Toon posts:

Kabel kapot 17" neovo tft F-17

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel kapot van m'n tft scherm. althans er zat een breuk in waardoor ik telkens geen beeld meer had. Met veel buigen deed hij het dan weer.
Kep hem 2dehands gekocht dus garantie zit er niet meer op aangezien ik geen bon heb er van.

Nu ben ik gelukkig niet geboren met 2 linker handen maar wel wat kennis gebrek.
m;n vraag is dus hoe kan ik hier een nieuwe stekker op zetten.

Ik heb gezocht op het net voor een kleuren layout van de stekker maar niks over kunnen vinden.

Zijn al deze kabels het zelfde als bij andere merken tft schermen? of moet ik het toch echt hebben van dit merk?

En wat is het beste om te doen. De stekker op het uit einde zetten of een nieuwe kabel maken en rechtstreeks op het scherm plaatsen (binnen in)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Zit de kabel aan het scherm ook met een stekker vast of is die aan het scherm vastgesoldeerd?
In het eerste geval gewoon een nieuwe kabel kopen.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
mdeen schreef op 12 december 2003 @ 14:57:
Zit de kabel aan het scherm ook met een stekker vast of is die aan het scherm vastgesoldeerd?
In het eerste geval gewoon een nieuwe kabel kopen.
je dat heldere lichtje was bij mij ook opgekomen. :P
maar das nie het geval helaas.... zit vast gesoldeerd

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Dan geeft een zoek op google met de termen 'vga cable pinout' je wel wat info. Je kunt de bestaande kabel afknippen en een nieuwe erop solderen (multimeter geeft aan waar de draadjes aan vast zitten) of je koopt er een met aan een kant geen connector en die soldeer je in het scherm vast.

Eigenlijk heb je daar geen google voor nodig, alleen een multimeter 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 12-12-2003 15:12 . Reden: Brak wikterk ]

Signatures zijn voor boomers.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je zou eens moeten proberen te kijken waar de breuk zit.
Indien er genoeg lengte aan de kabel zit kan je een female stekker dicht bij de behuizing erop zetten. Dan kan je gewoon een verlengkabel gebruiken.

Van storing zal je bijna geen last hebben is mijn persoonlijke ervaring want ik heb er ook een verlengkabel tussen zitten.

Verder kan je ook een multimeter gebruiken om te bepalen welke draad naar welke pin op de VGA stekker gaat.
De makkelijkste oplossing bij hetvolledig vervangen van een snoer is om een verlangsnoer te kopen en dan 1 kant af te knippen en te strippen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
vga pinout kijk daar hek wat aan zal vanavond es gaan zoeken of ik wat info ken vinden
dat met de multimeter volg ik niet helemaal maar maybe dat als ik er mee aan de gang ga dat ik er dan wel achter kom hoe het zit..

Verwijderd

Topicstarter
http://www.menet.umn.edu/~coco/Lab/PC/video.html

hier heb ik wat gevonden is dat wat ik kan gebruiken of heb ik nu het verkeerde?

Verwijderd

Topicstarter
de kleuren komen niet overeen met de schemas die ik kan vinden.
is daar niet een andere oplossing voor om er achter te komen hoe het zit?

Verwijderd

Voor een euro of 30 maken ze het bij een elektro zaak wel, ik heb 2 monitoren gehad die nog perfect in orde waren maar alleen een kabel breuk hadden.

Nu is het niet zo dat ik linkse handen heb maar dit is een hèèl precies soldeer werkje. Ik heb toen (in de gulden tijd) 90 gulden betaald voor 2 monitoren :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 16:40:
Voor een euro of 30 maken ze het bij een elektro zaak wel, ik heb 2 monitoren gehad die nog perfect in orde waren maar alleen een kabel breuk hadden.

Nu is het niet zo dat ik linkse handen heb maar dit is een hèèl precies soldeer werkje. Ik heb toen (in de gulden tijd) 90 gulden betaald voor 2 monitoren :Y)
tja het werk lig ik niet wakker van. En aangezien ik het wel eens eerder mee heb gemaakt wil ik het nu wel ff weten hoe het zit.. altijd handig voor een volgende keer.
En stekkertje koste 3 euro...
maar ben er inmiddels achter dat de kleur code niet overeen komt en heb neovo gemailed of ze me kunne helpen.
zal het wel hier posten als ik het heb.
Pagina: 1