Toon posts:

[ADSL Planet Internet] Wel verbinding geen data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen Adsl via Planet (ADSL Comfort) op een 2Ghz PC met Windows XP Pro.

Na installatie met het doe-het-zelf pakket en het installeren van het USB-modem werkte alles prima. Alles deed het goed, en dowloaden ging ook lekker (rond de 105 kb/s).

Nu ben ik natuurlijk flink aan het dowloaden geweest en heb ik al vanalles geinstalleerd (Kazaa Lite, mIRC e.d.).
Nu wou ik vanmorgen eens kijken hoe het met mijn downloads stond maar tot mijn grote verbazing werd er geen data meer ontvangen. Ik heb een aantal keren opnieuw verbinding gemaakt maar er wordt dus geen data ontvangen terwijl er wel gewoon verbinding wordt gemaakt. Sites kunnen niet bezocht worden en met MSN kan ik me niet aanmelden.

Ik heb het modem opnieuw geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Daarna heb ik ruim een uur aan de helpdesk gehangen van Planet (a 0,20 euriecent / min). Na het controleren van allerlei instellingen, kwam daar kwam ook geen fatsoenlijk advies uit. Alleen: "Installeer Windows maar een keer opnieuw
En als dat niet mocht baten moet je maar weer een keer opnieuw bellen (Lekkere oplossing)"

Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing? Waar zou het aan kunnen liggen?

Zou het ook een storing kunnen zijn op de centrale?

Alvast bedankt...

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Eindelijk een lotgenoot!! :Y)

Het probleem wat je hebt klopt, ik heb via de helpdesk van XS4ALL een antwoord op het probleem gekregen: het is KPN, er is een storing bij KPN, waardoor alle mensen met minder dan een week ADSL, met problemen kampen en niet meer op I-Net kunnen, diut ligt totaal niet aan jou!!
Men wist mij verder te melden dat het waarschijnlijk niet voor het weekend, (of in het wwekend???) opgelost zou worden.
Vanwege enige verwarring bij mij (heb verschillende dingen gehoord etc.) heb ik JvS, die bij KPN werkt, een mailtje gestuurd ik hoop dat hij mij het een en ander kan uitleggen.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:09

Jimbolino

troep.com

niet te geloven, heb net adsl geinstalleerd bij een kennis, inbellen ging vlot, maar GEEN internet

erg vreemd, heb ook maar gezegd dat het waarschijnlijk een tijdelijke storing is.

blijkt dat ik gelijk had :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 16:16
ow het licht dus niet aan mij?

heb ook vanmorgen bij vriendin planet geinstaleerd.
was mezelf al de schuld het geven en me hoofd tegen de muur aan het slaan.
kan nu dus stoppen.

danke.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vriend van mij heeft Hetnet... 3 dagen... kan nu alleen uploaden?? :s

• Painxiom
ik heb zelf dus ook adsl op 5 verschillende computers zitten te installeren en netwerkinstellingen zitten te veranderen etc. Wabt er stond bij state gewoon UP, het moest dus wel aan mij liggen....
Maar goed, we zullen zien als het het weer doet!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Toen ik (16 maanden geleden) ADSL van KPN (Planet) kreeg hadden we de eerste dagen ook problemen. Na 6 dagen kregen we het doe-het-zelf pakket, werkte perfect, de dag erop hadden we geen verbinding meer. We hebben toen 2 dagen zonder gezeten (was het gelukkig gewend van Chello) en bij de helpdesk kreeg ik binnen 5 minuten (zonder wachtrij) het antwoord dat KPN de installatie nog niet volledig had afgerond en er dus problemen konden optreden. Na ongeveer een dag of 8-10 hebben we tot nu toe non-stop internet gehad op de periode tijdens de mega-telefoonstoring in de regio Eindhoven na :-)

Ik zou als ik jou was dus gewoon een paar dagen wachten, je zult zien dat het dan ineens perfect werkt, en blijft werken.

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 12:44

Ryudo

Daily dose~

k heb het probleem hier ook (maar dan hccnet)

donderdag dhz-pakket gekregen en direct aangesloten.
internet deed het toen in eerste instantie gewoon goed.
tot ik gistermiddag ineens van internet werd gegooid. msn uitgelogd etc etc. :(
ook nog naar hccnet gebeld gister en die zouden me vandaag terugbellen wat het probleem dan kon zijn. En vandaag kreeg ik dus te horen dat het aan kpn lag.
wel vreemd dat internet het donderdag en vrijdagmorgen nog wel deed. :?

vanavond rond 11 schijnt het opgelost te zijn, op hoop van zege dan maar. :7

offtopic:
ik bel nu dus in met m'n isdn modem

[ Voor 6% gewijzigd door Ryudo op 13-12-2003 13:11 . Reden: info added ]

