Netwerk wordt steeds trager

Pagina: 1
Acties:

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Mensen,
Heb netwerk bestaande uit een linuxserver (waar de kabelinternetverbinding binnen komt) en een 3-tal xp-pro clients. Netwerk en internetverbinding delen gaat al heel lang probleemloos. Echter wordt het netwerk steeds trager. Op een van de pc's is in het logboek de volgende foutmelding en code te zien:
De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer ... die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport Nbf_{AB757E8F-4F82-4FB4-B3BB-027. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.
Als je bij details gaat kijken staat er de volgende melding: De browser kan geen lijst met servers bij de masterbrowser \\... op netwerk \Device\Nbf_{AB757E8F-4F82-4FB4-B3BB-027A0E817A03} ophalen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.
Ook deze melding staat er, deze is van een andere client: De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer ...... die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport Nbf_{AB757E8F-4F82-4FB4-B3B. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.
In de server en de clients zitten 10/100 mb eterlink pci-kaartjes.
Iemand enig idee wat deze meldingen inhouden, of dat de netwerkvertraging veroorzaakt, wat er tegen te doen is en hoe maak je de 10mb>100mb?.
Bedankt voor het meedenken.

Leonardus

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 09:11

erwinb

Probeert iets secure te doen

Als je netwerkverbinding steeds trager word, dan kan er ook een virus actief zijn.
Check voor virusen!!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Wat bedoel je hier precies mee? :?

• leonardus
Heb Norton anti4rus 2004 en zojuist nog een scan gedaan met de laatste update van 10 december, daar kan het dus niet aan liggen.

Leonardus

Verwijderd

Ik hoop eigenlijk dat je dit wel weet.
Als iedereen een 10/100 kaartje heeft en je router/switch/hub ook 100 of meer is dat loopt het automatisch op 100.

• leonardus
Voor wat betreft mijn vraag over de 10/100 mb: met de standaard 10/100 mb kaartjes gaat men er altijd vanuit dat het lan draait op 10 mb. Hoe regel je dat het netwerk gaat draaien op 100 mb als elke machine een 10/00 mb kaartje heeft.

Leonardus

• leonardus
Een mens is nooit te oud om te leren, heb ff op de hub gekeken, is een 10mb/sec unex 8 poorts. Dat is me nu dus duidelijk, maar nu nog de foutmeldingen die in de eerste topic staan.

Leonardus

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

[quote]leonardus schreef op 12 december 2003 @ 09:33:
Voor wat betreft mijn vraag over de 10/100 mb: met de standaard 10/100 mb kaartjes gaat men er altijd vanuit dat het lan draait op 10 mb. Hoe regel je dat het netwerk gaat draaien op 100 mb als elke machine een 10/00 mb kaartje heeft.[/quote]

Wie bedoel je met "men"?

Het zal misschien aan je linux-server liggen (heb hier geen ervaring mee), maar precies zoals Darneck al zegt, dit zou normaal gesproken vanzelf moeten gebeuren (als er aan de voorwaarden voldaan wordt...)
leonardus schreef op 12 december 2003 @ 09:36:
Een mens is nooit te oud om te leren, heb ff op de hub gekeken, is een 10mb/sec unex 8 poorts. Dat is me nu dus duidelijk, maar nu nog de foutmeldingen die in de eerste topic staan.
Kijk, da's punt 1...

Nu zou ik eerst een ff snel testen of die meldingen nog blijven komen, je weet maar nooit... :|

[ Voor 31% gewijzigd door DkF op 12-12-2003 09:40 ]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:55

Youk

Volvo For Life

De computer die masterbrowser is zal alle gegevens die je kan bekijken in "my network places" bijhouden en registreren. Deze wordt automatisch gekozen onder de pc's in het netwerk. Blijkbaar zit hier ergens een probleem dat ze niet kunnen uitmaken welke pc nu deze taak op zich neemt.

Volvo Classic Club Belgium

• leonardus
Ok, duidelijk. Misschien omdat we de internet verbinding delen via de linux pc en de rest van de machines xp-pro hebben. Daar gaat in januari wel verandering in komen omdat we dan overstappen op HCCnet adsl met een 4-poorts router.

Leonardus

Pagina: 1