[ADSL] Alcatel SpeedTouch Home/Pro nu ook op BBNed!

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 23:18
Hallo Allemaal,

Ik heb nog een oude Alcatel SpeedTouch Home, welke getweaked is naar de Pro versie.

Helaas kun je met deze instellingen/configuratie NIET op BBNed komen (bridged), echter als je hem tweak naar de 510 versie dan werkt het wel!

Mijn handelingen vind je hier:

http://www.pbm.nl/~ondertit/remote/

Succes

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat is spannend, heb zelf niet zo'n modem zal er eens eentje regelen om het te proberen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ik heb mijn oude SpeedTouch Home, 3 jaar geleden, zonder firmware upgrade, die getweaked is naar Pro.... weer terug ge-un-tweaked naar de Home...
Werkt wel met BBned

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 15:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

erm.. is dat die versie die je aan het _begin_ van het adsl tijdperk kreeg? (ik toen van planet).

Maar die draait nu nog steeds gewoon op mijn BBned lijntje (8mbit).Weet nie of ik em ooit getweaked heb naar pro, kan me nie meer herinneren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43

mr_petit

opperprutser

ik draai nu ongeveer 3 maanden met deze hack (wel op mxstream, en gewoon NAT), maar ik vind deze hack niet helemaal stabiel.
Als ik nl. emule draai kan ik mijn poortmappings niet opvragen in de webbrouwser (alle poortmappings zijn gewoon weg) en als ik een telnet sessie opstart naar de modem (ook tijdens e-mule) dan reset de modem zich.
hoe hij zich in bridged mode houdt weet ik niet.

"man is not truly one, but truly two,"

• ronald75
The Conman, het kan inderdaad wel met de oude instellingen/firmware.

Ik heb zelf FAST-XS, maar om hier gebruik van te maken moest ik een bepaald iets selecteren betreft "encapsulation" ofzo? Dat werkte dus niet.

Betreft problemen:
- snelheid : Ik heb juist gelezen dat door deze aanpassingen/tweak/hack het juist beter zou moeten gaan. Zelf download ik nu al 24 uur met een download sneldheid van 105 continue (1024/512 abbo). Dat zou theoretisch gezien sneller kunnen (??).
- niet meer goed functioneren: Ja ik heb meerdere verhalen gelezen dat de modem niet meer goed functioneert na de tweak. Natuurlijk werkt het bij mij perfect :Y)

Maar zonder gein, het zou niet verkeerd zijn om bij de omschrijving een lijstje met veel voorkomende problemen na de hack te plaatsen.

En uiteraard, de tweak is natuurlijk geheel voor eigen risico B)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ronald1975 schreef op 12 december 2003 @ 09:48:
Hallo Allemaal,

Ik heb nog een oude Alcatel SpeedTouch Home, welke getweaked is naar de Pro versie.

Helaas kun je met deze instellingen/configuratie NIET op BBNed komen (bridged), echter als je hem tweak naar de 510 versie dan werkt het wel!

Mijn handelingen vind je hier:

http://www.pbm.nl/~ondertit/remote/

Succes
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat Alcatel Speedtouch Homes met een oude chipset niet te gebruiken waren op BBNed. In al die gevallen was echter het modem gewoon niet goed geconfigureerd en stonden er nog ergens oude MXSTreaminstellingen in het modem.

Het is een beetje een vreemde firmware die je er dan in zet (in ieder geval de versie die ik gebruikte) omdat er gewoon een aantal dingen ontbreken. Waarschijnlijk omdat de firmware anders te groot is en niet meer past in het modem. De verbinding zelf bleef wel stabiel bij mij en het grootste voordeel vond ik dat je webbased natentries aan kan maken.
Na deze hack is er geen weg meer terug naar de oude situatie,
Dit kom ik in bijna elke handleiding tegen, net zo'n onzin als dat de Speedtouch Home niet werkt op BBNed (hij is namelijk zelfs gecertificeerd). Als je het goed doet zit de Homefirmware zelfs nog gewoon als passive in het modem. De mijne is na de tweak naar 510 gewoon weer teruggezet op Home en werkt ook zo weer prima.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Hmmmm. Ik heb hier een zo'n speedtouch home, niet getweaked, en die werkt prima op BBNed hoor. Gewoon de instructies op http://www.wintervorst.com gevolgd en draaide als de bekende tierelier!
Dus snap niet helemaal waar deze thread nou over gaat.....

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 18:55
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 12:04:
Hmmmm. Ik heb hier een zo'n speedtouch home, niet getweaked, en die werkt prima op BBNed hoor. Gewoon de instructies op http://www.wintervorst.com gevolgd en draaide als de bekende tierelier!
Als ik op de site van XS4ALL kijk naar de instellingen voor power ADSL (ook via BBnet) moet ik andere instellingen doen dan de uitleg op wintervorst??

Welke manier is nu het beste?

Verwijderd

Als je bij XS4all bent aangesloten die van XS4all. Enige verschil is eigenlijk PPTP bij xs4all ipv PPoE voor bijv. demon. Dus ander soort verbinding/beveiliging. VCI en VPI zijn hetzelfde (= BBNed).

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ronald1975 schreef op 13 december 2003 @ 11:49:
The Conman, het kan inderdaad wel met de oude instellingen/firmware.

Ik heb zelf FAST-XS, maar om hier gebruik van te maken moest ik een bepaald iets selecteren betreft "encapsulation" ofzo? Dat werkte dus niet.

Betreft problemen:
- snelheid : Ik heb juist gelezen dat door deze aanpassingen/tweak/hack het juist beter zou moeten gaan. Zelf download ik nu al 24 uur met een download sneldheid van 105 continue (1024/512 abbo). Dat zou theoretisch gezien sneller kunnen (??).
- niet meer goed functioneren: Ja ik heb meerdere verhalen gelezen dat de modem niet meer goed functioneert na de tweak. Natuurlijk werkt het bij mij perfect :Y)

Maar zonder gein, het zou niet verkeerd zijn om bij de omschrijving een lijstje met veel voorkomende problemen na de hack te plaatsen.

En uiteraard, de tweak is natuurlijk geheel voor eigen risico B)
1024/512 hoort ook ongeveer 105 KB/s te halen, er gaat altijd wat overhead vanaf. Mijn 2048/1024 haalt 220 KB/s max.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 12:04:
Ik heb 2 verschillende type's getest
de eerste type met de Khdsaa3.281 firmware (is volgens mij de eerste ST/home)
en de tweede type met Gv8baa3.281 firmware (deze kan je tweaken naar de ST510 de oudere niet), beide orgineel dus niet getweakt met de instelling van wintervorst en beide werken zonder probleem.

• ronald75
De titel van het topic had eigenlijk wat anders moeten zijn

Fast-XS op BBned.

Pagina: 1