Toon posts:

krakend geluid uit speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
we hebben in oktober een PC bij de LIDL gekocht. Al snel bleek dat het geluid na circa een half uur ging vervormen en blikkerig werd. Uiteindelijk is de PC opgstuurd naar Targa in Duitsland, en inderdaad ook gerepareerd.

Afgelopen maandag zijn wij aangesloten op kabelinternet. Bij het opstarten is er nog niets aan de hand, echter, zodra er een gebruiker wordt aangekozen (XP) beginnen de speakers te kraken en dit stopt niet meer! We hebben al andere speakers aangesloten, maar ook die kraken.

Targa adviseerde ons een all-in-one en andere geluidsdriver te downloaden; dit hebben we gedaan maar zonder succes.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn en hoe we van dat irritante gekraak af kunnen komen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is het bij het besturen van de muis dat dit kraken voorkomt ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, continu!

Verwijderd

Verwijder het bestandje start.wav uit je windows map (of ergens een submapje)... misschien is die corrupt... die zorgt voor het 'klik' geluidje normaalgesproken...

suc6

Verwijderd

Topicstarter
En dat kan veilig verwijderd worden ... ik heb neit over af en toe een kik uit de speakers hoor, maar een continu voortdurend gekraak!

Wat gebeurd er als ik bestandje verwijder?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Staat de line-in of microfoon in de volumeregeling nog open misschien?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

ik mag aannemen dat je alle stekkertjes goed hebt aangedrukt?
en in de goede uitgangen hebt gestoken?

[ Voor 26% gewijzigd door nowell op 12-12-2003 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volumeregeling line-in staat onderop (dus uit neem ik aan), gedempt staat niet aangevinkt. En ja, ook alle stekkertjes zitten goed!

Het rare is ook, dat je bij het opstartscherm geen gekraak hoort, pas bij het aanklikken van een gebruiker (maakt niet uit welke) begint het voortdurende gekraak!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 10:10:
En dat kan veilig verwijderd worden ... ik heb neit over af en toe een kik uit de speakers hoor, maar een continu voortdurend gekraak!

Wat gebeurd er als ik bestandje verwijder?
Niets, mist alleen je 'klik' geluidjes binnen de Explorer... je kunt het bestandje veilig hernoemen... Wij hebben binnen mijn bedrijf ook last van dit probleem gehad... dus vandaar dat ik er aan denk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 10:21:
[...]

Niets, mist alleen je 'klik' geluidjes binnen de Explorer... je kunt het bestandje veilig hernoemen... Wij hebben binnen mijn bedrijf ook last van dit probleem gehad... dus vandaar dat ik er aan denk
Moet ik het hernoemen of verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvulling, ik weet niet of het er misschien mee te maken heeft: bij het instellen van de tv-kanalen hebben we soms wel en soms geen geluid. Bij het opnemen hebben we so-wie-so geen geluid.

maar dit probleem komt later wel, eerst dat gekraak weg want zo hebben we ook niks aan de speakers ......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 10:22:
[...]

Moet ik het hernoemen of verwijderen?
Hernoemen is goed

Verwijderd

Topicstarter
Heb start.wav gewijzigd in start1.wav. maar helaas ...........................
wie weet er misschien nog een andere oplossing?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

ik denk dat er of iets niet goed aangesloten zit of dat er inderdaad wat record-geluidsinstellingen fout zijn. Wat is er nog meer op de geluidskaart aangesloten?? omdat je het net over tv kanalen had...

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
De kabel voor tv-ontvangst zit ook aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
O ja, enne, ik weet niet of cd-dvd ook op de kaart zit aangesloten ......

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

is dat een aparte TV-kaart waarmee het geluid via een kabeltje naar de geluidskaart wordt gebracht???

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
nee, ingebouwd.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Voor de zekerheid ook eens die dunne grijze kabeltjes los trekken die lopen van de cd-rom/dvd/brander naar de geluidskaart. Ik heb al vaker van mensen gehoord dat deze kabeltjes niet goed genoeg afgeschermd zijn voor de huidige snelle pc's en daardoor storingen veroorzaken. Weet niet of dit je probleem oplost, maar je zou het kunnen proberen. Je hebt die kabeltjes sowieso niet nodig (als ze al aangesloten zijn) want het geluid wordt digitaal verstuurd via de IDE controller.