• Painxiom
xpBox schreef op 13 december 2003 @ 13:07:
k heb het probleem hier ook (maar dan hccnet)

donderdag dhz-pakket gekregen en direct aangesloten.
internet deed het toen in eerste instantie gewoon goed.
tot ik gistermiddag ineens van internet werd gegooid. msn uitgelogd etc etc. :(
ook nog naar hccnet gebeld gister en die zouden me vandaag terugbellen wat het probleem dan kon zijn. En vandaag kreeg ik dus te horen dat het aan kpn lag.
wel vreemd dat internet het donderdag en vrijdagmorgen nog wel deed. :?

vanavond rond 11 schijnt het opgelost te zijn, op hoop van zege dan maar. :7

offtopic:
ik bel nu dus in met m'n isdn modem
ik heb zojuist ook de XS4ALL helpdesk gebeld, en kreeg nu weer te horen dat er een storing was, maar zij konden niet zeggen of het voor het einde van het weekend opgelost zou worden.
ik hoop dat jij gelijk hebt... 8)7

• Painxiom
Hij doet het weer, ik zit weer op ADSL!!
Voor degenen die er nog niet op zitten:
tip: Bel je provider mijn gebruikersnaam werd doorgegeven aan KPN, dus misschien dat ik er daarom zo snel al weer opzit!

XS4ALL FOREVER!!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:09

Jimbolino

troep.com

nee de storing is vanmiddag opgelost, ook al had je niks gedaan deed ie het nu nog....

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hij is niet overal opgelost, maar ze zijn wel bezig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

hier nog geen verbinding, hopen dat het er vanavond rond 23.00 of morgen weer is. zoniet dan baal ik echt wel als een stekker.

edit:
Ok, het is nu dus morgen en nog steeds geen dataoverdracht. Als het er morgenvroeg nog niet weer is dan ga ik maar eens verhaal halen bij kpn of hccnet.
ps. ik baal nu dus als een stekker zoals eerder genoemd.

[ Voor 48% gewijzigd door Ryudo op 14-12-2003 13:12 ]

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

zijn er nog mee mensen die nog steeds deze storing hebben?
volgens de sites van planet en hccnet is het probleem verholpen. :?
nou overal maar hier niet. nog steeds geen data overdracht, tenminste geen inkomende data.

wat is er nou aan de hand dan?
(dit zou een leuk weekend zijn geweest als adsl had gefuntioneerd maar nu is m'n weekend er door verknald. Mede door een schoolvergadering die in de planning stond en die nu ingekort is omdat ik weer in moest bellen op isdn. :r )

Verwijderd

even dns server van een ander nemen loste bij mij et vorige keer wel op

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

hoe bedoel je dat precies. ik ben niet zo thuis in dat gedoe.
kun je me ff uitleggen hoe ik dat precies instel en wat ik moet veranderen?

Verwijderd

start->configuratiescherm->netwerkverbindingen

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~feer0011/12.JPG

en voor dns nummers kijk hier
[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

suc6

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

xpBox schreef op 14 december 2003 @ 21:19:
deze storing los je niet op door een andere DNS server te nemen. Ten eerste zit jij bij hccnet en niet bij planet en ten tweede is dit geen planet internet storing en ten derde is niet elke storing een probleem met de DNS servers, als dat de vorige keer toevallig wel zo was.

Bel de kpn morgen om 8:00 even op en meldt dat je bij hccnet zit en nog steeds geen data hebt terwijl het wel eventjes gewerkt heeft, dan kunnen ze het vast wel oplossen (vragen ze je username, ip en nummer geloof ik).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag gebeld naar de helpdesk die zeiden dat het rond 21.00u diezelfde dag weer moest werken. Telefoon opgehangen en nog een keer geprobeerd en warempel, het werkte weer!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

k heb vanmorgen met kpn gebeld omdat ik nog steeds geen internet had.
ik kreeg een man aan de lijn die zei dat de storing nog niet overal was opgelost maar dat ze vandaag zo goed als alle problemen zouden oplossen. Voor de zekerheid moest ik maar even naar hccnet bellen, want die zouden me meer kunnne vertellen. K zit inmiddels op school en ga bij thuiskomt maar eerst weer testen of het internet het weer doet en zo niet dan hccnet maar weer bellen.

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

xpBox schreef op 14 december 2003 @ 21:19:
hey , ik heb ook hccnet en het is hier nog steeds niet opgelost.. , en natuurlijk zijn die maloten ook niet op zondag bereikbaar , mijn theorie is zo:

ik heb met tracert na gegaan hpoe het in mekaar zit , de router/modem connect eerstr naar een remote peer van kpn , dat werkt , maar die routeert niet naar de dns of de dns bestaat niet :?

ik hop iig dat het opgelost word , anders ga ik dus maandag even zeuren bij die agstebn :(
Pagina: 1