Hier op mijn stage is een pc die sinds kort geen hostname en netbios naam meer krijgt. Tot voor kort werkte dit en er is niks veranderd. Als er nu een netwerkscan word uitgevoerd met bijvoorbeeld look@lan dan word de pc wel gezien, alleen de velden hostname en netbios name blijven gewoon leeg.
De pc krijgt internet via de ADSL router, dit werkt nog prima, maar wil je via die pc op een share op bijv. de server komen geeft dit vaak problemen meestal krijg je domweg de melding dat die share niet bestaat, maar soms krijg je wel ineens toegang. Soms wil het helpen om dan \\ipvandeserver\sharenaam te gebruiken, maar dit wil ook niet altijd.
Vanaf de andere pc's in het netwerk is de pc niet te benaderen, niet via pc naam en ook niet via het ip adres.
Ook het ik al een andere netwerkkaart geprobeerd, dit leverde niks op.
Het verwijderen van alle tcp/ip instellingen heeft ook geen zin. DHCP aan of uit zetten heeft ook geen zin, in beide gevallen geen
De pc draait Windows XP en de netwerkkaart is een Realtek.
De server is een WindowsNT machine, en dit is de enige pc in het netwerk die hier sinds kort last van heeft.
Dit probleem is zeer vervelend, aangezien er veel vanaf de server gewerkt word.
Wie kan mij helpen?
De pc krijgt internet via de ADSL router, dit werkt nog prima, maar wil je via die pc op een share op bijv. de server komen geeft dit vaak problemen meestal krijg je domweg de melding dat die share niet bestaat, maar soms krijg je wel ineens toegang. Soms wil het helpen om dan \\ipvandeserver\sharenaam te gebruiken, maar dit wil ook niet altijd.
Vanaf de andere pc's in het netwerk is de pc niet te benaderen, niet via pc naam en ook niet via het ip adres.
Ook het ik al een andere netwerkkaart geprobeerd, dit leverde niks op.
Het verwijderen van alle tcp/ip instellingen heeft ook geen zin. DHCP aan of uit zetten heeft ook geen zin, in beide gevallen geen
De pc draait Windows XP en de netwerkkaart is een Realtek.
De server is een WindowsNT machine, en dit is de enige pc in het netwerk die hier sinds kort last van heeft.
Dit probleem is zeer vervelend, aangezien er veel vanaf de server gewerkt word.
Wie kan mij helpen?