Toon posts:

Wie bouwt het Dell 1703FP TFT sherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet dan bouwt Dell geen eigen spullen.
Ze kopen partijen onderdelen op en zetten de computer slechts in elkaar.

Nu heb ik een Dell 1703FP TFT scherm op mijn bureau staan (op mijn werk). Dit scherm bevalt mij goed en ik zou er zelf ook wel een willen hebben. Alleen zou ik liever geen Dell hebben en misschien liever bij de originele fabrikant kopen.
Dus mijn vraag is wie dit scherm voor Dell bouwt. ;)

(Ik weet dat o.a. Samsung wel een schermen aan Dell heeft geleverd. Een 19" TFT scherm van Dell kwam ik in precies dezelfde vorm tegen met alleen een logo van Samsung erop als verchil.)

Verwijderd

je geeft volgens mij al antwoord op je eigen vraag :)

edit: sorry verkeerd gelezen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 13:54 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Mijn 1500 FP is er een van philips.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Ik het werkelijk een goed bewaard geheim?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:34
De truc is vaak de sticker op de achterkant bekijken, daar staat een FCC code op. Als je die aan google voert heb je goede kansen dat je die FCC code als fabrikant code terugvindt. Zoniet, dan zou zoeken op de FCC site (fcc.gov IIRC) je nog kunnen helpen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
de 1503s en 1504 zijn i.i.g. van Samsung.

De 1703 volgens mij ook maar weet het NET niet helemaal zeker.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Pak een schroevendraaier, en je weet het zeker.

And The Only One

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 09:25
ik had toevallig vorige week een manager van Dell online over de levering van een kantoorpc en hij wilde me echt niet vertellen welke fabrikant achter de te leveren TFT zat. Toen ik namen als LG, Samsung en Philips noemde zei hij dat het niet de bedoeling van Dell is om de namen van toeleveranciers te noemen maar dat je aan de buitenkant 'm wel kon herkennen. Nou zegt me de buitenkant van de 1703FP niks maar een snelle rondwandel over bovengenoemde producent websites moet toch een overeenkomst opleveren? en anders openschroeven :P

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vaak heeft Dell een overeenkomst met Samsung. DVD, CD-RW, Floppydrive, HD, monitoren komen allemaal vaak van Samsung af omdat het goed werkt. Ik bouw ook alleen maar met Samsung en de hardware is gewoon van goede kwaliteit en vrij goedkoop. Dell verbouwd alleen de voorkant maar dat doet Compaq en andere maatschappijen ook. Hoe dan ook je koopt altijd een kloonmachine want vaak is niets van eigen bodem, dus eigenlijk A- en B- merken bestaan niet om het zo te zeggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen informatie vinden over de nummers die ik op de achterkant vind, zoals FCC nummers. Daarnaast vind ik openschroeven weer een beetje ver gaan (het is een leenmodel op mijn werk).
Ook heb ik al even rondgekeken op de websites van de verschillende merken, maar ik kan niets vinden dat lijkt op deze Dell 1703FP.

Voor als iemand dit model kent onder een andere naam dan Dell hier even een linkje naar plaatjes van de Dell 1703FP: http://reviews-zdnet.com....505-3174_16-30430315.html

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kijk of zoek eens op www.prad.de

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
http://groups.google.nl/g...&hl=nl&btnG=Google+zoeken

Meeste wijst in de richting van Samsung.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad op dat de Dell 1703FP wordt gebouwd door LiteOn en Samsung.
Het lijkt er ook op dat deze monitor verder niet in het assortiment van beide eerder genoemde fabrikanten voorkomt en dus niet buiten Dell kan worden aangeschaft. Jammer, het is dus Dell of stikken....

Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

ik heb deze monitor sinds een paar weken met mijn dell 8300.
Bevalt me prima. Ik ging er al van uit dat er wat ghosting zou zijn. Het enige waa rik het echt goed zie is need for speed underground. De echte gamer zal zich daaraan wel ergeren. Ik heb ook gehoord dat analoog het ghosting zou verminderen.. klopt dit??
Ik heb cleartype aangezet onder xp en moet zeggen het ziet er erg mooi uit.
Spellen vin dik zelf prima te spelen en de kleuren zijn erg mooi. Dat ghosting neem ik wel toe op de koop.
Pagina: 1