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

heb je misschien een link ofzo met de specs van die PC? Want ik heb het idee dat je niet heel erg veel ervaring/kennis hebt van pc's, want zeker niet erg is! (Daarom is dit forum uiteraard ;) )

Zijn er nog programma's geinstaleerd zoals Skype of andere software die gebruik maakt van een microfoon of ingang??

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
MinddiggerNL schreef op 12 december 2003 @ 11:14:
Voor de zekerheid ook eens die dunne grijze kabeltjes los trekken die lopen van de cd-rom/dvd/brander naar de geluidskaart. Ik heb al vaker van mensen gehoord dat deze kabeltjes niet goed genoeg afgeschermd zijn voor de huidige snelle pc's en daardoor storingen veroorzaken. Weet niet of dit je probleem oplost, maar je zou het kunnen proberen. Je hebt die kabeltjes sowieso niet nodig (als ze al aangesloten zijn) want het geluid wordt digitaal verstuurd via de IDE controller.
tja, ik moet bekennen dat ik niet over de kennis beschik om de kast ook open te halen .... dat laat ik dan dus vanavond maar door een kennis doen!

Verwijderd

Topicstarter
BachW schreef op 12 december 2003 @ 11:15:
heb je misschien een link ofzo met de specs van die PC? Want ik heb het idee dat je niet heel erg veel ervaring/kennis hebt van pc's, want zeker niet erg is! (Daarom is dit forum uiteraard ;) )

Zijn er nog programma's geinstaleerd zoals Skype of andere software die gebruik maakt van een microfoon of ingang??
Zover ik weet niet ....... er zit ook geen microfoon aangesloten ofzo.

en inderdaad, ik kan me heel goed redden met het bedienen en installeren van alles, maar verder niet. Dus vandaar dat ik jullie hulp inroep!

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
BachW schreef op 12 december 2003 @ 11:15:
...Want ik heb het idee dat je niet heel erg veel ervaring/kennis hebt van pc's, want zeker niet erg is! (Daarom is dit forum uiteraard ;) )
Ben ik volledig met je eens, hoewel de GoT FAQ anders zegt.

Overigens is het loshalen van die grijze kabeltjes niet moeilijk. De kast openen is een kwestie van wat schroefjes loshalen of een schuifklepje bedienen, dat is afhankelijk van je kast. Daarna lokaliseer je de cd-rom drives en kijk je of er naast de voedingskabel en de platte brede grijze IDE kabel nog een klein dun grijs kabeltje is aangesloten per drive. Als dat zo is, volg je die om te kijken waar ze naar toe gaan, waarschijnlijk naar de (onboard) geluidskaart. Als dat zo is, trek je die los (hoeft in principe maar aan 1 kant maar als je ze toch niet gebruikt kun je ze net zo goed helemaal verwijderen).

Uiteraard moet je dit doen met de PC uit en de stroom eraf :) Als je zover bent, zet je hem weer aan en wacht je af wat er gebeurt.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 18:17
omdat je al zegt dat het pas is na het inloggen van een user, lijkt het mij een driver kwestie... weet niet of je er zin in hebt, maar installeer windows eens opnieuw en installeer geen geluidsdrivers... windows xp herkent de meeste geluidschips/kaarten zelf wel...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

MinddiggerNL schreef op 12 december 2003 @ 11:24:
[...]
Ben ik volledig met je eens, hoewel de GoT FAQ anders zegt.
OK, het probleem van deze aard is eigenlijk niet voor dit forum.
Maar goed, ipv afzeiken kunnen we beter helpen! En anders gooit een mod het draadje dicht. ;)

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens, ik wist niet dat het niet mocht ... ik dacht gewoon de hulp in te roepen van mensen die er verstand van hebben (aangezien Targa het zelf niet weet of niet WIL weten!)

Ik ben het eigenlijk spuugzat en gooi de PC het liefst het raam uit, maar ja, da's ook weer zonde van het geld.

