Toon posts:

adsl soort modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanmiddag wakker owrdt ga ik adsl aanvragen, xs4all wordt het zeer waarschijnlijk, ik heb 2 pc's en een laptop.
op de laptop wil draadloos kunnen internetten daarvoor heb ik inmiddels access point, voor welk type modem kan ik dan het beste kiezen?? ethernet of multipcmodem beide zijn "gratis"bij xs4all?

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 14:46
multipc..

Verwijderd

Ethernetmodem heeft ook NAT en DHCP aan boord dus als je al een switch/hub hebt voor de gewone PCs werkt dat ook...

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Dat zal er aan liggen hoe ver je PC's van de aansluiting af liggen.
Ik heb m'n zooi 15 meter verder op staan en heb dus meer aan een gewone Ethernet modem die ik verbind met m'n Draytek 2200E. Deze is DHCP server en firewall etc.
De tel.lijn moet namelijk zo kort mogelijk blijven en ik ga geen 4 UTP kabels naar boven trekken.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb een single pc ethernet modem (alcatel 512 v4)
met op de beneden verdieping een 5 poorts switch om de verdiepingen te delen (ik heb er maar 2 hoor niet dat je rare dingen gaat denken dat ik er 5 heb ofzo)
:Y)

op mijn kamer staan 4 pc's bij mijn zusje en broertje een, die heb ik gedeelt met een 8 poorts switch op de boven verdieping.
en het werk allemaal als een tierelier. alleen heb ik geen wireless aan boord.
kan je eventueel een accespoint in die switch duwen die je beneden hebt. in mijn geval zijn daar nog 3 poorten vrij.

multi pc is leuk maar het is eigelijk sonde als je niet alle poorten gebruikt
Functies zijn volgens mij over het algemeen het zelfde.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
ik zal voor de multi pc modem gaan als ze beide toch gratis zijn

mocht je zooi (computers) een stuk verder staan en je geen 4 kabels ernaartoe wil trekken, kanje gewoon 1 poort gebruiken en daar achter een hub/switch...

Verwijderd

Kun je met multi-pc modem ook netwerken? bestanden verplaatsen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 00:14

Korakal

Up up up!

dnartreb (en ook gurbei), een beetje eigen onderzoek voor je je vraag stelt zou wel gewenst zijn. Een multipc modem is niets meer dan een ethernetmodem met een paar extra LAN-poortjes. Een multipc modem is voor de rest helemaal gelijk. En ja, je kunt er mee netwerken.

Zie voor meer info over mijn opmerking over zoeken: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.