Edimax BR-6104 + Motorola Surfboard + Chello

Pagina: 1
Acties:

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 22:52

Hoos

Carpe Diem...

Topicstarter
Voor de duidelijkheid:

Heb al ge-searched, gegoogled, chelloo underground, enz. :)
Er zijn errug veel topics over dit onderwerp, maar ik vond toch weer wat rare dingentjes in mijn eigen geval.

In het verleden heb ik ook wel eens wat routertjes aangesloten, maar dat was niet zo'm hel als dat dit is!! :(

Gister een EDIMAX-BR-6104 Gekocht voor een collega *gisteravond nog na mn werk "ff installeren" *NOT* ;( :

1.Router aansluiten, de straight kabel van de Surfboard naar de WAN van de Edimax.
2. MAC adres clonen.
3. ALs ik de router ertussen heb, kan ik de surfboard niet eens pingen. (lijkt er op dat de router gewoon helemaal niets doorgeeft)
4. Geen internet !!! :'(

Maar:
1. Kabelmodem gewoon online (dus hij heeft het goede Mac adres)
2. Alle lampjes mbt LINK/ACTO branden. (Kabels in orde dus)
3. Krijg netjes een ip adres van de EDIMAX 192.168.*** bla bla
4. Router zelf krijgt ook netjes een IP adres van de surfboard ! 62.195.9*.***

Baal hier echt goed van. De nieuwste firmware staat er op.

Heb al geprobeerd een statisch IP in te geven (staat natuurlijk default op Dynamic) Zelf DNS servers invullen.

Wat me opvalt is dat het IP adres van de router wel goed is, maar subnet mask op 192.0.0.0 staat ... :? :?
Wat ook vreemd is is dat de default gateway op 0.0.0.0 staat. (wat niet klopt natuurlijk)
Het zou toch moeten zijn dat de router als default gateway pakt van wie hij het IP adres gekregen heeft ?? *beetje kromme zinsopbouw ik weet het*

Heeft iemand deze combi gewoon draaiend?

En wat zijn de dingen die ik echt over het hoofd zie ?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
[edit]
Heb dezelfde router. Zie oplossing mijn volgende post!

[ Voor 86% gewijzigd door havana op 15-01-2004 23:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

havana schreef op 06 januari 2004 @ 20:06:
Ik schop even omhoog want ik heb de oplossing gevonden :)

Ik heb alles handmatig ingevoerd via de General Setup d.w.z. de volgende gegevens:

- IP adres
- subnetmask
- gateway
- 2x DNS

daarna save en hij deed het in 1x. Heb overigens exact dezelfde router.
Nu nog wel ja, maar over een week is je verbinding weg want dan heeft de DHCP-server een week lang niets van je pc gehoord en geeft ie het IP-adres vrij. Alles moet gewoon op dynamisch staan. Als de DHCP-info niet compleet is, reset de modem en de router dan eens en kijk of het dan wel goed gaat.

Overigens wordt de modem op slot gegooid als het MAC van de modem en van de nic (of in dit geval de router) niet goed staan geregistreerd. De modem krijgt dan een alternatieve bootfile. De symptomen zijn dan dat je keurig een IP-adres krijgt maar dat je er verder niet mee kunt surfen. Resolven gaat wel goed maar verder kun je niets. Lijkt ook een beetje op jouw geval... Kijk eens of je wel op http://172.29.11.36 komt, loop die pagina's eens door, router van de stroom, modem resetten en router weer op de stroom als de modem online is.

Suc7

[edit]
hmm ik zie nu pas dat 't een topic van een maand oud is. Oh well... misschien heeft iemand anders er wat aan... :P

[ Voor 47% gewijzigd door Bergen op 06-01-2004 20:20 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Oplossing gevonden: firmware geupdate naar 2.65 en alles op automatisch gezet.

DIT IS MIJN WEBSITE