Toon posts:

W2003 Terminal Server Policy in AD win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 2000 domain draaien. Ik had eerst een windows 2000 terminal server, nu wil ik over gaan op windows 2003 terminal server.

Maar ik mis in me de active directory van user policy de veranderingen die gedaan zijn van win2k naar 2003 /xp.

Ik bedoel dus de opties van nieuwe start menu layout , dit wil ik in terminal server automatich instellen voor iedere user naar classic style. Ook het verbergen van pictogrammen bij het klokje wil ik uitzetten enzo.

Is er misschien een update voor active directory 2k dat er een aantal meer opties toegevoegt worden bij de policy's ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wazig verhaal, begrijp ik het goed dat je de instel mogelijkheden voor je 2003 server in je 2000 domain mist.. :?

Lijkt me logisch dan. Moet je waarschijnlijk een 2003 AD voor hebben.. (Of ik heb het fout..)

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt het inderdaad goed. Ik hoop dus dat daar een oplossing voor is dat ik dat wel kan gaan gebruiken, zonder mijn hele AD server etc te moeten gaan upgraden naar 2003.

Verwijderd

Als je zonder de Win2k3 de features van Win2k3 kunt gebruiken, waarom zou je dan upgraden :?

Je kan wel de policy;s voor XP op je win2k servertje installeren. De default layout e.d kun je hier mee wel instellen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53
dat gaat niet werken.

Ik mis in m'n exchange 2000 ook de optie rpc over http welke wel in exchange 2003 zit :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb deze optie nu ingesteld op de 2003server zijn eingen policy, enige "probleem" wat ik nu nog heb is, dat ik voor de users een standaard wallpaper heb ingesteld, en op de desktop staan dus icons.

Nu hebben de icons op de achtergrond van de text een blauwige achtergrond, maar ik wil dus dat dat doorzichtig is en dat het net als de achtergrond lijkt, waar kan ik dit instellen ?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 16:18:
Oke heb deze optie nu ingesteld op de 2003server zijn eingen policy, enige "probleem" wat ik nu nog heb is, dat ik voor de users een standaard wallpaper heb ingesteld, en op de desktop staan dus icons.

Nu hebben de icons op de achtergrond van de text een blauwige achtergrond, maar ik wil dus dat dat doorzichtig is en dat het net als de achtergrond lijkt, waar kan ik dit instellen ?
los van het feit waar je dit kunt, je zet dan active desktop aan en dat is een zinloze belasting van je server lijkt me.

Copyright and left by SED...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 16:18:

zij eigen policy :? je bedoelt een lokale policy.. lekker handig die wordt door de domain policy wel weer 'overruled'

veel beter kun je met Windows XP of windows 2003 server even je domain policy's gaan bewerken (of je kopieerd de .adm templates uit 2003 even naar je 2000 server en importeerd deze)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1