Toon posts:

[w2k server] restore op afwijkende hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het restoren van mijn Citrix server (metaframe Xpa)op andere hardware krijg ik na het starten IN_ACCESBLE_BOOTDEVICE. (De server kan de boot.ini wel benaderen, want het opstartscherm van Windows2000 verschijnt en laad de voortgangsbalk tot over de helft in).

Doordat de server (HP DL360)waar de restore op wordt uitgevoerd gebruikt maakt van een RAID controller en de huidige server(ML350) zonder RAID controller is geinstalleerd, lijkt mij dit logisch.

Nu heb ik mij gehouden aan het document van Microsoft Q249694 (How to Move a Windows 2000 installation to different hardware). Opnieuw booten met de Windows 2000 cd en ee repair uitvoeren verhelpt het euvel niet.

Ik denk dat tijdens het terug lezen van de NT backup in de registry de verkeerde key's worden weggeschreven en dat hij tijdens het booten gaat zoeken naar de SCSI controller i.p.v. de RAID controller. Is mijn gedachte juist?

Is het mogelijk om voor het terug lezen van de Backup, registry keys omtrent de RAID controller te exporteren en deze na het terug zetten van de backup (voor de reboot) te importeren.
Zo ja, kan iemand mij vertellen welke registry key's dit zijn en/of er nog overige bestanden zijn die niet door de backup mogen worden overschreven?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ja je gedachte is juist dat de verkeerde drivers geladen zijn. hoe dit te herstellen, ik heb geen idee. repair werkt niet echt lekker op 2000 domain controllers.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Normaal gesproken kun je tijdens setup op F6 drukken en een flopje met de benodigde drivers voor je RAID controller insteken. Goeie kans dat dit tijdens repair ook mogelijk is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 12 december 2003 @ 13:51:
Normaal gesproken kun je tijdens setup op F6 drukken en een flopje met de benodigde drivers voor je RAID controller insteken. Goeie kans dat dit tijdens repair ook mogelijk is.
Klopt, ik heb de Smart Array Controller Driver diskette aangemaakt via de Smart Start CD-Rom, vervolgens kan ik de harddisken over de 5i controller benaderen en een Repair uitvoeren. Probleem blijft echter.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 12 december 2003 @ 13:39:
ja je gedachte is juist dat de verkeerde drivers geladen zijn. hoe dit te herstellen, ik heb geen idee. repair werkt niet echt lekker op 2000 domain controllers.
Het is geen domeincontroller maar een standalone server lid van een W2k domein. Neemt niet weg dat de repair functie inderdaad niet lekker werkt.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Zit er in die DL360 niet een onboard ide controller tbv de cdrom speler, kan het zijn dat de bootvolgorde niet helemaal correct is. Controlleer dit even in de bios en wijzig dit eventueel zodat windows de juiste controller/disk/patitie aanwijst in de boot.ini.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zit er een standaard SA 5i+ in? Zo ja - zou je eens moeten kijken ofdat je via de recovery console niet de 'cpqarray' driver kan enablen - misschien dat het dan zou moeten functioneren.

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 12 december 2003 @ 14:20:
Zit er in die DL360 niet een onboard ide controller tbv de cdrom speler, kan het zijn dat de bootvolgorde niet helemaal correct is. Controlleer dit even in de bios en wijzig dit eventueel zodat windows de juiste controller/disk/patitie aanwijst in de boot.ini.
Boot.ini wordt wel aangeroepen anders zou het Windows2000 voortgangs venster niet verschijnen en tot de helft laden.
Zit er een standaard SA 5i+ in? Zo ja - zou je eens moeten kijken ofdat je via de recovery console niet de 'cpqarray' driver kan enablen - misschien dat het dan zou moeten functioneren.
Er zit inderdaad een standaard 5i controller in. Hoe kan ik de driver enablen via de recovery console?

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 15:10:
Boot.ini wordt wel aangeroepen anders zou het Windows2000 voortgangs venster niet verschijnen en tot de helft laden.
Aanroepen is 1, daarna naar de juiste partitie wijzen is 2...

m.a.w. klopt de controller, disk, partition in je boot.ini
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows 2000 ....
* [ash] bedenk zich ineens dat je dan een NTLDR foutmelding krijgt 8)7

Verwijderd

Topicstarter
[ash] bedenk zich ineens dat je dan een NTLDR foutmelding krijgt

Inderdaad...

Ik heb een document gevonden waarin beschreven wordt dat je op de bestaande server onder je device manager je RAID controller kunt installeren, zodat de driver aanwezig is in het besturingssysteem (Fysiek dus niet). vervolgens de het device weer verwijderen, driver blijft aanwezig.

Als je daarna een backup maakt en een restore uitvoert op een systeem waar de controller wel opzit, dan zal PNP van W2k de controller met juiste reg settings overnemen. Het is het proberen waard. Ik laat het nog weten.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van de 5i Controller gekopieerd via de Recovery Console naar de %Systeemroot%\system32\drivers directory.
Server start nu verder op en geeft vervolgens een nieuw blue screen met de volgende foutmelding:

DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS

This driver may be at fault :sysmgmt.sys

Ik heb gezocht op internet, maar dit bied geen oplossing. Kan dit te maken hebben dat Citrix een drive remap uitvoert?

• [ash]

[ash]

Is het niet mogelijk om gewoon een windows installatie ernaast te installeren, in bijvoorbeeld c:\winnt_b. Is misschien makkelijker werken als de recovery console.
Pagina: 1