Toon posts:

Acces klanten database ordenen

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een groot probleem die op de traditionele manier erg veel tijd gaat kosten. Ik heb namelijk een klantenbestand met daarin duizenden adressen die een order hebben geplaatst in het afgelopen jaar. Nu wil ik juist een overzicht maken uit die tabellen van welke klanten bijvoorbeeld 2x in dat jaar hebben besteld of misschien 1 x in het halfjaar.
Is hier een acces truc voor zodat je dit met een query kan opgeven? Heb nu wel alles op datum volgorde staan..

Ik hoop dat iemand hier mij mee kan helpen, als het kan en lukt maak je mij een gelukkig mens.

Groeten.

Verwijderd

Tuurlijk kan dit als je een goede db indeling met relaties.
Je kunt gewoon een goede query bouwen die de data opvraagt.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is mooi dat dit opgelost kan worden met een qeury maar nu hoop ik dat iemand mij ook kan helpen met deze query! Het gaat om de volgende tabelnamen: Telefoonnr, Naam, Postcode, Ingeschreven, Laatste keer besteld, Aantal keer besteld.

waarschijnlijk zal het iets zijn met group by en having , maar hoe precies de vork in de steel zit weet ik niet.

Groeten

Verwijderd

Ja dat is mooi dat dit opgelost kan worden met een qeury maar nu hoop ik dat iemand mij ook kan helpen met deze query!
Wees eens creatief met de query builder van Access zou ik zeggen.
Zo moelijk is dat niet om het daarmee te maken

Verwijderd

Hoe zit die tabel "Laatste keer besteld" in elkaar???
Staat daar inderdaad (zoals de naam aangeeft) alleen de datum in van de laatste keer bestellen? Of zit er echt een hele besteld geschiedenis in van de klanten.....

Verwijderd

Topicstarter
de laatste keer besteld is alleen de datum van de laatste bestelling.

Verwijderd

Het gaat om de volgende tabelnamen: Telefoonnr, Naam, Postcode, Ingeschreven, Laatste keer besteld, Aantal keer besteld.
en het veldje Aantal keer besteld? daar draait alles toch om is die gevuld?
anders lijkt t me wel heel simpel!

select [Aantal keer besteld] from tabelnaam;

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, sorry hoor, maar een keertje op F1 rammen helpt je in dit geval ook prima :o
Of die standaard query wizard ofzo, die is ook best wel OK, als je heme eenmaal doorhebt.

Mag ik je tevens ook even verwijzen naar de Software Algemeen - Policy ?

Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.