FSB is locked in de bios

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 18:26
Ik probeer hert maar ff opnieuw ;)

Ik heb een microstar pc en ik wou hem is gan overclocken maar nu blijkt dat ik in m'n bios niet bij de fsb kan
Weet iemand hoe je dit unlocken?
Ik heb nu een win xp home versie erop staan met de fabrieksinstellingen, ik heb hier ook nog win xp prof liggen(onafhankelijke) als ik die erop doe is het dan misschien verholpen?
Wie kan mij helpen?

moederbord is een: medion ms- 6747
Bios is van phoenix technologies LTD versie 6.0
als ik bij sisoft sndra dan wat verder kijk zie ik dit:

can be updated/flashed: yes

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13

Tao

DPC DE_KOMETEN

Allereerst: met overklokken kun je het best maar weten waar je mee bezig bent...... (Gelet je vragen: lees eerst eens de faq :) :) )

Welke windows versie (= software) je gebruikt heeft niets te maken met je (hardwarematige) biosinstellingen (Front size bus). Dat maakt dus niets uit.

Indien je je bios wil flashen (info Sandra), dan kun je het best kijken of er voor jouw moederboard een nieuwe biosversie beschikbaar is.
Kijk hiervoor op www.medion.de voor evt. ondersteuning.
En nog een tip: flash je bios alleen als het echt nodig is, en doe het middels een boot-floppy.

Als dat niet helpt, kun je nog proberen of je softwarematig kan overklokken via proggies als SetFSB, SoftFSB, SetCPU, e.d.

Diablo3

• Mastasidaz
thnx ik heb op medion.com al een biosupdate gevonden ;)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
En je kan anders eens kijken of de msi bios werkt, maar gezien de vragen zal ik het maar bij softfsb etc. houden..

• Mastasidaz
Op wat voor floppy moet je een bios update zetten als ik het op een floopy zet dan start ik m'n pc opnieuw op en dan zegt ie: verwijder medium en druk op een toets |:(

Verwijderd

ai ai ik zou het niet doen als ik jouw was, je weet er namelijk niks vanaf en als het misgaat kan je je moederboord weggooien.
ga eerst maar eens alles lezen hier op got over dit soort onderwerpen.
en dan spreken we je over een maand wel weer .

• Mastasidaz
het is een bios update van medion zelf gen msi update ofzo ;)

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
Mastasidaz schreef op 13 december 2003 @ 12:14:
het is een bios update van medion zelf gen msi update ofzo ;)
Ik denk dat de meesten hier dat ook wel weten, maar het gaat erom dat je vragen stelt die zó overkomen dat we denken dat je het beter kunt laten rusten, en je eerst kunt gaan inlezen in de documentatiebestanden en de tig topics hier op GoT voordat je aan zoiets begint.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Tao schreef op 12 december 2003 @ 12:04:
Allereerst: met overklokken kun je het best maar weten waar je mee bezig bent...... (Gelet je vragen: lees eerst eens de faq :) :) )

Welke windows versie (= software) je gebruikt heeft niets te maken met je (hardwarematige) biosinstellingen (Front size bus). Dat maakt dus niets uit.

Indien je je bios wil flashen (info Sandra), dan kun je het best kijken of er voor jouw moederboard een nieuwe biosversie beschikbaar is.
Kijk hiervoor op www.medion.de voor evt. ondersteuning.
En nog een tip: flash je bios alleen als het echt nodig is, en doe het middels een boot-floppy.

Als dat niet helpt, kun je nog proberen of je softwarematig kan overklokken via proggies als SetFSB, SoftFSB, SetCPU, e.d.
He btw het is niet ''front size bus'' maar front side bus.....ja ik ben een muggezifter ;)

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
J0J0 schreef op 13 december 2003 @ 12:24:
[...]

He btw het is niet ''front size bus'' maar front side bus.....ja ik ben een muggezifter ;)
Als je gaat muggenziften, doe het dan goed ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op 13 december 2003 @ 13:17:
[...]

LOL :*)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Abbadon schreef op 13 december 2003 @ 13:17:
[...]

Als je gaat muggenziften, doe het dan goed. <--

Offtopic..

[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 13-12-2003 13:29 ]

Verwijderd

Je kunt niet zomaar een flop met de biosupdate gebruiken, je hebt er ook een prog voor nodig...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Mastasidaz schreef op 13 december 2003 @ 12:04:
Op wat voor floppy moet je een bios update zetten als ik het op een floopy zet dan start ik m'n pc opnieuw op en dan zegt ie: verwijder medium en druk op een toets |:(
Een bootable diskette met daarop je bios en het biosupdate tooltje.

Verwijderd

Zit de optie om je FSB omhoog te zetten alleen gelocked of zit hij er zelfs niet bij ??
Als je nog nooit een bios geflashed hebt zoek er eerst iemand bij die het wel eens gedaan heeft.
En flash nooit van een floppy maar gewoon vanaf je HDD op een fat partitie omdat een floppy nog wel eens wil blijven hangen, als de flash niet afgemaakt wordt hierdoor kun je je mobo weg mikken :'(

Verwijderd

goed.... het is de TS wel duidelijk dat hij het beter niet kan doen. de risicos zijn voor hem en op ons kan geen aansprakelijkheid worden gesteld.

je hebt Xp home? formatteer je flop met de "MS DOS opstartdiskette maken' aangevinkt

unzip je nieuwe bios en de biosflasher en doe ze erbij op de floppie.

schrijf de exacte naam van de nieuwe bios op, reboot en ga de flasher in. tik de nieuwe biosnaam in en de rest kan je wel zelf uitkomen. hier wordt van je verwacht gezond verstand en beetje tweakers gehalte......

succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 14:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik dit zo lees is het inderdaad geen denderend plan om onder deze omstanigheden de BIOS te gaan lopen updaten. Mastasisaz, als iemand iets opnoemt in een reply waar je niet helemaal bekend mee bent, siert het je als je eerst zelf erover op zoek gaat in plaats van gelijk in een topic te vragen hoe/wat/waar.

Verder staat er als het goed is op de Medion site uitgebreide instructie over hoe die BIOS te flashen. Maar ik geef je vrijwel garantie op het feit dat een Medion OEM BIOS vervangen met nog een Medion OEM BIOS je totaal geen enkele extra FSB/overclock optie zal geven :o

Maar goed, IMHO moet je je dus verre houden van die BIOS en gewoon de search gebruiken :z

Ook al kun je geen donder in BIOS, je kunt met bijvoorbeeld CPUFSB alsnog je FSB aanpassen vanuit Windows. Zoek het programma op en lees de (zeer uitgebreide) manual die erbij zit- het is doodsimpel eigenlijk :z

Oslik blyat! Oslik!

• Mastasidaz
bedankt voor alle reacties ik ga denk ik cpu fsb ff proberen alleen ff kijken waar ik het kan downe :) n

• Mastasidaz
Ik zie in cpufsb geen optie voor een medion moederbord? |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mastasidaz schreef op 13 december 2003 @ 21:35:
Ik zie in cpufsb geen optie voor een medion moederbord? |:(
LEES dan ook die manual en ga op zoek naar je PLL chip :Z

Oslik blyat! Oslik!

• medionsucks
  • Laatst online: 27-01 23:32

Modbreak:

Niet zo spammen met je eigen forum (die overigens niet eens online blijkt). Vooral niet in een ouwe }:O

[ Voor 84% gewijzigd door dion_b op 08-01-2004 01:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.