Dag mensen,
Ik probeer nu al een tijd courier-imap aan de praat te krijgen met ssl. Echter dit wil niet helemaal lukken... Courier-imap zelf draait als een tiet maar met ssl wil het niet lukken.
Ik heb installatiehandleiding gelezen + gegoogled en de search hier maar kom er nog steeds niet uit...
In mijn error logs krijg ik vage foutmeldingen bij het starten van courier:
Ik heb gewoon het configuratiebestand aangepast: /etc/courier-imap/imapd-ssl
Ik heb daarna ook het script mkimapdcert gedraaid zodat deze de imapd.pem er ook daadwerkelijk staat.
Ik start vervolgens courier-imap en zie in mijn ps -ax gewoon: (ik start ook normaal imapd)
In me client (outlouk express) maak ik een account aan maar kan de lijst niet krijgen terwijl dit met de normale imapd wel perfect gaat. (natuurlijk wel inkomend verandert naar 993)
Ik snap het niet meer echt nu.. heeft iemand nog suggesties?
PS: Slackware 9.1 systeem.
Ik probeer nu al een tijd courier-imap aan de praat te krijgen met ssl. Echter dit wil niet helemaal lukken... Courier-imap zelf draait als een tiet maar met ssl wil het niet lukken.
Ik heb installatiehandleiding gelezen + gegoogled en de search hier maar kom er nog steeds niet uit...
In mijn error logs krijg ik vage foutmeldingen bij het starten van courier:
code:
1
2
3
| Dec 12 15:42:48 jtserver imapd-ssl: Unexpected SSL connection shutdown. Dec 12 15:44:28 jtserver imapd-ssl: Unexpected SSL connection shutdown. Dec 12 15:44:41 jtserver imapd-ssl: Unexpected SSL connection shutdown. |
Ik heb gewoon het configuratiebestand aangepast: /etc/courier-imap/imapd-ssl
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SSLPORT=993 SSLADDRESS=mijnexterneip SSLPIDFILE=/var/run/imapd-ssl.pid IMAPDSSLSTART=YES IMAPDSTARTTLS=NO TLS_PROTOCOL=SSL3 TLS_CERTFILE=/usr/share/imapd.pem |
Ik heb daarna ook het script mkimapdcert gedraaid zodat deze de imapd.pem er ook daadwerkelijk staat.
Ik start vervolgens courier-imap en zie in mijn ps -ax gewoon: (ik start ook normaal imapd)
code:
1
2
3
4
5
| 4457 ? S 0:00 /usr/libexec/courier-imap/authlib/authdaemond.plain start 4460 ? S 0:00 /usr/libexec/courier-imap/couriertcpd -address=213.84.251.231 -stderrlogger=/usr/libexec/courier-imap/courierlo 4463 ? S 0:00 /usr/libexec/courier-imap/courierlogger imapd 4473 ? S 0:00 /usr/libexec/courier-imap/couriertcpd -address=213.84.251.231 -stderrlogger=/usr/libexec/courier-imap/courierlo 4475 ? S 0:00 /usr/libexec/courier-imap/courierlogger imapd-ssl |
In me client (outlouk express) maak ik een account aan maar kan de lijst niet krijgen terwijl dit met de normale imapd wel perfect gaat. (natuurlijk wel inkomend verandert naar 993)
Ik snap het niet meer echt nu.. heeft iemand nog suggesties?
PS: Slackware 9.1 systeem.
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.