"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Dual LNB is om 2 verschillende satellieten te kunnen vangen. Om met 2 TV's te kunnen kijken heb je een splitter en een extra tuner (eventueel met smartcard) nodig.
Voor jouw vriendin is dual LNB dus niet de oplossing,
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Nee hoor dit klopt niet. Voor een twin LNB hoef je niet perse een 65 cm nodig.Ik geloof dat je voor dual LNB wel minstens een 65cm schotel nodig hebt. Iets groter dan dat je voor 1 nodig hebt in ieder geval.
Dual LNB is om 2 verschillende satellieten te kunnen vangen. Om met 2 TV's te kunnen kijken heb je een splitter en een extra tuner (eventueel met smartcard) nodig.
Echter voor t ontvangst met slechtere omstandigheden is dit wel makkelijk.
Twin LNB is een 1 LNB (dus 1 sateliet) met 2 uitgangen naar recievers.
Dit is een voorbeeld van een twin LNB:
http://www.venac.com/product/pics/twin_lnb.jpg
Je bent misschien in verwarring met een dual blok voor aan je schotel:
http://www.venac.com/product/pics/td-6dg_duoblock.jpg
dan kun je 2 LNB's plaatsen
wat is het verschil tussen of je een twin LNB zou plaatsen of een splitter?
Ik weet niet of we verschillende satellieten willen ontvangen, het gaat er gewoon om dat we onafhankelijk van elkaar kunnen zappen (dus alle zenders of in ieder geval Ned 1-3, en de Nederlandse commerciëlen).
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
ja heb je dus twin lnb nodig , heeft niks met 2 satellieten te maken want die een twin lnb heeft gewoon 2 aparte uitgangen die 2 aparte zender kunnen uitgevenGugger schreef op 12 december 2003 @ 20:20:
Bedankt zover, maar ik snap het nog ff niet;
wat is het verschil tussen of je een twin LNB zou plaatsen of een splitter?
Ik weet niet of we verschillende satellieten willen ontvangen, het gaat er gewoon om dat we onafhankelijk van elkaar kunnen zappen (dus alle zenders of in ieder geval Ned 1-3, en de Nederlandse commerciëlen).
en zeg maar de KOP of hoe je het noemt staat gewoon gericht op 1 satelliet,
voor elke uitgang heb je natuurlijk wel een receiver nodig (+ kaartjes.)
Beetje raar verhaal hoor. Klopt niet 100%Ik geloof dat je voor dual LNB wel minstens een 65cm schotel nodig hebt. Iets groter dan dat je voor 1 nodig hebt in ieder geval.
Voor jouw vriendin is dual LNB dus niet de oplossing,
Ten eerste heb ik nooit van een splitter gehoord die speciaal is gemaakt om een signaal op te delen voor schotel.
Ik heb pas hier thuis een 2e TV aangesloten voor schotel.
Wij hadden al bestaand een 64cm schotel + ontvanger met 1 smartcard.
Toen wij wouden uitbreiden voor de 2e TV moesten wij een Quadro LNB kopen voor de 2e ontvanger. Ook moest er nog een apparte smartcard bij.
Daarbetaal je nog de aansluitkosten bij + 15euro jaarlijks (bij canaaldigi..)
Elke ontvanger moet een eigen appart signaal krijgen voor de TUNER die daar is ingebouwd.
Dus een splitter gaat nooit werken. En het signaal via 1 kabel naar 2 tuners ook niet. Daarom heeft z'n dual lnb ook 2 aansluitpunten voor een 2e kabel.
Thuis hebben wij een LNB met 4 aansluitingen omdat een normale ontvanger maar 1 tuner heeft. Je kan dan alleen opnemen als je naar het kanaal van opnemen kijkt.
Wij hebben een ontvanger met 2 tuners. Dan kan je switchen tussen de tuners en is het mogelijk om op tuner 1 bijv op te nemen en tuner 2 tv te kijken.
Dus ik denk dat een switch niet mogelijk is jou genoemd voorbeeld.
En als het mogelijk is denk ik dat je duurder uitkomt.
Hier voorbeelden situaties
Verwijderd
Diegene die zegt dat het niet werkt, heeft er geen verstand van!!!!
De bedoeling van een dual LNB is dat je met twee ontvangers totaal onafhankelijk van elkaar bent zodat de een op de horizontale en de andere op de verticale frequenties kan kijken.
Alle NL zenders zitten lekker op horizontaal dus zullen de twee apparaten geen last van elkaar hebben met gewoon een splitter.
Let wel op dat je een splitter gebruikt die geschikt is voor het satelliet signaal.
En wat wordt nu verstaan onder de NL zenders? Is dat de commercielen incluis? En kan de 1e dan ook RTL4 kijken en de ander Discovery of Motors TV?Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 20:45:
een splitter gebruiken kan dus wel en werkt prima! mits je allebij alleen naar de NL zenders kijkt.
Diegene die zegt dat het niet werkt, heeft er geen verstand van!!!!
De bedoeling van een dual LNB is dat je met twee ontvangers totaal onafhankelijk van elkaar bent zodat de een op de horizontale en de andere op de verticale frequenties kan kijken.
Alle NL zenders zitten lekker op horizontaal dus zullen de twee apparaten geen last van elkaar hebben met gewoon een splitter.
Let wel op dat je een splitter gebruikt die geschikt is voor het satelliet signaal.
Je kan wel 2 ontvangers aansluiten op 1 kabel. En dat signaal verdelen.
Maar je kan dan alleen naar de Nederlandse kanalen kijken.
Ned 1, 2 3, rtl4 etc... Dus als er 1 naar MTV of discovery wilt kijken kan dat dus niet.
Ik zou gewoon een twinLNB aanschaffen, want als prijs ontloopt het elkaar niet veel denk ik. Vergelijk het anders ff op site die ik gepaste heb.
Verwijderd
http://www.venac.com/product/product.asp?productgroep=16
kleine vergelijking van lnb's met prijzen.
Een LNB Pak een signaal op en stuurde deze naar de receiver op 1 signaal kunnen meerdere kanalen zitten (nederlandse serie bijv), Maar om alle kanalen te kijken moiet je meer dat 1 signaal (1 frequentie) pakken. Nu wordt een signaal horizontaal, verticaal of diagonaal gepolariseerd, dus hoe de golfjes lopen. Een signaal kan maar 1 van de drie zijn, dus als je bijv mtv wilt kijken welke horizonaal gepolariseerd is en ned1 die verticaal is, kan dit dus niet.
Hierdoor kun je niet splitten. (dus met een t-stukje) een dual lnb kan 2 verschillende signalen afgeven, en kost niet veel meer dan een single lnb. Hierdoor kun je wel je mtv en ned1 tegelijk kijken (mits je een tweede receiver hebt).
Splitten zou ik never nooit niet doen omdat de receiever ook spanning op de lnb zet en als je deze spilt met 2 receivers, mag je nagaan wat er gebeurd. De dual LNB vangt alles op.
Ik jouw geval dus: je huidige lnb vervangen hier een dual lnb plaatsen, een 2de receiver shoppen en klaar is kees.
if broken it is, fix it you should
TC?