Voor school hebben we een opdracht: installeer Linux op een externe harde schijf. Nu heb ik gekozen voor Knoppix 3.3, het installeren zelf gaat goed. Bij het opstartscherm kan ik dan kiezen uit windows en linux, maar als ik voor linux kies, krijg ik een foutmelding:
Kernel panic: No init found. Try passing init= option to kernel.
Dit terwijl de computer voor de eerste keer herstart na de installatie, er is dus niets veranderd aan de samenstelling van de partities. Ik heb een externe usb harde schijf, ingedeeld als: 10gb Linux (ext3), 500mb swap, 30 gb fat32.
Als ik Knoppix vanaf de cd start, geeft hij de eerste linux partitie aan als sda1, ik neem aan dat dat ook zo is bij het opstarten, in het Lilo.conf staat ook /dev/sda1 als root.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Kernel panic: No init found. Try passing init= option to kernel.
Dit terwijl de computer voor de eerste keer herstart na de installatie, er is dus niets veranderd aan de samenstelling van de partities. Ik heb een externe usb harde schijf, ingedeeld als: 10gb Linux (ext3), 500mb swap, 30 gb fat32.
Als ik Knoppix vanaf de cd start, geeft hij de eerste linux partitie aan als sda1, ik neem aan dat dat ook zo is bij het opstarten, in het Lilo.conf staat ook /dev/sda1 als root.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric