Formulier -> waarden meenemen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

TF

bla bla

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een webformulier. En hij moet in kort lijnen het volgende doen.

Er zijn ongeveer 12 invoervelden. Onderaan is een knop 'maak formulier'.
Als iemand daar op drukt moet er een nieuw scherm openen met alle waarden ingevuld (de invoervelden zijn dan weg).

en er moet een extra gedeelte met text geplakt worden onder de zojuist geopende pagina.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik probeer een DB te vermijden omdat het niet gewenst is dat de gegevens worden opgeslagen. Ze moeten aan het eind geprint worden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Probeer eens wat voorbeelden te zoeken van asp/php formulieren, of doe het anders met javascript.

Hier is genoeg over te vinden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je feitelijk van de pagina wegnavigeert, zul je de waarden tussendoor moeten bewaren in een sessie,via een querystring, posten van het formulier, of opslaan in een cookie.
Als je weer terugkomt, zul je de waarden opnieuw kunnen vullen.

Heel misschien kan je clientside wat truukjes door, door middel van div's en de visibility op false zetten (en deze waarden switchen); in principe zou je namelijk (technisch gezien) helemaal niet hoeven weg te navigeren van een pagina.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 12-12-2003 11:20 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
PHP: P&W FAQ - PHP
ASP: P&W FAQ - ASP
ASP.NET: P&W FAQ - .NET

Doe je dmv de links bij de bovenstaande links een beetje een beeld op van hoe het in elkaar zit, kijk wat de hosting ondersteunt en ga dan een afweging maken tussen clientside/serverside en welke techniek.

Zonder programmeerprobleem hoort dit hier niet thuis, je zult toch zelf je vooronderzoek moeten doen met deze tips :)

Dit topic is gesloten.