De situatie is als volgt:
We maken gebruik van een unattended installatie van Windows XP, waarbij de client na de installatie automatisch ingelogd moet worden in het domein (w2kserver).
Van te voren is er dus op de server een computernaam in het domein aangemaakt voor de client die er geinstalleerd word, anders kan deze er niet inkomen (mbt: rechten). Deze naam is variabel, dus kan je niet opgeven in de unattend.txt
(De resultaten die we tot nu toe hebben gevonden zijn allemaal voor 98 of NT, en wel enkele resultaten waarbij je in dos de computernaam kunt aanpassen, maar dan moet Windows nog geinstalleerd worden... )
Voor het probleem hebben we het volgende bedacht:
* voor het installeren, na het booten, de computernaam vragen
* deze opslaan in een txt bestand
* windows installatie
* na de installatie de computernaam veranderen in de waarde die in het textbestand staat
* rebooten
* aan het domein toevoegen
* rebooten
* volledig werkende pc die aan het domein hangt...
Is dit mogelijk? en zo ja, hoe doe ik dat precies ?
(of is er misschien een optie die makkelijker is ? ik lees het graag)
P.S. De installatie omvat de volgende onderdelen:
Windows XP Prof. SP1 - unattended installatie
Updates Windows XP Prof. SP1
Office XP
Office XP Multilanguage
Office Webcomponents
Extra Drivers
(alle onderdelen na XP worden door middel van een batch bestandje geinstalleerd)
We maken gebruik van een unattended installatie van Windows XP, waarbij de client na de installatie automatisch ingelogd moet worden in het domein (w2kserver).
Van te voren is er dus op de server een computernaam in het domein aangemaakt voor de client die er geinstalleerd word, anders kan deze er niet inkomen (mbt: rechten). Deze naam is variabel, dus kan je niet opgeven in de unattend.txt
(De resultaten die we tot nu toe hebben gevonden zijn allemaal voor 98 of NT, en wel enkele resultaten waarbij je in dos de computernaam kunt aanpassen, maar dan moet Windows nog geinstalleerd worden... )
Voor het probleem hebben we het volgende bedacht:
* voor het installeren, na het booten, de computernaam vragen
* deze opslaan in een txt bestand
* windows installatie
* na de installatie de computernaam veranderen in de waarde die in het textbestand staat
* rebooten
* aan het domein toevoegen
* rebooten
* volledig werkende pc die aan het domein hangt...
Is dit mogelijk? en zo ja, hoe doe ik dat precies ?
(of is er misschien een optie die makkelijker is ? ik lees het graag)
P.S. De installatie omvat de volgende onderdelen:
Windows XP Prof. SP1 - unattended installatie
Updates Windows XP Prof. SP1
Office XP
Office XP Multilanguage
Office Webcomponents
Extra Drivers
(alle onderdelen na XP worden door middel van een batch bestandje geinstalleerd)