Divx op mn TV

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Ik had het plan bedacht om mn TV op mijn slaap kamer aan te sluiten op de pc die op de slaapkamer van mn pa staat zodat ik dan lekker divx-jes uit mn nest kan kijken. Ik heb dus eff zitten denken ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een audio kabel (zo'n "jackplug <--> red/white tulp") nodig heb en een video kabel (gele tulp <--> gele tulp). Ik heb al een "S-VCD <--> female tulp" dus dat is geen probleem. De Audio kabel en video kabel moeten allebei ruim genomen ongeveer 4 meter zijn. Dan kan ik die door de grond via de kruipruimte (allebei de kamers zijn op de begane grond) naar mijn kamer leiden.
Ik heb dus nodig

-Audio kabel 4 meter
-Videokabel 4 meter
-Video 2 scart connecter (mn tv'tje heeft alleen maar 1 scart aansluiting)
-misschien universele afstand bediening omdat de mijne kapot is op het moment. Weet ik alleen nog niet zeker want mn video recorder drukt gewoon alle zenders weg zodra hij op play gaat dus hoef em dan niet op AV ofzo te zetten (gebruik normaal gesproken alleen + en - knopjes op tv voor zender en zelfde voor geluid)

Nu wil ik graag aan jullie vragen: Gaat dit lukken!!!???!! 8)7
Of zit ik nu iets gigantisch over het hoofd te zien?
En ook vraag ik me af of

Tv-out--> S-VCD--> Videokabel-->scart-->TV

goed gaat.

Alvast bedankt :) !

[ Voor 9% gewijzigd door Aurelium op 12-12-2003 11:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit gaat gewoon werken hoor.
Kijk de TVout FAQ er maar op na, staat precies hoe het moet.

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik denk alleen dat je het wel ff goed moet uitproberen.... Ik zie namelijk een klein kansje dat je zwart-wit beeld gaat krijgen. Dit ivm het s-videokabeltje -> tulpkabel... Ik daar namelijk de grootste problemen mee hierzo.. Krijg alleen maar zwartwit.
It's just a warning...! :Y)

• Aurelium
Meastro1983 schreef op 12 december 2003 @ 11:20:
Ik denk alleen dat je het wel ff goed moet uitproberen.... Ik zie namelijk een klein kansje dat je zwart-wit beeld gaat krijgen. Dit ivm het s-videokabeltje -> tulpkabel... Ik daar namelijk de grootste problemen mee hierzo.. Krijg alleen maar zwartwit.
It's just a warning...! :Y)
ik heb net eff zitten lezen door de Faq en bedacht me dat ik ook gewoon een
S-Video kabel kan gebruik en die kan laten overlopen op scart. ALs mn tv het ondersteunt tenminste (wat ik me afvraag)

Ik ga nu eff naar de stad om hopelijk een scart <--> S-video/video connector te vinden. Dan zet ik mn tv'tje hier eff bij de pc en kan ze allebei proberen voordat ik een van die 4 meter lange kabels hoef te kopen.

• Aurelium
Via de video kabel krijg ik goed beeld. Oke, tekst enzo valt niet te lezen maar als ik een divxje opzet is de kwaliteit echt toppie!!
Met S-video kabel krijg ik over belicht beeld en allerlei strepen erdoor.
Ga het dus met video kabel doen. Alleen nog eff uitzoeken hoe ik het beeld op mn tv wat groter kan krijgen :? Er zit namelijk een redelijk grote zwarte rand om het beeld (ook links en rechts)

Verwijderd

Aurelium schreef op 12 december 2003 @ 12:31:
Via de video kabel krijg ik goed beeld. Oke, tekst enzo valt niet te lezen maar als ik een divxje opzet is de kwaliteit echt toppie!!
Met S-video kabel krijg ik over belicht beeld en allerlei strepen erdoor.
Ga het dus met video kabel doen. Alleen nog eff uitzoeken hoe ik het beeld op mn tv wat groter kan krijgen :? Er zit namelijk een redelijk grote zwarte rand om het beeld (ook links en rechts)
Misschien staat hij niet op PAL in je videosettigs.

• Aurelium
Ik weet niet wat ik gedaan heb maar nu is het iig helemaal goed!!!
Ik heb tvtools ook nog eff gebruikt maar daar kreeg ik wel zwart wit beeld dus dat laat ik maar voor wat het is.
Morgen eff een paar gaatjes in de grond boren en een audio en video kabeltje er doorheen doen en ik ben zeer gelukkig!!! :*)

Verwijderd

Heel mooi, en dit heb je eigenlijk helemaal zonder de hulp van dit topic gedaan! :)

Dan snap je ook vast wel waarom we dit soort topics hier niet toelaten, die Faq is natuurlijk niet voor niets geschreven.

Enjoy je divx op tv. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.