[XP] Bluescreen tijdens het kijken van divx*

Pagina: 1
Acties:

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 11:16
Ik krijg na een minuut of 2 (telkens op een ander moment) een bluescreen als ik een Divx film kijk. Het CPU verbruik is tijdens het kijken constant rond de 50%. Ik heb 256 mb geheugen waarvan 16mb sharedvideo geheugen. Het is een compaq laptop (ja sorry kweet het een kut merk maar die krijgen we van school) met 1,0 gigahertz snelheid. Het ligt BTW niet aan de film want thuis doet hij het wel gewoon. Wat kan het zijn???

Ik draai XP pro

En dit krijg ik onderaan mijn bluescreen:

Stop: 0x000000e8
Bezig met starten van de fysieke geheugendump
Geheugendump voltooid

Neem contact op met uw leverancier.

Verwijderd

FAQ's zijn soms zo mooi.....

Windows XP en 2000 BSOD guide

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

wij zijn niet je leverancier :P

maareh, welke codecs heb je geinstalleerd? en welke zijn er in gebruik bij de film? welke player gebruik je? en zijn bovenstaande dingen identiek op je 'thuiscomputer'?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien eens proberen videodrivers te updaten? En drivers voor je moederbord te installen?

• Sunri5e
Ik heb de codecs van divx en ik gebruik mediaplayer of winamp bij allebij hangt hij.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 19:19

bloasfist

Slot-A Crew

Sequence schreef op 12 december 2003 @ 11:54:
wij zijn niet je leverancier :P

maareh, welke codecs heb je geinstalleerd? en welke zijn er in gebruik bij de film? welke player gebruik je? en zijn bovenstaande dingen identiek op je 'thuiscomputer'?
Deze dingen zijn het makkelijkst te checken met G-spot.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Sunri5e
Nee nog niet geprobeerd die 2 te updaten.

• Sunri5e
Nee thuis heb ik een andere pc als die laptop.

• Sunri5e
Hij heeft het eerst altijd wel goed gedaan BTW

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:40

TwoR

Gekleurde stippen

ik weet niet precies een een oplossing maar het is handiger als je je edit knop gebruikt Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Zo lijkt het namelijk een kick. en dat mag niet binnen 24 uur.

[ Voor 17% gewijzigd door TwoR op 12-12-2003 12:04 ]

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Men heeft een hele handige knop waarmee je je eigen posts kunt editten uitgevonden ! O-)
Het zou dus makkelijk zijn als deze effectief gebruikt zou worden... :Y)

Maargoed over die bluescreens, ik kreeg deze na het overclocken van me CPU, misschien zijn temps wat hoog, of is je memory corrupt.

Kan misschien memtest draaien om te kijken of dat het daar aan ligt.

--[edit]--

TwoR was me voor :+

ps...handig toch die edit knop B)

[ Voor 11% gewijzigd door Kneep op 12-12-2003 12:06 ]

• Sunri5e
Heb nu alle drivers ge-update maar hij heeft nog steeds het probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Moreno,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar een topic aan moet voldoen - hiermee ben je een tijdje geleden mee akkoord gegaan toen je je registreerde :)

Even kort samengevat:
  • Kies een duidelijke topic titel - zorg er dus voor dat mensen die vluchtig de topiclijst bekijken, meteen weten dat ze jou kunnen helpen. Zorg er ook voor dat als er in het behorende forum bepaalde eisen zijn gesteld aan de topic titels, dat je hier aan voldoet (bijvoorbeeld zien we in WOS graag dat je het OS tussen vierkante haakjes in je topic titel zet). Jouw topic is (op het OS tussen haakjes na), verder in orde :)
  • Geef in je topicstart duidelijk aan wat je zelf geprobeerd hebt, wat je zelf al gezocht hebt (op de GoT search, en op bijvoorbeeld Google search). Wat je op dat moment gevonden hebt, neem dit dan op in je topic start. Door dit soort punten op te nemen, voorkom je dat mensen suggesties hebben die jij al geprobeerd hebt. Ook nodig je er mensen mee uit om moeite voor je te doen - je laat er namelijk mee zien dat je zelf ook moeite er voor neemt.
  • Zorg ervoor dat je topicstart voldoende relevante informatie bevat. Denk bijvoorbeeld aan welke servicepacks, wat voor soort videodrivers, e.d.
Verder pas ik je topic titel nog even aan, en wens ik je veel plezier op GoT verder :)
Pagina: 1