Toon posts:

[XP] Riven(CD versie) - geen animaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Riven (CD versie).
Als ik het spel speel, dan zie ik geen animaties.
Dus als ik een deur open, of een hendel over haal, of een apparaat doet iets, dan zie ik het niet bewegen.
Dus bv. als ik een deur open doe, dan hoor ik het geluid dat die deur open gaat, maar er beweegt niks. Pas als het geluid afgelopen is, dan is opeens de deur open.
Nog een voorbeeld:
In het begin, zit je achter tralies. Ik hoor dan dat er iemand aan komt lopen, en die persoon die praat tegen me, en vervolgens hoor ik dat die tralies zakken, maar ik zie dus helemaal niks gebeuren.

De enigste keer dat er iets bewoog was Artus (heet hij zo? Die man van wie je dat boek krijgt) in de intro. Dat ziet er gewoon normaal uit, maar als je met het spel begint, dan beweegt er gewoon niks.

Ik heb het spel ook geinstalleerd op een oude computer met Windows 98 erop, en daar beweegt wel een deur als je die open doet en zie je ook die man lopen en de tralies zakken.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Ik heb ook de oude versie van QuickTime geinstalleerd die erbij zat (en de nieuwe versie eraf gehaald).
En ik heb de compatibiliteits mode ingeschakeld op Windows 95 (Windows 98 werkt niet)

Ik heb ook al op het forum gezocht en google gebruikt, maar ik heb niks kunnen vinden.

Mijn systeem:
AMD XP 1600
GeForce 3
SB Live
Windows XP Pro met Service Pack 1

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost :)

Ik moet voortaan ook eens alle text files lezen. De oplossing stond in een text file in m'n Riven directory :o
Zo kan je het oplosen:
- ga naar je QuickTime Control Panel (staat in je Configuratiescherm)
- klik op de knop "More"
- klik op de tab Video
- selecteer bij Draw Method een andere optie.

Je kan uit deze opties kiezen:
Hardware
Driver
Bitmap (BMP)
Bitmap (DIB)
RAW

Eerst moet je Hardware proberen, en als dat niet werkt, dan moet je Driver proberen, enz.
Mijn instelling stond op Driver en die heb ik nu veranderd in Hardware en nu werkt het spel normaal :)