[Exch2003] Send Items bij 'Send on behalf' verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag over de implementatie van een bepaald probleem in Exchange.

Allereerst even de gegevens van de omgeving:
• De server betreft een Windows 2003 server met Exchange 2003 erop.
• De clients draaien Windows XP met Office 2003.
dit alles in een domein bedrijf.nl

Het probleem:
Ik heb een user A, en een user B. Deze moeten beide vanaf het adres marketing@bedrijf.nl kunnen versturen.
Dit gaat via Send As of Send on behalf en een extra mailbox marketing.
Tevens is Send on behalf met onderstaand script redelijk te automatiseren:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim myOlApp As Outlook.Application
Dim myItem As Outlook.MailItem
' Create an Outlook application object
Set myOlApp = New Outlook.Application
' Creates a new MailItem form
Set myItem = myOlApp.CreateItem(olMailItem)
'Set the "From" field
myItem.SentOnBehalfOfName = "Jon Grande"
'Display the item
myItem.Display

Ergens op 't net gevonden, bron is me op dit moment onbekend.

Echter, de verzonden mails van user A en user B on behalf gaan in de send items van de user A en user B. Het zal technisch wel kloppen (immers, user A of B stuurt de mail, niet de user Marketing), maar het is niet wat we willen. Wat wij wel willen is dat de mail van user A en user B, zodra deze on behalf is gestuurd, van de send items van user A of B naar de send items van Marketing gaat. Dit willen wij, omdat zo de correspondentie van de afdeling marketing, waar later misschien andere gebruikers komen te werken, niet verloren gaat als de vorige gebruikers verwijderd zouden worden. Bovendien hou je zo het overzicht in de correspondentie; alle verzonden mail staat immers op 1 plaats.

Mijn oplossingen tot nu toe:
  1. Met een berichtregel gaat het niet. Je kan wel filteren op de maker van het bericht, maar dat is - technisch gezien - nog steeds user A of B, en niet marketing. Andere criteria zijn niet geschikt, en er is geen criterium dat dit specifieke geval van een
    send on behalf zou moeten kunnen opvangen. Werkt dus niet.
  2. Gevraagd aan mutsje of die een oplossing wist. Hij werkt met 1 mailbox waarmee beide users authenticeren en daarna hun eigen private mailbox openen (als ik het goed samenvat). Gevolg is dan wel dat alle verzonden mail van beide users in de send items komt, incl. alle mail wat niets met marketing te maken heeft. Ook dit is dus niet echt een oplossing.
Mijn vraag is dus, weet iemand hoe je de send items fatsoenlijk in de juiste mailbox krijgt. Mogelijk door een extra pakket, of een uitbreiding in het script van hierboven?
Het probleem is bekend hier: klik alleen ik heb geen oplossing kunnen vinden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tools | Options | E-mail options | Advanced | "In folders oher than Inbox save replies with original message"
En in de Outlook 2k3 Rules Wizard kun je ook rules opstellen voor het verzenden van messages. De combinatie "sent from the ... account" | "move a copy to the ... folder" zou kunne werken

[ Voor 48% gewijzigd door Brahiewahiewa op 12-12-2003 14:14 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• blackd
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op 12 december 2003 @ 14:10:
Tools | Options | E-mail options | Advanced | "In folders oher than Inbox save replies with original message"
Ziet er hoopvol uit, ik ga het testen. :)
En in de Outlook 2k3 Rules Wizard kun je ook rules opstellen voor het verzenden van messages. De combinatie "sent from the ... account" | "move a copy to the ... folder" zou kunne werken
Ik had dus iets als 'Author' is marketing gebruikt, als regel bij het verzenden van mail. Dat werkte niet. Als de bovengenoemde instelling niet werkt, ga ik verder proberen met een dergelijke berichtregel te werken.

• blackd
  • Niet online
De optie "In folders other than Inbox save replies with original message" doet niet wat ik wil, dat werkt niet bij nieuwe berichten.

Berichtregels heb ik nog niet getest.

Wat ik wel gevonden heb, is deze utility: UniSend. Ik ga er binnenkort mee testen.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Wat je ook kan doen is het From field gebruiken. Wanneer je in Outlook een andere mailbox gebruikt zie je als From field dat mail-adres ipv de user die het verstuurd. De ontvanger ziet wel Sent by user on behalf of - Mailbox.

Check maar of het scriptje met het from field wel werkt... Moet je uiteraard wel de users duidelijk maken dat ze ook het from Field invullen, dat willen ze bij mij op werk nog wel eens vergeten...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• blackd
  • Niet online
Felicia schreef op 17 januari 2004 @ 01:28:
Wat je ook kan doen is het From field gebruiken. Wanneer je in Outlook een andere mailbox gebruikt zie je als From field dat mail-adres ipv de user die het verstuurd. De ontvanger ziet wel Sent by user on behalf of - Mailbox.
Dat was al duidelijk, en dat gebruiken we al. De issue zit daar ook niet, maar bij de send items.
Check maar of het scriptje met het from field wel werkt... Moet je uiteraard wel de users duidelijk maken dat ze ook het from Field invullen, dat willen ze bij mij op werk nog wel eens vergeten...
Het scriptje werkt opzich prima, werkt met het "From" veld ja. En met dat scriptje hoef je dat dus niet aan te leren, maar kun je bijv. een template maken of een extra knop aanmaken oid.

• blackd
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op 12 december 2003 @ 14:10:
Ik heb zoiets als:
via Microsoft Exchange Server-account verplaats een kopie naar Verzonden items van de aditional mailbox. Maar dat doet alle verzonden mail, en ik kan weer niet op 'From' header filteren (behalve bij... in de rules wizard), dus dit schiet ook niet op.

UniSent geprobeerd, maar dat werkt niet goed met Outlook 2003 want Outlook pakt de wijziging van het 'Homepage' veld niet zoals beschreven staat in de installatieinstructies.

Edit: Inmiddels gemailed naar de maker van de software, en er bestaat wel een versie van UniSent voor Outlook 2003, deze heb ik van hem gekregen (trial versie) en hiermee ben ik nu verder aan het testen.

Heeft iemand nog andere ideeen?

[ Voor 15% gewijzigd door blackd op 10-03-2004 19:06 ]

Pagina: 1