ATX aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Goede morgen,

Gister heb ik een nieuwe kast binnengekregen: Een Antec SLK3700AMB.
Daarin heb ik een Gigabyte GA-7n400 pro2 moederbord met daarop een AMD 2600+ processor.

De boel is niet overgeclocked. Na het aansluiten ben ik de boel meteen gaan testen.

Helaas was er geen beweging in te krijgen. :( Waneer ik de pc aanzet gaat wel het powerlampje branden maar meer niet. Op het mobo gaat ook niets branden. Wanneer ik de voeding (achterop) uitzet hoor ik wel de spanning eraf gaan. Er zijn ook gen beepcodes te horen.

Ik heb toen een ander mobo + videokaart + geheugen gepakt en die getest. Zonder problemen. Dit is een oud asus mobo (zonder atx aansluiting) De voeding werkt dus prima.

Ik heb toen met de gigabyte getest zonder de atx voeding aan te sluiten. En ja hoor het zooitje gaat wel draaien. Fans draaien en lampje cd-speler gaat branden (blijft branden)

De pc start alleen niet door en er komt geen beeld.

Heeft iemand een tip/idee? Ik kan het nl helemaal niet vinden.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Ik ben zelf ook wel benieuwd wat het zou kunnen zijn, wij hebben thuis namelijk precies hetzelfde probleem in de computer beneden!

• DeeJee
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 08:08:
Ik ben zelf ook wel benieuwd wat het zou kunnen zijn, wij hebben thuis namelijk precies hetzelfde probleem in de computer beneden!
Wat heb jij allemaal al geprobeerd?

Het gekke is dat de casefan wel even een tikje geeft. Dus er komt spanning op.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb toen met de gigabyte getest zonder de atx voeding aan te sluiten. En ja hoor het zooitje gaat wel draaien.
Hoe heb je dat gedaan :? Gewoon door het groene draad te doorlussen naar een willekeurig zwarte draad? (zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter). Zo ja, dan is er inderdaad niks met de voeding aan de hand :)

Volgende verdachte is dus het moederbord. Staat de CMOS Clear jumper niet op de Reset-stand? Zet hem anders terug. If not, probeer alsnog de BIOS te resetten mbv deze jumper. Als dat niet helpt, trek dan de geheugenreepjes uit en zie toe of de mobo gaat piepen. Lees de laatstgenoemde troubleshooter, daar staan deze tips allemaal in. En meer :)

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat bedoel je in vredesnaam met een ATX stekker??
Je bedoelt neem ik aan die P4 aansluiting met 4 pinnen, zo'n vierkante connector?
Geef eens wat meer specs. Welke videokaart heb je er in zitten, wat voor geheugen etc.
Alleen die kast, mobo en CPU is wellicht niet genoeg.

• DeeJee
@BalusC: Ik heb het geheugen er al uitgahaald. Geen resultaat. PC geeft geen kick. CMOS reeds gereset.

Met ATX stekker bedoel ik inderdaad dat vierkante ding.

Ik heb er een Radeon 9600pro inzitten en 2 x pc3200 512 Twinmos geheugen.

Het hele zooitje heeft wel gewerkt in een andere kast. Maar na het overzetten niet meer dus.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DeeJee: de ATX stekker is rechthoekig en heeft 20 draadjes en de P4 stekker is vierkant en heeft 4 draadjes.

Welke bedoel je nu dus :? 8)7

• DeeJee
Sorry voor de onduidelijkheid. Het gaat om die kleine met 4 pinnen. ATX_12V staat erbij.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hij bedoelt de P4 stekker. Uit zijn verhaal maak ik in ieder geval op dat hij gewoon de PC laat draaien als test. Anders zou hij ook geen ander mainboard nodig hebben gehad om die voeding te testen...

DeeJee: Heeft die Radeon 9600Pro een voedingsaansluiting, bijv. in de vorm van een FDD connector, of een normale 12V molex? Zo ja, heb je die wel aangesloten?

• DeeJee
Nee op de videokaart zit verder geen aansluiting. Normaal als een videokaart kapot zou zijn krijg je iig wel een beepcode en gaan de fans draaien. Hier dus helemaal niet.

[ Voor 56% gewijzigd door DeeJee op 12-12-2003 08:28 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ahh, is het me even duidelijk :)

Om welke voeding gaat het exact? Zit het moederbord zeker weten goed gemonteerd? Geen kortsluiting? Het mobo piept momenteel dus geeneens wanneer je het geheugen eraf trekt? Da's niet echt een goed teken .. Lijkt op een mobo-DOA geval.

• DeeJee
Het is een 350 Watt Antec sl350p voeding. Er is geen sluiting zover ik kan zien. En het mobo heeft wel gewerkt dus geen DOA maar een DNO (dood na ombouwen ;) )

• DeeJee
Ik heb net alles er nog maar eens uit gehaald. Alleen mb en processor en verder niets. Helaas geen resultaat. Als de processor kapot is gaan er dan wel fans draaien en lampjes van de DIMMS branden?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als de processor kapot is gaan er dan wel fans draaien en lampjes van de DIMMS branden?
Jep, ik heb nog niet anders meegemaakt dan dat op een bord met een defecte cpu wel gewoon lampjes gaan branden en fannetjes gaan draaien enzo. Overigens, bij AOpen mobo's gaat in geval van een dode cpu ook alles aan, behalve de power-led. Is wel handig omdat je dan snel kan zien waar het probleem zit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
Kan het zijn dat je dat 4 polige stekkertje een kwartslag gedraaid heb?
Zo ja, dan sluit je nml 12V kort op die connector en zal je PSU never de nooitniet starten :P

Verwijderd

_JGC_ schreef op 12 december 2003 @ 15:35:
Kan het zijn dat je dat 4 polige stekkertje een kwartslag gedraaid heb?
Zo ja, dan sluit je nml 12V kort op die connector en zal je PSU never de nooitniet starten :P
ATX voedingen horen kortsluitvast te zijn (cf. de ATX-standaard).

• DeeJee
Nee stekkertje zit goed. Heb mobo ingepakt. Gaat terug naar de winkel.

Pagina: 1