Ik probeer een datum die ik uit een database haal, en die dus in MySQL Timestamp formaat is, te vergelijken met de huidige datum in PHP.
Nu heeft php een aantal hele leuke functies die met timestamps werken, maar op de een of andere manier leveren deze een ander formaat timestamp op:
Levert dus dingen in een heel ander formaat op:
De PHP timestamp is dus het aantal seconden vanaf 1 jan 1970, en de MySQL timestamp is gewoon een combinatie van alle datumgegevens aanelkaargeplakt.
de search leverde niet echt veel zinvols op met keywords als "MySQL php timestamp", en ook met google kon ik geen oplossing voor mijn probleem vinden.
Is er een makkelijke manier om te wisselen tussen deze twee formaten, zodat ik ze gewoon als integers kan vergelijken?
Nu heeft php een aantal hele leuke functies die met timestamps werken, maar op de een of andere manier leveren deze een ander formaat timestamp op:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php $timestamp = time(); echo "PHP Unix timestamp: $timestamp"; $timestamp = $db->get('time'); echo "MySQL timestamp: $timestamp"; ?> |
Levert dus dingen in een heel ander formaat op:
code:
1
2
| PHP Unix timestamp: 1071226467 MySQL timestamp: 20031209011615 |
De PHP timestamp is dus het aantal seconden vanaf 1 jan 1970, en de MySQL timestamp is gewoon een combinatie van alle datumgegevens aanelkaargeplakt.
de search leverde niet echt veel zinvols op met keywords als "MySQL php timestamp", en ook met google kon ik geen oplossing voor mijn probleem vinden.
Is er een makkelijke manier om te wisselen tussen deze twee formaten, zodat ik ze gewoon als integers kan vergelijken?
[ Voor 5% gewijzigd door dawuss op 12-12-2003 12:11 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©