Toon posts:

PCMCIA, USB en hun IRQ's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

ik heb het volgende probleempje. Als ik een PCMCIA netwerkkaart in mijn laptop (tech. details) steek, dan hangt mijn laptop op het moment dat er data door deze kaart gaat. Als ik mijn USB muis beweeg, unlockt de laptop weer. "pci=noacpi" als bootoptie lost dit probleem op. Echter, nu kan ik maar 1 van de 3 USB poorten gebruiken. De andere 2 woorden niet geactiveerd, omdat er geen IRQ aan toegekend is. Ik krijg een melding dat ik dat in de BIOS moet oplossen (is zo'n Phoenix BIOS waar je dus geen kont mee kunt) en dat ik "pci=biosirq" moet toevoegen (dit lost niks op).

Iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 11:09 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 11:09:
Goeiemorgen allemaal,

ik heb het volgende probleempje. Als ik een PCMCIA netwerkkaart in mijn laptop (tech. details) steek, dan hangt mijn laptop op het moment dat er data door deze kaart gaat. Als ik mijn USB muis beweeg, unlockt de laptop weer. "pci=noacpi" als bootoptie lost dit probleem op. Echter, nu kan ik maar 1 van de 3 USB poorten gebruiken. De andere 2 woorden niet geactiveerd, omdat er geen IRQ aan toegekend is. Ik krijg een melding dat ik dat in de BIOS moet oplossen (is zo'n Phoenix BIOS waar je dus geen kont mee kunt) en dat ik "pci=biosirq" moet toevoegen (dit lost niks op).

Iemand tips?
Vermoedelijk moet je een custom kernel bakken, met de juiste acpi tabellen.
Of een usb hubje op die ene poort hangen :)

Of zou het te maken hebben met de linux drivers voor die pcmcia kaart, geen goede
support voor "shared interrupts" ..... kan ook nog ...

[ Voor 10% gewijzigd door u_nix_we_all op 12-12-2003 11:51 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op 12 december 2003 @ 11:49:
Vermoedelijk moet je een custom kernel bakken, met de juiste acpi tabellen.
Of een usb hubje op die ene poort hangen :)
Heb ik gedaan. En een hubje.... :) kan..., maar het gaat ook gewoon om het principe. Dat kut Linux moet gewoon werken!! :( ;)
Of zou het te maken hebben met de linux drivers voor die pcmcia kaart, geen goede
support voor "shared interrupts" ..... kan ook nog ...
Ow... tis eigenlijk geen PCMCIA kaart, tis een PCCARD. Dus gewoon de driver voor onboard PCI Realtek 8193c netwerk kaart. Moet werken. Onderste slot werkt namelijk wel normaal.