Data-Access pagina's met relaties

Pagina: 1
Acties:

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Oke, helaas kan ik in de diverse search opties niet vinden wat ik zoek.
Bovenal moet ik er op letten gelimiteerd te zijn in opties en hierom specifiek het antwoord zoek op mijn vraag.
Ik wil mijn database via een html fomulier laten werken, in verband met de geringe performance van mijn werkplek. Echter, door budgetaire redenen, is het hier niet mogelijk om gebruik te maken van wat voor server dan ook (anders zou het even een stukje makkelijker zijn).
Wat ik wil bereiken is dat mijn access formulier met al zijn relaties ook in html-vorm bestaat, dus met de voorkeuze velden. Echter, een normale data-access pagina maakt dit niet mogelijk, omdat op de een of andere manier de relaties niet meegaan.
Nu kan ik dus alsnog allerlei velden willekeurig invullen en dat is erg fout.
Hiernaast wil ik op query basis werken (eventueel met java- of vb-script) om gegevens op te laten zoeken (liefst tijdens het invullen), door bijvoorbeeld een popup: geef telefoonnummer, waarna er in de database gezocht wordt of deze hier al in voorkomt, en bepaalde (niet alle, dus beperkte select query) gegevens alvast invoert in de velden, zodat dit zeeën van tijd bespaart.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het eenvoudigste en snelste op kan lossen?
Alvast bedankt!

Still Cripple as Hell

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Als je geen server hebt en dus alles clientside wil doen is het werk voor Webdesign & Graphics :z

http://moved.to/13

Professionele website nodig?

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Oeps.. Sorry :)

Still Cripple as Hell

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
Met Filemaker kan je met instant webpublishing eigenlijk alles wat je wilt, het is echter wel een vrij kostbaar pakketje.

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Is dat niet dat pakket dat tot op de dag van vandaag zo vergruisd werd?
Is dat inmiddels dan qua kwaliteit verbeterd?
Bedankt voor de tip, ga het in ieder geval bekijken

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Sjonge, je lijkt wel een ambtenaar ;) die gebruiken ongeveer dezelfde taal.

Maar als de performance op je werkplek gering is, zul je wel een server moeten gebruiken omdat alle andere oplossingen client-side zijn.

Sowieso is html geen goede vervanger van een dbms, feitelijk is het alleen geschikt om data te presenteren en qua transacties is het een stuk beperkter. Je kunt het combineren met een scriptingtaal / asp. Met vbscript (op een server) kun je goed data opvragen en wegschrijven mbv access database. Hier zul je wel een custom webservice zelf voor moeten maken wat budgetair gezien niet erg prettig is.

Het beste kun je er voor zorgen dat de clientside performance wordt uitgebreid zodat je met het huidige access formulier kunt blijven werken. Andere oplossingen zijn waarschijnlijk te kostbaar.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Heb je al eens naar de mogelijkheden van een HTA gekeken?

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Op zich valt kostbaar wel mee, ik bedoel, een linux server met apache en MySQL is totaal geen probleem om op te zetten, alleen kan in het bedrijf waarvoor ik dit aan het opzetten ben geen server worden opgesteld omdat ze met een EDP werken welke niets durft te bekijken dat niet door deze partij is opgezet.
Tevens weet ik dat het client-side wel mogelijk is, op bijvoorbeeld de code-charge methode. Echter, ik probeer het (door dat zelfde EDP) volledig buiten licentie beheer te doen, m.a.w. volledig "notepad" gericht.
En nee, ik ben (gelukkig) geen ambtenaar :-)

edit:
even wat extra uitleg

[ Voor 11% gewijzigd door SnakeMind op 15-12-2003 09:45 ]

Still Cripple as Hell

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
André schreef op 12 december 2003 @ 20:46:
Heb je al eens naar de mogelijkheden van een HTA gekeken?
En wat kan ik hier clientside mee?

Still Cripple as Hell

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

SnakeMind schreef op 15 december 2003 @ 09:55:
[...]

En wat kan ik hier clientside mee?
Veel, heb je al gezocht?

• SnakeMind