Toon posts:

[Java] applicatie laat geen [Chinese Unicode] zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu bezig om mijn Java applicatie voor meerdere locaties in de wereld geschikt te maken. Dit betekent dus ook dat ik bijvoorbeeld chinese tekens moet gebruiken in mijn GUI's.

Ik heb begrepen dat ik dat met Unicode kan doen. Ik heb een externe textfile waaruit ik mijn 'messages' haal middels een message_id variabele.
Dus bijvoorbeeld:

message_id 1 = hello
message_id 2 = bye bye

Unicode wordt dan b.v:
message_id 3 = \u0057\u0065\u006C\u0063\u006F\u006D\u0065\u0020 etc..

Nu wil ik dit dus ook met chinese unicode doen. (v.b \u4e00 is een chinees teken).
Wanneer ik deze gebruik krij ik een vierkantje in me GUI. Hij herkent hem dus niet.
Ik heb vervolgens een chinese font gedownload genaamd: Hanzi Kaishu ( Type 1) < dus geen True Type. Ik heb ook Bitstream Cyberbit wat wel een True Type is.

Hoe kan ik nu mijn applicatie zo maken waardoor hij die chinese tekens laat zien?
Iemand een voorbeeld ofzo. Op dit moment gebruik gewoon de volgende code:

Java:
1
jLabel1.setText(""+labelMsg+"");

De variable 'LabelMsg' verwijst naar een nummer die op zijn beurt weer verwijst naar de textfile die boven in deze topic wordt besproken.

Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 10:42 ]

Verwijderd

Meybe domme vraag, maar gebruik die font ook wel in je applicatie? Want alleen installeren is natuurlijk niet genoeg... :X

Verwijderd

Nee, heb verder niks gedaan. Weet verder niks hiervan op dit gebied. Dus wil weten of iemand een voorbeeld heeft ofzo, waarmee ik kan beginnen.

Zodat ik dus chinese tekens kan gebruiken in mijn applicatie. Met zo min mogelijke installaties etc..

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
offtopic:
Waarom post je onder zowel AZI THUG als Rappas?

Verwijderd

Glimi schreef op 12 december 2003 @ 13:01:
offtopic:
Waarom post je onder zowel AZI THUG als Rappas?
2 mensen 1 computer

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:03
Ik denk dat je problemen mede ontstaan door een verkeerd begrip van wat Unicode inhoudt; een mooie samenvatting daarvan kun je hier lezen:
The Absolute Minimum Every Software Developer Absolutely, Positively Must Know About Unicode and Character Sets (No Excuses!)

Concreet betekent het feit dat je blokjes krijgt (en niet gewoon rare tekens) dat je karakters probeert weer te geven die niet in het font beschikbaar zijn. Zoek dus eerst een font dat de gewenste karakters wel bevat (bijvoorbeeld met Word ofzo; je typt dezelfde tekst in en je gaat fonts selecteren tot je er een hebt die er goed uitziet) en stel daarna je Swing labels zo in dat ze dat font gebruiken; dat tweede is Java-specifiek en daar valt met Google wel uit te komen.
Pagina: 1