Toon posts:

Schokkerig beeld bij .avi films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een probleempje met .avi videofragmenten op mijn computer.
Bij veel films die ik op mijn computer wil afspelen is er een nogal schokkerig beeld; het beeld loopt even vloeiend, stokt dan even en loopt dan weer even vloeiend. Die schokken gebeuren ongeveer elke 5 seconden, maar het lijkt erop dat als er veel beweging in het beeld zit de schokken vaker gebeuren.
Ik heb veel films al met verschillende mediaspelers (o.a. Divx player, BS player, WMplayer, Winamp, Fusion media player) geprobeerd af te spelen, maar bij allemaal doen ze het of uberhaupt niet, of er zitten dus schokken in. Ook het installeren van meer codecs lijkt niet te helpen. Het lijkt me niet dat de kwaliteit van de films gewoon heel slecht is want dit gebeurt bij behoorlijk veel films, en sommige deden het vroeger ook gewoon goed.
Dus weet iemand wat ik hier nog aan kan doen? Hoe kan ik het beeld gewoon goed krijgen?

Alvast bedankt!

addiv

Verwijderd

Wat heb je nog op de achtergrond lopen en zet de virusscanner eens uit, misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar ik heb helemaal geen programma's (behalve een paar noodzakelijke) of virusscanners of wat dan ook op de achtergrond lopen en nog steeds is het beeld schokkerig :(

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:23

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Heb je de nimo codec pack? anders moetje die ff instaleren dan heb je alle codexen in 1 ding en verhelpt veel problemen. En wat voorn systeem heb je? voor een avi heb je tog wel een 450 mhz nodig wil je een beetje films kijken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Kajtje schreef op 13 december 2003 @ 18:37:
Heb je de nimo codec pack? anders moetje die ff instaleren dan heb je alle codexen in 1 ding en verhelpt veel problemen. En wat voorn systeem heb je? voor een avi heb je tog wel een 450 mhz nodig wil je een beetje films kijken.
Nooit Nimo codec pack installeren, die zooi verneukt veel meer dan dat het goed doet. Je kan beter even doorzoeken naar een ander codecpack die wel goed is dan maar even snel Nimo te installeren.

The devil is in the details.

Verwijderd

DivX, Xvid en AC3 filter erop en klaar. Dat is zo simpel dat codecpacks wat mij betreft geen bestaansrecht hebben. Zeker wanneer je al codecs geinstalleerd hebt en je mikt er zo'n pack overheen, dat is vragen om problemen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:56

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 19:06:
DivX, Xvid en AC3 filter erop en klaar. Dat is zo simpel dat codecpacks wat mij betreft geen bestaansrecht hebben. Zeker wanneer je al codecs geinstalleerd hebt en je mikt er zo'n pack overheen, dat is vragen om problemen.
Ik zou ook nog een OGG filter installeren, omdat OGG tegenwoordig ook al wat vaker gebruikt begint te worden.

DivX en XVid is trouwens nog geeneens nodig. Installeer FFDShow en je hebt in één klap meerdere codecs te pakken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Nee man, het enige dat werkt is:

alles eraf en dan OFWEL Tsunami Filter Pack 3.9.7 OFWEL Kazaa lite codec pack. En niks anders. Eventueel vobsub erbij. Nimo is inderdaad rommel. En die 2 bovengenoemde nooit combineren, want dat geeft zooi.

En oh ja, na uninstall reboot.

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 13-12-2003 21:09 ]

Pagina: 1