Op mijn fileserver is het een zootje qua rechten, mijn voorganger heeft daar een potje van gemaakt. Nu wil ik dit graag goed doen en hoewel ik veel gelezen heb over rechten, zie ik door de bomen het bos niet meer.
Situatie:
Windows 2000 Server met één share (Iedereen full control). De gebruiker heeft op zijn pc een mapping naar deze share. Iedere gebruiker heeft een userdirectory welke met NT permissies beveiligd is, en over die permissies heb ik het dus.
Wat ik wil:
- gebruiker kan alleen in zijn eigen directory
- gebruiker mag mappen en bestanden plaatsen en verwijderen
- gebruiker mag zijn hoofddirectory niet verwijderen en ook niet de permissies wijzigen
Nu zoek ik dus naar de juiste manier om e.e.a. in te stellen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zover ben ik al.
Permissies op de hoofdmap van gebruiker:
- Uitvinken van 'Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object'
- Everyone verwijderen
- Gebruiker toevoegen
Hoe moet ik nu de rechten voor de gebruiker zetten, en moet ik gebruik maken van Creator Owner?
Situatie:
Windows 2000 Server met één share (Iedereen full control). De gebruiker heeft op zijn pc een mapping naar deze share. Iedere gebruiker heeft een userdirectory welke met NT permissies beveiligd is, en over die permissies heb ik het dus.
Wat ik wil:
- gebruiker kan alleen in zijn eigen directory
- gebruiker mag mappen en bestanden plaatsen en verwijderen
- gebruiker mag zijn hoofddirectory niet verwijderen en ook niet de permissies wijzigen
Nu zoek ik dus naar de juiste manier om e.e.a. in te stellen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zover ben ik al.
Permissies op de hoofdmap van gebruiker:
- Uitvinken van 'Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object'
- Everyone verwijderen
- Gebruiker toevoegen
Hoe moet ik nu de rechten voor de gebruiker zetten, en moet ik gebruik maken van Creator Owner?
Tja, daar is hij dan...