Naam in BIOS inbakken

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mijn naam of een andere tekst in mijn BIOS kan inbakken? Dus dat ik bij het opstarten ff mijn naam zie ;). Ik heb zelf al eens met een HEX editor een BIOS update file verkracht, alleen Award blijkt een gecomprimeerd formaat te gebruiken, en ik weet niet hoe je dat moet decomprimeren... BTW: Ik heb een P5A bord met Award ACPI Bios versie 1010 Beta 1.

BVD

Byteripper.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Met <a href="ftp://ftp.eni.co.jp/.1/ftp.gigabyte.com.tw/BIOS/Utility/">Modbin</a> moet dat wel lukken

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:09

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Nog bedankt!

Ik heb het EPA logotje ff weggehaald en gereplaced voor mijn naam+adres (in mooie kleurtjes, natuurlijk), en in de BIOS setup de opties in het menuutje even van hoofd naar kleine letters omgezet...

Byteripper.

-=-=-=-
There is no gravity. The earth sucks.

Verwijderd

hmmm

misschien een idee om dit lelijke plaatje (nee, ik bedoel NIET jouw hoofd, ik zou niet durven :) ) te vervangen door de dutch powercow?

Verwijderd

Schitterend idee inderdaad. DPC als opstartlogo!!! }:O

Trouwens, ik krijg de koe UBB-smiley niet meer op m'n scherm :(

Verwijderd

Jongens, luistert naar opa deebee: pas op met dat pielen met de bios. Als 't mis gaat doet de machine niks meer en heb je gewoon zo'n gezeik om het ding opnieuw te flashen. Echt, ik update mijn bios zelfs niet als 't niet nodig is.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Heeft iemand toevallig die koeienkop als .bmp tje of .epa tje???

Byteripper.

Verwijderd

Dit komt misschien wat dom over:

Maaruh...waar kun je in dat modbin een plaatje opgeven?

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Met modbin kan je het plaatje niet vervangen, daarvoor heb je cbrom124.exe nodig:

Je moet eerst met het flash-programma dat bij je moederplank zit je BIOS op schijf zetten, dan maak je 1-bit (monochrome) BMP van 136x126 met je logo erin. Die sla je op, dan start je het progje bmp2epa met de volgende parameters:
bmp2epa bmpbestand.bmp uitvoerbestand.epa
je kunt dan nog de kleuren aanpassen. Als je klaar bent druk je op F10, en sla je het zaakje op. Dan start je cbrom124.exe met de volgende parameters:

cbrom124 jouwbios.bin /epa jouwlogo.epa

en je logo wordt in de flashfile gebakken. Je hoeft nu alleen maar ff je BIOS te flashen en klaar is kees.

Proggies downloaden van volgende locaties:
BMP2EPA: http://www.geocities.com/SiliconValley/Chip/4378/bmp2epa.zip

CBROM: http://www.geocities.com/SiliconValley/Chip/4378/cbrom224.zip

Zie ook de page http://www.geocities.com/SiliconValley/Chip/4378 voor meer info.

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Ik heb zelf al een logotje met die koeienkop en daaronder de tekst "Dutch Power Cows!" gemaakt, download het van http://huizen.dds.nl/~jbruring/PC.EPA

Byteripper.

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Als ik mijn pc opstart zie ik een schermvullend logo van dell.com iemand ervaring met dat dell logotje verwijderen. Mijn dell -> Dimension XPS R450

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uhmmzz... dat kun je in je Bios instellen. Er staat ergens een optie 'Bios mode' geloof ik en die kun je op bios of silent instellen geloof ik. Als die op silent staat zie je dat schitterende (uche) logo van Dell en als die op bios staat... je raad het al, dan zie je je gewone bios bij het booten.
Ik weet het niet helemaal precies meer, maar ik heb een tijdje geleden een Dell Vector shit geval ding... whatever gehad en toen ging dat zo ongeveer, maar ik weet het niet precies meer.
Pagina: 1