Dus wie weet er misschien nog iets anders wat zou kunnen werken (heb nog niet opnieuw geinstalleerd, moet eerst de back-up nog maken maar CD-rommetjes zijn op ...)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Oke, dit zijn de potentiele kraak bronnen:

Je start geluidje is corrupt:
Ga naar het configuratie scherm, start "geluiden en multimedia" oid en zet bij "windows starten" eens geen geluid.

Je TV kaart maakt de kraak / ruis:
Kies een zender die niet kraakt ;)

Wat je ook kan proberen is de schuiven in je volume regeling stuk voor stuk dicht te doen, met als laatste de master of je totaal volumeregeling.
Wij welke schuif houd het gekraak op?

Als je dit alles te moeilijk vind kun je beter even een kennis inschakelen die wat meer basiskennis heeft van computers. Die zal het probleem wel snel kunnen lokaliseren... en dan moet het nog opgelost worden, maar dat is stap 2.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Yes, gevonden! Als ik het schuifje van CD-audio verschuif houdt het kraken op!!!

Hoe op te lossen???

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik nu dus doen om het probleem van de CD audio aan te pakken? Of kan het volume nu gewoon omlaag blijven staan en blijft alles gewoon werken?

ben allang heeeel blij dat het kraken is opgehouden!

Verwijderd

Het zou kunnen dat je kabeltje van de CDspeler naar je mobo/geluidskaart storing oppikt. In dat geval zou een (beter) afgeschermde kabel oplossing kunnen bieden. Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat de PC geaard is aangesloten zoals het hoort. Vertrouwen op de digitale versturing via de IDE controller kun je iig niet, want dat is afhankelijk van je afspeelprogrammatuur en kost ook CPU en bandbreedte.

Als zowel je geluidskaart/mobo als je CDspeler een digitale aansluiting hebben kun je die beter gebruiken dan het analoge kabeltje. Op die manier heb je helemaal schoon geluid.

Ongebruikte inputs kun je overigens het beste altijd uitschakelen. Op deze manier wordt er zo min mogelijk ruis/storing geintroduceerd.

NB: gebruik voortaan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit om iets aan je post toe te voegen ipv meerdere replies achter elkaar.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 15:18 ]

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:00

gvdh81

To got or not to got..

Blondje, als je naar een computerboer was gegaan was dit probleem binnen no time opgelost. Hoef je niet 3 dagen op got te zitten wachten... By the way, het is hier geen helpdesk. Je weet nu wat het probleem is en dan staat in de FAQ dat je dan eerst op Google enzo moet gaan zoeken, zodat we weten dat je er ook iets voor gedaan hebt. Dus je moet weer vooraan beginnen om je probleem opgelost te krijgen :+

Verwijderd

Topicstarter
Denk je echt dat ik er niets aan gedaan heb ...... helaas, fout! Zelfs de helpdesk van de leverancier kon me niet helpen, en via Google kwam ik dus oa deze site tegen. Jammer dat je zo fel reageert, ik vroeg het eigenlijk ook aan Remco-K, hij zat immers op de goede weg.

Maar als het je irriteert dat er (gelukkig) toch mensen bereid zijn te helpen, dan kan je het beter niet lezen!
En aan de mensen die me wel hebben willen helpen:

ONTZETTEND BEDANKT!! :)

Verwijderd

Wij zijn inderdaad geen helpdesk Omdat je op een goede manier mee werkte aan het oplossen van je probleem heb ik dit topic gewoon laten lopen.

Dat sommige users je dan tips geven hoe je dit buiten het starten van een topic ook had kunnen oplossen moet je mee kunnen leven.

Zeggen dat ze het dan maar niet moeten lezen is op z'n zachtst gezegd niet symphatiek, maar ik ben in ieder geval blij voor je dat je probleem is opgelost.

Als laatste wil ik nog eraan toevoegen dat zoals euss al zei, je de edit knop gebruikt als je nog wat wil zeggen wanneer er nog niemand na je heeft gereageerd.

Dat soort regels zijn te vinden in de algemene GoT policy: Policy: Alle regels die op het forum gelden
Ik wil je dan ook vragen eens goed door te nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.