunnen leven of anders moet je niet submitten.
Consequent bijwerken van eerder geplaatste meuk blijft gewoon het duidelijkst voor alle tweakers.
En niet mogelijk, zoals ik nu al voor de derde keer zeg.
Misschien is het voor de een van levensbelang dat zijn netwerkkaart goed functioneerd op professioneel gebied. Het lijkt misschien of een netwerkkaart het doet of niet, maar onder water kunnen er zoveel dingen fout gaan waar jij geen weet van hebt. Uiteraard valt het bij een Detonator release eerder op, maar de vergelijking of netwerkkaart drivers ondegeschikt zijn aan grafische stuurprogramma's wil ik niet maken. Het is gewoon waar je waarde aan hecht.
Alles posten waar misschien wel eens iemand waarde aan zou kunnen hechten is waanzin, dan moet je dus ECHT alles gaan posten. We gaan gewoon uit van een gemiddelde.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter Tinus op 11-01-2004 09:37 ]

Pagina: 1