Toon posts:

Computer ziet 2 processors

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb deze week een MSI pt800 neo gekocht samen met een pentium 4 2,6 ghz 800mhz. Alles mooi in het kastje gebouwt, software erop en klaar. Maar nu ziet mijn computer 2 CPU's, en als je naar het grafiek kijkt in het taakbeheer zijn de waarden ook verschillend. Voorheen had ik een AMD 1800xp, en dat was net zo snel als deze pentium 2,6 ghz!! Ik heb de bios al geflasht en alles 3 x gecontroleerd, kan het zijn dat m'n computer traag is omdat hij 2 CPU ziet???

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Hmmmm, ik moest toch even lachen. ;)

Je hebt een Pentium 4 met HT (Hyper Threading)... 1 CPU die zeg maar ook 2 CPU's is... Sneller dus.

Je hebt een bloedsnelle CPU. :)

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 12-12-2003 11:27 ]

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 19:33
Dat komt omdat jou processor Hyper Threading ondersteund en dus enabled is in de bios.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En dat de waarde verschillen is te verklaren, dan handelt het ene deel van de cpu meer threads af dan de andere.
maar je hebt een HT cpu, die door je OS als 2 cpus herkend wordt.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Het verschijnsel:Hij ziet 2 processors is simpel: het is een hyperthreading processor, daardoor lijkt het alsof je 2 processors hebt. Voor verdere info moet ik je toch ff doorverwijzen naar de intel site.

Lijkt me stug dat die P4 even snel is als die xp1800+
Maar nix is uitgesloten. Kun je wat nader verklaren waarom hij "traag" is, wat voor besturingssysteem heb je, hoeveel geheugen, watvoor hdd, watvoor partities, watvoor vga-kaart, maar vooral wanneer hij traag is/lijkt...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

En dat is dus goed, en niet slecht ;)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Maar ik geloof niet dat het aan de cpu ligt dat je computer nu even traag/snel* is als toen je die xp1800 had. Laat sisoft sandra er eens op los ofzow.
Je hebt nu dus echt een veel snellere processor, dus je pc zou ook veel sneller moeten zijn

*Doorhalen wat niet van toepassing is

• eX0duS
  • Laatst online: 12-08 10:19
Hmmm ja maar in Windows merk je die extra snelheid niet zó, het hangt er ook vanaf hoeveel geheugen je hebt.

Je kan het gewoon testen door idd SiSoft SANDRA of AIDA te gebruiken.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Waarom geef je in godsnaam zo veel geld uit aan niewe apparatuur als je niet eens weet wat Hyperthreading is :? Dan heb je 't ook vast niet nodig... ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
msi staat ook niet bekend om de beste p4 borden mischien is hij door je mamaplank wel traag..... :/ ,lijktme wel stug dat hij niks sneller is als een amd xop 1800+ :? .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Zoals je dus al gelezen hebt is de hyperthreading P4 erg snel als ie twee taken tegelijk kan doen. Bij een enkel programma zal je daar niet zo veel aan hebben maar hij zou zo ie zo een flink stuk vlotter moeten zijn dan je oude XP.

Probeer eens in je BIOS de Hyperthreading uit te zetten. merk je veel verschil?

Hoeveel en welk geheugen hang erin?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Draai je WInXP? dan is et niet zo raar dat et langzaam kan zijn....
ik werk hier ook met een 2.6Ghz P4 HT bak, met 768MB DDR333 RAM, en dat trekt soms gewoon voor geen meter.
Ik denk dat Windows 2000 het veel beter zal doen. (mag et hier alleen niet testen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

LOL, HT ja.
Maar, wat voor geheugen gebruik je in dat ding? Ik heb thuis een P4-1.4 met rambus en die is ook een stuk sneller dan de P4-2.6 met SDRam op mijn werk hier. De snelheid van je geheugen is echt ook heel belangrijk! Je hebt toch niet het geheugen uit je oude PC overgezet?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Oh shit. Ik zie de winkeliers al met de koppen in adv. komen : Nu twee CPU's in uw PC voor de prijs van één.

Verwijderd

denk het niet firewurx aangezien de p4 ht op een fsb van 200 mhz draait en ddr 333 mhz maar op 166 mhz is gemaakt....dat word nieuwe ram kopen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
HyperThreading :) Volgende keer even verder kijken dan je neus lang is ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.