Toon posts:

Cd-speler blijft steken!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het bezit van een Denon d-m10 stereoset.
Het probleem is dit:
Bij het afspelen van een cd stopt hij steeds na maar 3 of 4 minuten afgespeeld te hebben.
Als ik dan een andere cd kies, dan kan hij die plotseling niets meer lezen?!?!
En dan kan ik geen enkel CD meer afspelen.
Ik moet hem uit doen en na een kwartier weer proberen om hem weer na 3 minuten te horen spelen en dan stoppen met lezen.
En de lens is niet vuil, want ik heb al 2 versies van lenscleaners (één met een vloeistof en één met een borsteltje) gebruikt...zelf dat apparaatje opengedaan en met wat alcohol en een katoenen lapje heel voorzichtig de lens schoongemaakt. Het heeft niet mogen helpen.
Het vermoeden wat ik wel heb is dat het misschien ligt aan de rail waarover hij schuift. Misschien dat die ingevet moet worden. Of mag dat nou niet?
Weet iemand waar het aan kan liggen??

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 17:54

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hoe oud is ie? lazers kunnen verzwakken en "opgaan"..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 17:54

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hoe oud is ie? lasers kunnen verzwakken en "opgaan"..
-- sorry voor de dubbelpost, ging iets fout (is er een delete?)

[ Voor 44% gewijzigd door powerflux op 12-12-2003 08:11 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Ik neem aan je bedoelt een lenscleaner die bestaat uit een "cd met een reeks borsteltjes" . Die moet je dus absoluut niet gaan gebruiken, omdat het risico dat je de laser verschuift groot is ;) .

Als je een beetje handig bent met een waterpas "nee geen 1m waterpas :P " kun je proberen de laser weer in een juiste positie te brengen.

LET OP: Haal de cd-speler van het stroomnet i.v.m. de straling van de laser.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hmmm als ik het zo hoor dan heb je een oud cd spelertje en ga ik mee met een eerdere post: oud en versleten laser. Nadat hij even aanstaat en warm is geworden kan het inderdaad resulteren in malfunctioning...

Overigens moet je eigenlijk nooit een laser schoonmaken, tenzij dat echt nodig is. In de meeste gevallen (vooral bij die schoonmaak CD's) maak je alleen maar grotere problemen. Kort na de schoonmaak zal je dat meestal niet merken, omdat de lens werkelijk wat schoner is geworden... maar ook zoals al eerder werd gezegd, de lens word weggedrukt, en dat is helemaal niet zo best. Ook is de kans op miniscule krassen erg groot en daar krijg je, zodra de lens weer een klein beetje vies word weer extra veel last van.
Kortom: alleen even blazen, als dat niet werkt nog een keer proberen en anders openmaken en met de juiste middelen de lens -voorzichtig en met beleid- schoonmaken.

Alles kan stuk.