Ik ben bezig met een programma dat gebruik maakt van de ArrayList klasse, maar na een paar lange testen bleek deze af en toe een IndexOutOfBoundsException te geven, terwijl het stukje code waarin hij dan zit niet outofbounds kan gaan.
De code waar het om gaat:
Hij is ook niet consistent met het genereren van deze exceptions, de eerste keer gaf hij na 2000 records deze exception, de 2e keer na 370 records en nu draait hij weer gewoon door net als gisteren (gisteren 19000 zonder exception, en nu heeft hij er 750 gehad zonder 1 probleem).
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Mja, een ArrayList is niet synchronized, maar ik gebruik dan ook geen threads (Op die ene thread die ik van java.exe krijg als ik de applicatie start na dan.) Of zie ik nou iets over het hoofd mbt. Threads?
Mvg,
Alex
De code waar het om gaat:
code:
1
2
3
| for(int index=0;index<list.size();index++){
list.set(index, ((String)list.get(index)).toLowerCase());
} |
Hij is ook niet consistent met het genereren van deze exceptions, de eerste keer gaf hij na 2000 records deze exception, de 2e keer na 370 records en nu draait hij weer gewoon door net als gisteren (gisteren 19000 zonder exception, en nu heeft hij er 750 gehad zonder 1 probleem).
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Mja, een ArrayList is niet synchronized, maar ik gebruik dan ook geen threads (Op die ene thread die ik van java.exe krijg als ik de applicatie start na dan.) Of zie ik nou iets over het hoofd mbt. Threads?
Mvg,
Alex