Voor de duidelijkheid:
Heb al ge-searched, gegoogled, chelloo underground, enz.
Er zijn errug veel topics over dit onderwerp, maar ik vond toch weer wat rare dingentjes in mijn eigen geval.
In het verleden heb ik ook wel eens wat routertjes aangesloten, maar dat was niet zo'm hel als dat dit is!!
Gister een EDIMAX-BR-6104 Gekocht voor een collega *gisteravond nog na mn werk "ff installeren" *NOT*
:
1.Router aansluiten, de straight kabel van de Surfboard naar de WAN van de Edimax.
2. MAC adres clonen.
3. ALs ik de router ertussen heb, kan ik de surfboard niet eens pingen. (lijkt er op dat de router gewoon helemaal niets doorgeeft)
4. Geen internet !!!
Maar:
1. Kabelmodem gewoon online (dus hij heeft het goede Mac adres)
2. Alle lampjes mbt LINK/ACTO branden. (Kabels in orde dus)
3. Krijg netjes een ip adres van de EDIMAX 192.168.*** bla bla
4. Router zelf krijgt ook netjes een IP adres van de surfboard ! 62.195.9*.***
Baal hier echt goed van. De nieuwste firmware staat er op.
Heb al geprobeerd een statisch IP in te geven (staat natuurlijk default op Dynamic) Zelf DNS servers invullen.
Wat me opvalt is dat het IP adres van de router wel goed is, maar subnet mask op 192.0.0.0 staat ...
Wat ook vreemd is is dat de default gateway op 0.0.0.0 staat. (wat niet klopt natuurlijk)
Het zou toch moeten zijn dat de router als default gateway pakt van wie hij het IP adres gekregen heeft ?? *beetje kromme zinsopbouw ik weet het*
Heeft iemand deze combi gewoon draaiend?
En wat zijn de dingen die ik echt over het hoofd zie ?
Heb al ge-searched, gegoogled, chelloo underground, enz.
Er zijn errug veel topics over dit onderwerp, maar ik vond toch weer wat rare dingentjes in mijn eigen geval.
In het verleden heb ik ook wel eens wat routertjes aangesloten, maar dat was niet zo'm hel als dat dit is!!
Gister een EDIMAX-BR-6104 Gekocht voor een collega *gisteravond nog na mn werk "ff installeren" *NOT*
1.Router aansluiten, de straight kabel van de Surfboard naar de WAN van de Edimax.
2. MAC adres clonen.
3. ALs ik de router ertussen heb, kan ik de surfboard niet eens pingen. (lijkt er op dat de router gewoon helemaal niets doorgeeft)
4. Geen internet !!!
Maar:
1. Kabelmodem gewoon online (dus hij heeft het goede Mac adres)
2. Alle lampjes mbt LINK/ACTO branden. (Kabels in orde dus)
3. Krijg netjes een ip adres van de EDIMAX 192.168.*** bla bla
4. Router zelf krijgt ook netjes een IP adres van de surfboard ! 62.195.9*.***
Baal hier echt goed van. De nieuwste firmware staat er op.
Heb al geprobeerd een statisch IP in te geven (staat natuurlijk default op Dynamic) Zelf DNS servers invullen.
Wat me opvalt is dat het IP adres van de router wel goed is, maar subnet mask op 192.0.0.0 staat ...
Wat ook vreemd is is dat de default gateway op 0.0.0.0 staat. (wat niet klopt natuurlijk)
Het zou toch moeten zijn dat de router als default gateway pakt van wie hij het IP adres gekregen heeft ?? *beetje kromme zinsopbouw ik weet het*
Heeft iemand deze combi gewoon draaiend?
En wat zijn de dingen die ik echt over het hoofd zie ?